Hund på besøg?

Vi har haft nogle gæster i aften og inden de kom, spurgte min veninde pr. sms om de måtte have kærestens hund - en gårdhund - med ind eller om den skulle blive i bilen. Jeg ringede hende op og sagde uden at pakke det ind, at kunne han styre hunden, og den ikke hverken jagtede vores 3 katte eller gjorde dem noget, så var hunden velkommen.

Siden vi fik katte, har vi faktisk ikke haft hunde på besøg her. Folk har ligesom selv forstået, at hunden gerne måtte blive hjemme af hensyn til kattene.:inlove:

Nå, men til min store glæde, så viste det sig, at ejeren havde helt styr på sin hund og at hunden opførte sig eksemplarisk - det var så næsten mere end man kunne sige om kattene :smiley: :haha: … eller altså…kattene opførte sig jo bare som katte. :rock:

Kattene var seje og spankulerede rundt og viste hvem der bestemmer her i huset. Kom endda (frivilligt!) ind ude fra haven, for deres spankuleren var lidt spildt derude, eftersom hunden var herinde i stuen. :tihi:
Hunden veg og “så” nærmest ikke kattene, men jeg satte dog pris på, at ejeren lige havde fat i hunden - det er jo ikke til at vide hvad hunden kan finde på, hvis den virkelig føler sig trængt.

Selvfølgelig kan man sige, at det skal være en selvfølge at hundeejer respekterer og efterkommer husets katteregler, men jeg var nu alligevel glad for, at hundeejeren var helt indforstået med, at der ikke var så meget som en hybelkanin, der skulle jages og så var jeg imponeret over, hvor skikkelig og sød hunden var - sådan nogle gårdhunde er sq da ellers født frække og energiske. :smiley:

Hunden må gerne komme på besøg en anden gang. Så der er ikke sådan helt “hund forbudt” mere her.

Hvordan hjemme hos dig/jer - er der “hund forbudt” af hensyn til kattene?

Ja, hunde er forbudt her, medmindre de er i bilen og kun luftes i snor når kattene er ude af syne…og det er fordi de fleste af kattene er meget bange for hunde, og Ziggy mener hunde er noget der skal slås ihjel og jeg tror, at nogen hunde ikke vil være enig i det, og vil forsøge at forsvare sig

Ja, hund forbudt her.

Marrow bryder sig slet ikke om gæster, og jeg ville synes, at det var endnu
mere synd for ham, at der også skulle være en hund i hans hus :slight_smile:

Men jeg er faktisk aldrig blevet spurgt, om nogen måtte tage deres hund
med - måske folk kender mig :ups:

Balut må nøjes med at dyrke naboens hund gennem hegnet :høhø:

Vi har haft min svigerfars lille westie på besøg et par dage og det gik meget bedre end forventet.
Det var faktisk hunden som ikke gad kattene.
Min ene mis fulgte ham troligt, når han gik rundt i lejligheden og ville så gerne snakke med ham :slight_smile:
Det skal så lige siges, at det var en gammel hund, så han var meget rolig.

Nu har vi jo selv hunde, så vores katte er blevet rigtig gode til andre hunde også.
Hvis vi ikke havde hunde ville det nok komme an på vores kattes opførsel- altså hvis jeg viste de vil blive skrækslagne for en hund, skulle den nok ikke ind her og så selvfølgelig også hundens opførsel.

Hunde er som hovedregel ikke velkomne her… Faxe tæver dem nemlig… også selv om de ikke så meget som ser til hans side… Han går stille og roligt hen til den og så vapper han dem ellers en med sømposen…

Min kammerat ringede faktisk forleden dag… Om jeg ikke nok kunne passe hans hund? Han skal flytte fra sit hus d. 1 og til at starte med skal han hjem til kæresten, mens han søger med lys og lygte efter noget andet… men i kærestens lejlighed må der ikke være hunde…
Og den hund er bare fantastisk… sød sød sød og ligeså velopdragen… og ville elske at have ham… men var nødt til at sige nej… for hundes skyld… Det ville være super stressende for den at skulle være her og være på vagt hele tiden… Især nu hvor her også er killinger… et lille piv og Cognac flyver også på den stakkels hund…

Det kommer an på hunden og hvor længe.

Svigerfar har en rhodesian ridgeback, som er meget velopdragen. Han kan kommandere hende til at lægge sig og blive der, og så rører hun sig ikke. Han har dog som regel lige et øje på hende, hvis det skulle blive FOR spændende med alle de misser vimsende omkring.
De fik så hvalpe for 7 mdr. siden og har beholdt den ene (en meget stor hvalp), og hun er selvfølgelig ikke helt så godt opdraget endnu, da hun ikke er så gammel, så hende ser jeg egentlig helst ikke kommer. Men de kommer altid samlet, så det er lidt svært, men så ryger de evt. i haven eller omvendt - kattene går frivilligt i haven.

Svoger og svoger har en mops, der fiser rundt konstant, men den er heldigvis ikke så stor. De har kun haft den med et par gange, hvor den fes rundt ude i haven - den var dog alligevel lidt bange for misserne.

Andre hunde vil jeg helst heller ikke have besøg af.

Hihi Felis:-) Nemo gik også direkte PÅ hunde. Kun Ace var velkommen af ukendte årsager… måske Nemo fornemmede før mig, at den hund allerede var trynet nok af katte.

Herhjemme får vi besøg på lørdag af en hund:-) Og jeg passer også af og til to bordercollie/kareler blandinger - Ace og hans mor Lucy.

Ace er bange for kattene, så han holder afstand - og Lucy er ligeglad med dem. Sidst legede hende og Nanoq dog noget så voldsomt. Faktisk lavede hun en bodyslam på Nanoq, så mit hjerte sad helt oppe i halsen - jeg havde lavet en fejl og leget hende op uden at opdage at Nanoq ville deltage så det var min skyld - men Nanoq han syntes det var skide skægt.

Jeg må indrømme, at jeg efter at have set den form for leg lige foran mig tænkte en del på min kritik af Ann Ks hundes leg med hendes katte - for det er sikkert på samme voldsomme måde - og jeg må trække den kritik retur, for katten syntes tydeligvis at dette var lige så sjovt som Lucy gjorde.

Tænk sig en hund bodyslammer din kat foran dig i stuen, hvor de mødes ved et uheld! Og så leger de bare videre:-)

Ja så lærte denne ejer da lidt om hunde og katte som hun ikke vidste. Så den er til dig Ann K: Undskyld - der tog jeg fejl!

Generelt kommer folk dog ikke her med deres hunde, og den Mallinois som jeg har som nuværende fast lånehund - Ulrik - kommer her heller ikke. Det skyldes mest at han er en meget sky og usikker hund, og det vil jeg ikke risikere

Ace kommer lørdag fordi killingerne skal se en hund, som er venlig og rolig. Han ligger sig ned og er passiv og så længe der er tale om et kort møde kan han klare det. Hans problemer viser sig først, når han skal spise, sove og bo sammen med katte, så det er jo herligt, at Julie og Ace vil hjælpe os på denne måde.

Selv om Martin ikke har hund - nu - så er det godt for killinger at se en, mener jeg.

MVH

[quote=Charlotte Oeh.;230028]Ja, hund forbudt her.

Marrow bryder sig slet ikke om gæster, og jeg ville synes, at det var endnu
mere synd for ham, at der også skulle være en hund i hans hus :slight_smile:

Men jeg er faktisk aldrig blevet spurgt, om nogen måtte tage deres hund
med - måske folk kender mig :ups:

Balut må nøjes med at dyrke naboens hund gennem hegnet :høhø:

[/quote]

Åhh hvor sødt… det er lige så hjertet smelter :wehuu:

Hunde er som udgangspunkt ikke velkomne herhjemme, trods vores katte må siges at være vant til hunde…
Små hvalpe kan/vil være en undtagelse - men voksne hunde ville nok få et par gevaldige problemer. Hunden skal bare se forkert på en kattene og så vil Dise sidde i struben på den - godt hjulpet af Tjalfe og Aske! Den slags problemer lever vi alle fint uden!
Jeg tager heller ikke hundene med på besøg hos mine (katte)venner - jeg går som en selvfølge ud fra at de ikke er velkomne. Dog er der her et par undtagelser, hvor kattene i hjemmet mere eller mindre har kendt Dise det meste af deres liv eller hvor de er vant til hunde på besøg…

Dise opfører sig eksemplarisk, når hun er med - ligger hos mig, og går ingen steder! Katte æder Sheltier , bare spørg hende :smiley: Nanna er lidt mere bøvlet, da hun ser alt med puls om en ny ven - men jeg holder hende konsekvent i snor, sådan at hun er hos mig og ikke render rundt og opsøger husets katte…
Da vi havde Gimle, var situationen noget anderledes. Pgr blandt andet hans epilepsi havde vi en klar regel om aldrig at efterlade ham alene, så vi spurgte altid om han var velkommen - og hvis han ikke var, så måtte vi desværre blive hjemme. Det var aldrig ment som et pres overfor vores venner, de kunne sige til eller fra uden at vi fik sure miner! Gimle var med i rigtig mange kattehjem - og bortset fra diegivende hunkatte, var han som regel et kæmpehit hos husets katte… drønsjov ny legekammerat :slight_smile:

[quote=Ann K;230089]
Dise opfører sig eksemplarisk, når hun er med - ligger hos mig, og går ingen steder! Katte æder Sheltier , bare spørg hende :smiley: [/quote]

Nej de går da bare tur med dem :tihi: Bander stadig over at jeg ikke fik snappet billeder af Angus, der gik tur med sin vuffer :inlove:

Hjemme hos mig og banden er hunde for så vidt velkomne - betinget af størrelse og deres forhold til katte of course. Min nabo’s hund Sille aka Bumse (yorkie/tipetansk mix) er hjemmefra vant til kat og elsker at komme på besøg. Dog er hun i den seneste tid blevet temmelig kæk og smart i en fart overfor kattene, så hun er pt. ikke så tit på besøg og ej heller så længe ad gangen. Min søsters hund Bertha (Rottweiler/Amerikansk Bulldog mix) er ikke velkommen, for de fik aldrig taget hende med som hvalp, så de eneste katte hun har mødt er nabolagets strejfere i hendes egen have - og nej, de er ikke gode venner! Derfor tør jeg simpelthen ikke have Bertha på besøg - omend hun er jordens dejligste og velopdragne vuffer.

Ann har også været på besøg med sine vappere, Dise og Nanna (dog ikke samtidigt) og banden og jeg har passet Gimle i tidernes morgen. Så mine katte er vant til hund(e) (nå ja i det omfang man kan sige det, når de ikke omgåes hunde til hverdag) og deres reaktion spænder fra “tsk, det er jo bare en hund, hvad er der interessant ved det” til “åh mand, en hund - sjovt legetøj!”

Hunde er velkomne her, hvis de kan lide katte og ikke er farlige overfor dem.

Ninjo bliver lidt nervøs og kan få taleflip, men de andre elsker hunde.

[quote=lenschow;230076]
Jeg må indrømme, at jeg efter at have set den form for leg lige foran mig tænkte en del på min kritik af Ann Ks hundes leg med hendes katte - for det er sikkert på samme voldsomme måde - og jeg må trække den kritik retur, for katten syntes tydeligvis at dette var lige så sjovt som Lucy gjorde.[/quote]

Takker :slight_smile:

Nja, her er det altså Aske som desperat forsøger at nedlægge Dise med en halv Nelson… han kunne jo mens hun var hvalp, og så kan han vel stadig!?
Jeg nænner ikke helt at pille så meget ved hans selvfølelse, og forklare ham at en hund, som vejer ca det dobbelte af ham, ikke sådan lige kan væltes… Så Aske får lov til at tro at han er en vææældig karl - også af Dise -LOL

Folk kan ikke tage hund med herhjem - men det er fordi hund ikke er tilladt i boligforeningen heller ikke for et par timer, så jeg har faktisk slet ikke overvejet det ifht kattene. Men det ville nok være et nej, medmindre jeg kendte hund og/eller ejer godt nok til at vide at den var under kontrol og opførte sig ok med katte - og i snor…

Nej hunde er ikke velkommen hos os.

Nej, hunde er heller ikke velkommen her… Den dag drengene introduceres for en hund, er den dag vi beslutter os for at sådan en skal blive medlem af vores lille “familie”:slight_smile:

Guinness og Bailey blev vænnet til mine forældres nu afdøde hund (en Cavalier King Charles), fordi de ikke kunne gå nogen steder uden den skulle med og fordi jeg nogengange passede den. Den var rimeligt okay omkring katte og jagtede kun Guinness, fordi den - som flere andre firbenede - gerne ville være kærester med ham :cool::cool:

Da så Galliano kom til, bad jeg dem lade hunden blive hjemme, første gang de kom. Det havde jeg så glemt at minde dem om, da de kom næste gang - hvorfor de kom anstigende med en løs hund, der vandrede direkte ind af Gallianos havedør og næsten overfaldt ham :besvimer::besvimer: (i hans lillebitte optik, altså). Men at se den lille l*** forsøge at slippe væk fra den faaaarlige hund ved at springe højere end hans ben kunne bære :frowning:

Så fik de “sjovt nok” at vide, at deres hund ikke var velkommen her, selvom min mor hårdnakket holdt på, at Galliano jo skulle lære at vænne sig til hund :doh::doh: Siden da har der ikke været hunde i mit hus, men naboen har jævnligt besøg af hunde, som tjener til stor underholdning for kattene gennem hæk og to trådhegn (naboen har et lavt hegn i hele sin hæk for at holde hunde inde).

Nej ingen hunde her - altså lige borset fra min søsters mops, som mine ser ofte og er helt trygge ved.

Det kommer an på hvis hund det er :slight_smile: