Hundeadfærdsbehandler

Jeg kender én der har brug for lidt input til sin hund, og jeg tror hun kunne have glæde af at få input fra en hundeadfærdsbehandler.

Men prisen spiller en rolle, så spørgsmålet er hvordan man kan få kvalificeret hjælp til en rimelig pris - evt. af nogen under uddannelse.

Nogen der har nogen tips?

Hvad skal hun have hjælp med?
Jeg kan måske… og ellers er der vel andre kvalificerede herinde…

Jeg kender en proff, som helt sikkert vil kunne hjælpe din bekendte videre.

Det er vigtigt at vide hvad man gør og der er desværre rigitgt mange som udgiver sig for at være noget som de så ikke kan leve op til - til skade for hundene. Det er ikke nogen beskyttet titel.

Og det er ej heller nok at have mange års erfaring med hunde. man skal seriøst vide mere end som bare så.

Ann: Helt generelt hjælp til at styr en hvalp som er urenlig (kommer ind og tisser) og som vist generelt er lidt stor en mundfuld. :slight_smile:

Rikke: Jeg er enig, men økonomi spiller en rolle.

Hun bor i øvrigt tæt på København, og jeg tror der skal én ud og se på det (hvis jeg kan overtale hende til det). :slight_smile:

Det der kan jeg :slight_smile:

Ellers ved jeg, at Lone Fabricius Jørgensen, der også er kiropraktor, beskæftiger sig med hundeadfærd :slight_smile: Hun bor i Birkerød og kører meget gerne ud www.thetouch.dk

Jeg vil også anbefale en proff, og ofte så koster det slet ikke hvad folk tror.

Ja jeg ved meget om hunde. Ja jeg har taget mange kurser. Men nej jeg vil ikke tilbyde min hjælp for jeg er ikke på nogen måde proff adfærdsbehandler. Og ja det er meget nemt at råde - men også nemt at gøre en ejer helt fortvivlet.

Lorup hunde center. Jeg ville ikke tøve med at kontakte Sanne. Og nej det koster ikke meget. … Stil det op sådan: hvad koster en afliving efter at den som 1½ årig har medvirket til at alle tæpper og møbler måtte skiftes ud… Jeg tror en adfærdbehandler i forhold til dette er meget billig s

pøj pøj … håber hunden får hjælp.

Sig til din veninde, at hun skal se sig godt for. Titlen er ikke beskyttet og der findes steder i DK, der spytter “behandlere” ud efter en uddannelse på 1-3 måneder… Andres tager til sammenligning 4 år…

Jeg kan godt henvise til nogle fra min klasse, jeg har sendt dig en pb. De bor i KBH og skolen er http://www.hundogtraening.dk/udd/adfaerdsudd/adfaerdsudd.htm
Forinden er der krav om at have taget en træneruddannelse, så det er dygtige elever som har Karen Frost, Ulrich og Ingerslev at spørge også.

MVH

Ps vi arbejder forresten på at få den beskyttet og det vil også lykkes.
Det er for dårligt, at det skal være sådan en jungle at få råd om sin hund/kat i DK anno 2011

Paff virker desværre ikke som ønsket kan jeg forstå

[QUOTE=Rikke;556204]Jeg vil også anbefale en proff, og ofte så koster det slet ikke hvad folk tror.

Ja jeg ved meget om hunde. Ja jeg har taget mange kurser. Men nej jeg vil ikke tilbyde min hjælp for jeg er ikke på nogen måde proff adfærdsbehandler. Og ja det er meget nemt at råde - men også nemt at gøre en ejer helt fortvivlet.

Lorup hunde center. Jeg ville ikke tøve med at kontakte Sanne. Og nej det koster ikke meget. … Stil det op sådan: hvad koster en afliving efter at den som 1½ årig har medvirket til at alle tæpper og møbler måtte skiftes ud… Jeg tror en adfærdbehandler i forhold til dette er meget billig s

pøj pøj … håber hunden får hjælp.[/QUOTE]
Tak for dit indlæg. Det er dog ikke mig der skal overbevises da jeg aldrig har mødt hunden, men jeg tager alle input med. :slight_smile:

Tak for alle indlæg. Det er rart at kunne få give lidt input videre, så ejeren kan få mest mulig glæde af sin hund - og omvendt.

Ann - det er meget muligt jeg kontakter dig. :slight_smile:

Hvis man ikke lige kender en hundeadfærdsbehandler, kunne det måske være en god idé at tage ud og kikke på lidt hundedressur, mens der er ”undervisning” og så se, hvordan træneren har tav på de forskellige hunde. Hvis du kan fornemme, at det er okay, så spørg ham/hende, om han ikke vil hjælpe jer.