Hundemishandler jages efter video

Har lige set nyderhederne på TV2 og kan se at Station 2 Efterlyst i går har haft et indslag hvor de har vist billeder af en hund, der blev hængt op i et træ og mishandlet af sin ejer ved Bagsværd Sø.

Jeg gik ind for at se (sad og sagde tør jeg, tør jeg ikke) klippet, parat til at lukke det ned, hvis det var for barsk, og det var det :ked::ked::ked:efter jeg kort hørte hundes dødsskrig :ked::ked::ked:

Jeg bliver så ulykkelig og afmægtig, og ja, fyldt med så mange følelser… selv de mest primitive dukker også op, som øje for øje osv… Hvordan dælen kan folk (undskyld typisk mænd) foretage så afstumpede handlinger mod sagesløse dyr… hold op hvor er det råt og ondt… Gid han bliver fundet og får en straf der står i forhold til den onde og afstumpede gerning han har udført

Her er linket: Hundemishandler jages efter video - TV 2

Her er artiklen:

Hundemishandler jages efter video
24-03-09: 09:59 | opd. 24-03-09: 10:52 | af: Peter Thorup

ADVARSEL: Stærke billeder af hunden, der bliver mishandet
Station 2 Efterlyst kunne i går vise billeder af en hund, der blev hængt op i et træ og mishandlet af sin ejer ved Bagsværd Sø.

Manden:
Dansk
20-25 år
180-185 cm
Muskuløs
Markerede kindben
Sort hue
Blå hættetrøje
Sorte joggingbukser: "Only God Can Judge Us "
Bilen:
Sort Opel Zafira på gule plader

Hunden:
En Amstaff eller en Red Nose

I aftes strømmede henvendelserne ind til Københavns Vestegns Politi.
“Vi har fået rigtig mange henvendel­ser, så vi har rigtig travlt. Et slag på tasken er, at vi har fået omkring 15-20 henvendelser. Vi har hørt fra folk, der mener de kan genkende manden og folk, der mener de kan genkende bilen,” siger efterforskeren Michael Sørensen til tv2.dk.
“Vi har også hørt fra nogen, der mener at have hørt nogle prale med hand­ling­en på internettet. Så vi er fortrøst­nings­fulde,” siger han.
Blev filmet af 19-årig
Videoen af den brutale hundemis­hand­ling blev filmet af en 19-årig, der hørte hundens dødsskrig på afstand. Da han kom tættere på, så han hvad der foregik. Ejeren havde hængt hunden op i et træ, så den blev kvalt i sit halsbånd.
Mens den kæmpede for sit liv tævede han den med en kæp. Og kastede sten på den.
Mishandlingen stoppede først, da gren­en knækkede og hunden faldt livløs til jorden. Den 19-årige kunne ikke sige om hunden var levende eller død.

Gudskelov så jeg ikke TV i går, men Dyrenes Beskyttelse skriver i dag, at hunden blev tæsket til døde og udlover en dusør på 5.000 kr for oplysninger, der fører til mishandleren.
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/0/4787446f8cc0a356c12575830029e8e7

Det undrer mig bare, at den 19-årige filmede i stedet for at gribe ind!

Her fremgår det, at manden også selv smågrinende videofilmene, mens han mishandlede hunden.
http://blog.tv2.dk/trinepanumkjeldsen/entry306981.html

Hvor er det forfærdeligt. Endnu en utrolig grov dyremishandling. Det er rigeligt for mig at læse din beskrivelse, jeg kan ikke klare at se mere om selve mishandlingen.

Det er dog helt utroligt, hvad nogle mennesker kan få sig selv til at gøre ved dyr. Jeg håber sandelig, at han bliver fanget og straffet. Men spørgsmålet er jo desværre, om der overhovedet gives en straf, der står i rimeligt forhold til forbrydelsen.

Umiddelbart tænke jeg det samme Hanne, men det er fordi vi sidder og tænker over det i vores fredelige stue. Den stemning der har være i den skov, må have være fortættet af rå vold og ondskab, og hvis jeg havde været vidne til det, tror jeg at mine ben havde givet efter under mig, ja jeg ved egentlig ikke hvordan jeg ville have reageret :?-what

Jeg ville også ønske at der var nogen der havde kunne gribe ind og have stoppet psykopaten så hunden ikke havde lidt yderligere overlast, men desværre :ked:

Frastødende at han morede sig over sig onde gerning -what

[quote=Susanne;154043]Hvor er det forfærdeligt. Endnu en utrolig grov dyremishandling. Det er rigeligt for mig at læse din beskrivelse, jeg kan ikke klare at se mere om selve mishandlingen.

Det er dog helt utroligt, hvad nogle mennesker kan få sig selv til at gøre ved dyr. Jeg håber sandelig, at han bliver fanget og straffet. Men spørgsmålet er jo desværre, om der overhovedet gives en straf, der står i rimeligt forhold til forbrydelsen.[/quote]

Jeg tror desværre heller ikke at der bliver givet straf som står i forhold til den rå forbrydelse han har begået, desværre… og hvilken straf vil kunne stå i forhold til det han har gjort :s:uha::prut:

NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ!!!

Jeg kan da ikke kigge på sådan noget, stoppede filmen lige da jeg opdagede at det var hunden der hang der!! Godt nok er jeg et kattemenneske, men det der er bare alt for meget til mig! AD, hvor er klam opførsel!!!

[quote=Mie;154046]Umiddelbart tænke jeg det samme Hanne, men det er fordi vi sidder og tænker over det i vores fredelige stue. Den stemning der har være i den skov, må have være fortættet af rå vold og ondskab, og hvis jeg havde været vidne til det, tror jeg at mine ben havde givet efter under mig, ja jeg ved egentlig ikke hvordan jeg ville have reageret :?-what

Jeg ville også ønske at der var nogen der havde kunne gribe ind og have stoppet psykopaten så hunden ikke havde lidt yderligere overlast, men desværre :ked:

Frastødende at han morede sig over sig onde gerning -what[/quote]
Den 19årige kunne - bange eller ej - i hvert fald have ringet efter politiet, FØR han begyndte at filme -grrrierdumme

Men det ved du jo heller ikke om han gjorde?
Det er SÅ let, som Mie siger, at sidde herhjemme og sige, hvordan man ville have handlet eller ikke handlet… virkeligheden kan være meget anderledes!

Og det er ikke alle 19 årige, som er store, stærke mænd, der bare lige kan indgyde respekt ved deres blotte tilstedeværelse. Eller som tør at råbe op i den slags situationer… dyremishandleren kune jo have haft kammerater med - og hvordan ville de mon reagere på at nogen vil stoppe mishandlingen?

For øvrigt… jeg skal IKKE se de omtalte link!!! Alene beskivelsen er grusom nok til min fantasi! :ked:-lynogtorden:græde::argh:

Jeg håber de får fat på stodderen. De skulle smide ham ind til et par rockere der kan give ham hvad han fortjener. I min verden er et dyreliv mindst lige så meget værd som et menneskeliv. Men en dyremishandlers liv er intet værd for mig!!!

Jeg tror ikke at jeg, uanset stemning, bare kunne se til, jeg ville simpelthen ikke kunne tie stille… jeg er ikke i tvivl om at jeg havde gjort alt jeg kunne, for at stoppe ham! :mad:

Jeg har heller ikke behov for at se linket, det raser i mig bare at læse det! :ked:
Den psykopat skulle have samme omgang! Om jeg begriber at nogle kan behandle dyr på den måde! Føj!

Er der nogen af jer, der har læst, om man fandt hunden bagefter, eller om fyren tog den med sig - levende eller død?

Undlader at kommentere da jeg så kan blive mistænt af politiet… Drag selv konklusion om hvad mine handlinger er hvis jeg ser ham

Åh jeg så det godt i Station 2 Efterlyst igår, puha’ det var et meget hårdt klip at se og ikke mindst hører på!! :ked:

Jeg kan godt forstå, at han ikke gjorde noget. - Jeg ville sq heller ikke turde at gå over og sige noget, hvad pokker skal man gøre. Man aner ikke hvad mennesket kunne finde på. :uha:

Jeg håber bare at gerningsmaden bliver fanget, og sat bag lås og slå, og får sig en kæmpe bøde. Mere kan man næppe håbe på sker. :frowning:

Og et eller andet sted håber jeg også hunden er død, :bebe: og ikke er et eller andet sted hvor den lider eller udsættes for mere end allerede sket!

Jeg har ikke læst noget. - Men i klippet igår sagde at, at grenen pludselig knækkede og hunden faldt til jorden. - Fyren som filmede så ikke hunden bevæge sig, ej eller da gerningsmaden tager den i sine arme og smider den i sit bagagerum og kører afsted med den…

Øj øj øj, hvor forfærdeligt!!!

Jeg skal virkelig ikke se de klip, har rigeligt med gåsehud og kvalme bare af beskrivelsen, stakkels, stakkels, STAKKKELS hund. Fatter ikke mennesker kan gøre den slags

Pokkers, at han ikke fik filmet nummerpladen på bilen!

Helt ærligt ik.

Det kan godt være jeg sidder og bliver optændt af vrede og alt muligt når jeg sidder derhjemme, men der ville være afgørende faktorer der gjorde at jeg ikke ville have grebet ind.

1: En person der er så afsporet at vedkommende hænger sin hund fra en gren og tæsker løs på den imens han griner og filmer det på sin mobiltelefon, er mildest talt så langt uden for pædagogisk rækkevide at med mindre jeg havde et par venner med, eller et baseball bat i min rygsæk, så skulle jeg ikke nyde noget! Jeg kan ikke karate, og jeg er sgu ikke så skræmmende med mine sølle 160 cm. Hvis han kan tæve på sin hund med en gren så kan han sgu også tæve mig!

2: Hunden har fået tæv, og den er igang med at blive kvalt ihjel. Det ville være en logisk konklution at den vil gå på den første og den bedste i selvforsvar. Og ja jeg elsker dyr4, også hunde, selv kamphunde hvis de kan opfører sig ordenligt - men ikke så meget at jeg vil risikere mit liv. Meget undskyld, men jeg ville være pisse bange for at den ville ryge direkte i ansigtet på mig.

Kald mig bare en dobbeltmoralsk piveskid og tøsepige - men jeg ville nok have gjort det samme. med en enkelt undtagelse. Jeg ville have ringet til politiet og så ville jeg have filmet - og især brugt min zoomknap. fulgt svinet til sin bil og fanget nummerpladen når den kørte sin vej.

ja i må meget undskylde, det kan godt være man ikke ved hvordan man vil reagere i sådan en situation, men det er da helt afsporet at filme episoden istedet for at ringe til politiet :S

der står ingen steder at han har kontaktet politiet før han begyndte at filme, og havde han gjort det, mon så ikke der var blevet gjort opmærksom på det, enten i nogen af artiklerne eller af ham selv.

en ting er at man ikke tør gribe ind, det kan jeg ikke fortænke nogen i, men at filme på afstand, og derefter stille op i et tv program, det lugter altså :frowning:

Nu ved jeg ikke med politet ang. opkald.
Men jeg ville da helt sikkert også filme det! Uanset om jeg turde gribe ind eller ej, for det er da alletiders bedste bevismateriale og efterlysnings-materiale!! :slight_smile:

Jeg synes næsten det er bedre han har fået noget på film, end han fik ringet - Politiet var næppe nået frem, og på denne måde har man noget at gå efter, og bevis på dette.

Men ok, det er sådan noget her man kan snakke længe frem og tilbage omkring, man bliver aldrig enige…