Hundemishandler jages efter video

[quote=lenschow;154891]Lunica: Min melding var ikke til dig :slight_smile:

Jeg står fast på min holdning - sagen er ulden, så længe vi ikke ved det som politiet tilsyneladende ved.[/quote]

Ja så er den suppehøne vist udkogt - jeg håber for din sjælefreds skyld at du ved lejlighed får be- eller afkræftet dine dystre konspirationsteorier. Jeg personligt lever fint med den nuværende afgørelse i sagen.

End of story herfra.

Lunica: Jeg har været enig med dig i dit indlæg, hvis det ikke fremgår, så beklager jeg.

Jeg kan ikke se, hvor vores uenighed ligger om staffen?
Du skriver netop “leg” jo - men pyt:-)

Som jeg har forsøgt at skrive et par gange nu:

tilbage til emnet.

MVH

Helt enig med vidnet!

Så har jeg set videoerne…

Hunden er efter min bedste overbevisning ikke i livsfare!
På den, hvor det påstås at hunden mishandles, kan jeg ikke se ejeren - dvs jeg kan ikke tage stilling til om ejeren slår hunden eller kaster med sten på den!
Det jeg kan se, er en hund, der hopper og “danser” på bagbenene, for at holde fast i en gren…
Lydene… tja - jeg er forlængst holdt op med at dømme om en hund har det godt udfra de lyde den kommer med!!!
Jeg ville kunne poste en lydoptagelse af Nanna, som OMGÅENDE ville få samtlige herinde til at anmelde mig for dyremishandling!!! Hun skriger, ikke hyler, men skriger!!! De som har hørt det, ved præcist, hvad jeg taler om! :slight_smile: Lyden er hjerteskærende foruden øresønderrivende… og får gerne samtlige i Nannas nærhed til at vende opmærksomheden mod hende - ret pinligt på lufteture, hvor det eneste jeg faktisk gør, er at holde i Nannas snor, så hun ikke kan jage fugle!!!
Jeg kender en Rottweiler, der arbejder som vagthund… vi plejer at mobbe ejeren med at tyve/forbrydere vil være utroligt lette at fange, når de hører hunden gø…de vil ligge og trille rundt af grin… hunden lyder som en chihuahua!!! :smiley: yip, yip, yip…
Så lydene på videoen vil jeg altså ikke dømme noget som helst ud fra!!! Det kan sagtens være den pågældende hunds helt almindelige lyde…
Jeg er ikke sikker - men jeg vil tro at der er tale om samme hund på videoen og i studiet… det man kan se på videoen ligner samme aftegninger - men det er altså meget utydeligt.

Når alt dette er sagt…
Ejeren af hunden er et fjols! Hvis endelig man vil lade sin am staff lege den slags lege, så skal det dælme ikke være på offentligt areal! Hundene stresses helt vildt op og kan gå over gevind! Jeg ved at en del ejere, der praktiserer denne slags “leg” netop bruger at bære hunden væk fra legestedet og placere den i en form for bur, så den kan stresse ned igen - det er muligt, at det er det som ejeren har gjort…
På videoen synes jeg at kunne ane (igen, det er meget utydeligt!), at hunden faktisk på et tidspunkt ikke har fat i grenen og at den dansende på bagbenene snapper ud og får fat igen… At grenen er knækket - tja, jeg HAR set, hvad sådan en am staff/red nose kan lave af ulykker, og så tyk er grenen faktisk heller ikke!
Jeg er helt enig med vidnet i at legen er syg!!! Og jeg har heller ingen problemer med at det er blevet anmeldt - ville selv have gjort det, hvis jeg havde ment at hunden led overlast! Hellere en grundløs anmeldelse, end at nogen kunne slippe godt fra den slags…
Mit problem er at det hele måske er blevet blæst for meget op… måske man skulle have givet politiet lidt bedre tid til at efterforske, inden man havde offentliggjort videoen…

Tak Ann - meget tyder på, at vidnet har været skræmt og at udsagnede derfor er overdrevet.

Enig i det med legen er syg og at det er tosset at gøre med en staff.

Vidste I, at det hed Hang Time og er en del af en disciplin i en sport kaldet Iron Dog?