Hunden i kattebakken

Lidt hjælp søges. Vores hvalp bliver ved med at stjæle kattenes efterladenskaber fra kattebakken… Og han stinker… Det bliver sprædt ud over hele gulvet… Og hans lille mave har altså ikke godt af kattegrus…

Er der nogen der kender nogle midler for at få ham til at stoppe med det gris?

Jeg lytter også med her…

Vi havde heller ikke lige en løsning, så vi har nu de to bakker steder, hvor hundene ikke kan komme ind.
Men det er jo straks sværere med en hvalp, da den er noget mindre i omfang !!

Sæt bakken op så hunden ikke kan komme til den, eller sæt den i et værelse hvor du kan sætte en krog på døren så kun kattene kan gå derind.

Vi har vores stående oppe på en lang kommode i vores bryggers + der er krog på døren :slight_smile:

Først… skift til en grustype, som ikke er af bentonit. Det er virkelig farligt for hunden at spise for meget af det der klumpegrus!

Dernæst… flyt bakken til et sted, hvor hunden ikke kan komme til den…

I kan sagtens begynde at træne jeres hund til at lade bakken være… og den vil med garanti også gøre det, mens I er hjemme… forvent til gengæld at bakken altid vil være tømt, når i har været i byen :wink:

Som det fremgår… nej I kan ikke rigtig gøre så meget ved det… kun forhindre at hunden kommer til bakken! og sørge for at gruset ikke skader den…

Oventstående baseret på ca 18 års erfaring med hunde som lige skal have en lille snack :argh:

Han er blevet bedre til at lade den være, og det sker altid når vi er hjemme, gerne om natten…

Og nu rendte han vidst med en sko

TAK

Nu fik jeg endelig et argument for aldrig at få hund :høhø:

Og tænk så at blive slikket i hovedet af den bagefter :rock:

Vores ene bakke står på et ekstra badeværelse med krog på døren.
Det er kun vores ene hund der er interesseret i bakken og hun er for tyk til at komme igenne døren med krogen for :ups:

Den anden bakke står i vores nedgang til kælderen og der har vi sat en kattelem i døren, så kattene bruger den.
Syntes først det var lidt underligt med en kattelem indendørs, men er nu ret glad for løsningen.

Må nok hellere flytte den oven på, men den er så forbandet tung, uden grus ca. 3-4kg vil jeg skyde på, og nu er der altså grus i, så vil skyde på den vejer lidt over 10kg…

Hunden kan ikke komme op af vores trappe da de er stejle

[quote=Sannela;466457]Vores ene bakke står på et ekstra badeværelse med krog på døren.
Det er kun vores ene hund der er interesseret i bakken og hun er for tyk til at komme igenne døren med krogen for :ups:

Den anden bakke står i vores nedgang til kælderen og der har vi sat en kattelem i døren, så kattene bruger den.
Syntes først det var lidt underligt med en kattelem indendørs, men er nu ret glad for løsningen.[/quote]

Den med kattelemmen har jeg foreslået til flere… den dur bare ikke her i huset, hvor vi skal have dørene åbne for at få varme i alle rum og ikke mindst, hunden er mindre end den ene af kattene!!! :smiley:

Hehe, jeg har så en kat der nægter at bruge kattelem, han er simpethen bange for den… Han nægter

Brug en kattebakkeskjuler hvor hullet er stort nok til katten men for lille til hunden.

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=7421&highlight=kattebakke+skjuler

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=17075&highlight=kattebakke+skjuler

Det er virkelig en god idé med de ‘skjulere’. :ok:
De pynter jo også.
.

[quote=birtheras;466472]Brug en kattebakkeskjuler hvor hullet er stort nok til katten men for lille til hunden.

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=7421&highlight=kattebakke+skjuler

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=17075&highlight=kattebakke+skjuler[/quote]

Tusind tak for de to links…

Sikke mange seje og gode ideer jeg lige fik der!!! :thumbup::thumbup:

[quote=Vivi_Fletcher;466456]TAK

Nu fik jeg endelig et argument for aldrig at få hund :høhø:

Og tænk så at blive slikket i hovedet af den bagefter :rock:[/quote]
Det er heldigvis meget sjældent, mine hunde gør det,
men hvis de gør, advarer jeg folk, (på nær svigermor :muhaha:) der vil nusse hunden.
.

[quote=Bente_K;466477]men hvis de gør, advarer jeg folk, (på nær svigermor :muhaha:) der vil nusse hunden.
.[/quote]

Fyyyy!!!

-LOL

Her er der en kat, som rent ud nægter at bruge lukkede bakker…
En hund som gerne tømmer bakker…
En kat, som er større end hunden…

Løsningen er et grus som ikke skader min hund, når den går i bakken… at lære hunden at lade bakken være når vi er hjemme… tømme bakken lige før vi forlader huset… og så ellers ikke tillade hunden at slikke os i ansigtet :smiley:
Vi har ikke så mange andre muligheder…

Vi har kattebakken stående med åbningen mod væggen,så skal hunden skubbe til kattebakken for at komme ind:)
Her var problemet ikke kun at hunden spiste snacks,men hun brugte også selv kattebakken:tihi:og der kommer altså lidt mere fra en hund,så gruset blev hurtigt brugt:thumbdown:

Tine

Kattebakken er flyttet op ovenpå, og kattene har fundet ud af det…

Men stakkels gæster, som skal overnatte, for den står i det værelse. Der hvor kattene opholder sig mest, nemlig i gæstesengen :slight_smile:

Det er en rigtig dårlig vane som i skal få hunden til at stoppe med.

Joey syntes at kattebæ var MUMS, tilgengæld synes han også at sit eget bæ var mums. (Prøv lige at forestil dig en hund der kommer hen og bøvser dig lige i hovedet efter den har spist bæ :blegne: )

Det gælder om at fange hunden i at gøre det.

Indtil da, ja så er det at skærme den af. Evt sætte den i et hjørne og så skru en stor plade foran med et hul i, så kun kattene kan komme derom.

Jeg har læst, at en af årsagerne kan være, at kattens fordøjelsessystem ikke optager foderet optimalt, og at dens afføring derfor med hundenæser lugter af “mad”.

Har også læst, at man kan tilsætte kattefoderet et bestemt stof - husker selvfølgelig ikke hvilket - så dens afføring virker frastødende på hunde.

Også læst, at en teori er, at hunden mangler nogle mineraler/næringsstoffer, som den finder i afføring.