Hunden i kattebakken

[quote=Mega;467064]Jeg har læst, at en af årsagerne kan være, at kattens fordøjelsessystem ikke optager foderet optimalt, og at dens afføring derfor med hundenæser lugter af “mad”.

Har også læst, at man kan tilsætte kattefoderet et bestemt stof - husker selvfølgelig ikke hvilket - så dens afføring virker frastødende på hunde.

Også læst, at en teori er, at hunden mangler nogle mineraler/næringsstoffer, som den finder i afføring.[/quote]

Så vidt jeg husker, så kan man tilsætte ananas. Om katten vil spise (og kan tåle) ananas ved jeg ikke, men hunde kan ikke fordrage lugten af det.
Det ville ihvertfald være et forsøg værd. :?

[quote=Annette O;467072]Så vidt jeg husker, så kan man tilsætte ananas. Om katten vil spise (og kan tåle) ananas ved jeg ikke, men hunde kan ikke fordrage lugten af det.
Det ville ihvertfald være et forsøg værd. :?[/quote]

Det lyder mærkeligt, for de spiser gerne ananas?

Jeg er dog enig i at de ikke kan fordrage lugten bagefter :stuck_out_tongue:

Vi havde samme problem med vores lab-hvalp - al lort såvel kattenes som andre hundes - skulle i en periode bare ÆDES! Udenfor var det værst, for nogle gange var han løbet ind i en busk eller bare slugte det hele før vi kunne nå at skælde, men kattebakken lærte han faktisk hurtigt at lade være… Hvordan: Vi skældte og smældte i nøjagtig det øjeblik, som han snuppede lorten op. Og jeg mener virkelig SKÆLDE UD! :venter:

Bamse i en alder af 3 år, kan stadig finde på at gå ud og finde en snack i kattebakken :argh:
Men det er sjældent det sker, efter at have fået sat låge på kattebakken. Så vil han ikke, han er nemlig bange for lågen:)

Puha, sikke en snack at have lyst til HAHA

Godt der er mange muligheder for at få stoppet det på :slight_smile:

Man løser det ved at forhindre hunden adgang til det rum/sted kattebakken står - altid. Den skal aldrig have muligheden.

Det gøres ved fysisk at placere bakken, så kattene, men ikke hunden kan komme til den. Fx vha et børnegitter foran en trappe, hvor bakken står inde bag/under.

[quote=lenschow;468094]Man løser det ved at forhindre hunden adgang til det rum/sted kattebakken står - altid. Den skal aldrig have muligheden.

Det gøres ved fysisk at placere bakken, så kattene, men ikke hunden kan komme til den. Fx vha et børnegitter foran en trappe, hvor bakken står inde bag/under.[/quote]

Har flyttet den ovenpå, Probie er nemlig for klodset til at gå på trapper - endnu… Forhåbentlig lære han det aldrig

Det hjælper ikke en døjt at skælde ud… jo måske så lader hunden være, mens man er til stede - men det resultat kan jeg også opnå uden at skænde…
Det eneste er at holde hunden fra bakken ligesom Helle også siger…

Problemet er så når man bor sammen med katte, der ikke kunne drømme om at hoppe over et sådan gitter SUK

Nej ikke skæld ud - det er lidt i samme stil med når folk ringer og spørger “Hvordan får jeg min hvalp til at lade være med at bide i sko?”

“Flyt skoene”

For vams ved jo ikke at det er sko…

[quote=Ann K;468136]Det hjælper ikke en døjt at skælde ud… jo måske så lader hunden være, mens man er til stede - men det resultat kan jeg også opnå uden at skænde…
Det eneste er at holde hunden fra bakken ligesom Helle også siger…

[/quote]

Altså - det hjalp at skælde vores ud… Han rører aldrig bakken nu, det ved jeg med sikkerhed, da jeg altid kan fjerne tre-fire lorte, som ligger og venter på mig når jeg kommer hjem om eftermiddagen :høhø: Men selvfølgelig er det en løsning at forhindre hunden i at komme i nærheden af bakken, den løsning ville vi bare ikke.