Hunde-mysterie lillebitte hund

Min kæreste og jeg har lige været på ferie og der så vi den sødeste lillebitte hund. Den var kulsort og meget puffet i pelsen og lidt krøllet. Den var højst 15cm høj…nåede kun dens ejer til lige over anklen. Den var meget livlig og glad og løb afsted ved siden af ejeren uden snor på, men blev hele tiden lige ved siden af.

Nu er spørgsmålet der irriterer mig, hvad var det mon for en hund? Kan man få så lille en hund eller har det mon været en hvalp? Jeg troede først det var en lille puddelhvalp, men jeg synes de har for lange ben. Den var meget kompakt. Den havde små stolper som ben og et rundt hoved.

Hvor lang tid tager det før en hund lærer at holde sig til sin ejer? Jeg troede det tog noget tid og så kan det jo ikke være en lille hvalp, men jeg ved jo ikke så meget om hundeopdragelse.

Det kan selvfølgelig også have været en blanding. Ih hvor er det irriterende jeg ikke nåede at spørge ejeren, hvad det var for en lille hund. For nøøøj jeg blev forelsket :wehuu: Jeg tror aldrig jeg har set en så livlig og glad hund :slight_smile:

Har I nogen bud?

Det har formentlig været en hvalp… og formentlig også en blanding…
Hvis den har været raceren kan det have været Chihuahua, Russisk Toy Terrier, Yorkshire Terrier eller Japanese… det er vist de fire racer, som der er størst sandsynlighed for…

Du får lige et billede af Gimle, taget samme aften som jeg havde snuppet ham fra hans tidligere ejer… han er ca 14 uger gammel.

Her er han blevet ca 14 dage ældre…
Det er kun pgr sneen at han virker til at være højere end Jans ankler - og så det faktum at han står på Jans fod :wink:

Da Gimle fyldte et år var han ca 23 cm høj…

Ja, den var på størrelse med Gimle, så det var nok en hvalp.

Jeg tror du har ret i det var en blanding. Den havde hoved som en Yorkshire Terrier (men med små ører), krop som en Japanese og så var den kulsort. Ih kunne ellers godt have tænkt mig det var en racehund :wink:

Hvalpe følger gerne ejeren straks - de er faktisk nemmere end voksne hunde på det punkt hvis man tager dem med ud :slight_smile:

Det kunne også være en Affenpinscher?

Se her http://images.google.dk/images?rlz=1T4SKPB_enDK312DK316&q=affenpinscher&um=1&ie=UTF-8&ei=-rSxS-28Acnk-Qb7oZyIAg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBcQsAQwAA

Eller en schipperke vams?

http://images.google.dk/images?um=1&hl=da&rlz=1T4SKPB_enDK312DK316&tbs=isch%3A1&sa=1&q=schipperke&aq=0&aqi=g5&aql=&oq=schi&gs_rfai=&start=0

Årh DEN er sød!

[quote=lenschow;355084]Eller en schipperke vams?

http://images.google.dk/images?um=1&hl=da&rlz=1T4SKPB_enDK312DK316&tbs=isch%3A1&sa=1&q=schipperke&aq=0&aqi=g5&aql=&oq=schi&gs_rfai=&start=0[/quote]

Puppies are born with tails in different lengths, and in Canada and the United States, they are usually docked the day after birth.

Hvad pokker er det de taler om?

In countries that have bans on docking, Schipperkes display their natural tails which curve over the back of the dog (if the dog is happy and the tail is long enough).

[quote=Gry Gressbakken;355090]Puppies are born with tails in different lengths, and in Canada and the United States, they are usually docked the day after birth.

Hvad pokker er det de taler om?

In countries that have bans on docking, Schipperkes display their natural tails which curve over the back of the dog (if the dog is happy and the tail is long enough).[/quote]

Racen fødes med varierende halelængde. I USA og Canada halekuperes racen som oftest dagen efter fødslen.

I lande der forbyder halekupering, udviser racen deres naturlige haler som bøjer henover hundens ryg (hvis hunden er glad og halen er lang nok).

oooooh.

Jeg anede ikke at kupering hed docking. Mange tak camilla.

Jeg synes den er sødest med krølle på halen. Den ser mere kæk ud på den måde

Kunne det være sådanne en lille størrelse du så i sort? Jeg er en overgang stødt på sådanne en lille Bichon Frise i sort, men det mest normale er vist hvid :slight_smile:

[quote=birtheras;355215]Kunne det være sådanne en lille størrelse du så i sort? Jeg er en overgang stødt på sådanne en lille Bichon Frise i sort, men det mest normale er vist hvid :slight_smile:

[/quote]

Birthe det ligner den på en prik :klappe:-juhu-juhu…altså bare i en anden farve :tihi:

Jeg vidste ikke at de findes i andre farver end hvid.

Ih den må jeg altså lære mere om…har altid troet vi skulle have en cavalier en gang…meeeeen altså :wehuu:

Ihhh de er altså også søde. Jeg fik en, næsten, men også kun næsten.

Vi var på restaurant og ejeren havde denne lille sort dusk med. Jeg spurgte hvad han var for en og om jeg måtte snakke med den. Han svarede at hvis jeg kunne få lov at snakke med den, så kunne jeg også få lov til at købe den for 600 Euro.

Der gik kun et øjeblik, ejeren troede ikke sine egne øjne for jeg fik både lov og nusse og skulle da også vaskes.

Efter vi havde spist og skulle gå bad vi om regningen. Finn fik den og kaldte på ejeren. Han forklarede ham at han havde glemt at skrive hunden på regningen. Så var der en der fik rigtig travlt med at trække i land. Han var slet ikke til salg og konen ville slå ham ihjel hvis han kom hjem uden hund :tihi:

Okay… du nævnte intet om krøller i den mængde :slight_smile:
Måske en Toy-pudel… sådan hvalpe/lammeklippet… lille lækker fluffet pelsbold.