Hunger Games

Er der nogle af jer, der har læst bøgerne og kan sige om de er noget værd? :?

Jeg har set filmen i biografen og var meget imponeret, men det er jo ikke sikkert, at bogen er lige så godt skrevet, som filmen er lavet. Hvis I forstår :wink:

Sidder nemlig og skal til at bestille dem, men er lidt i tvivl. Biblioteket har dem, ja. Men der er altså 8-9 mdr. ventetid bare på 1’eren, og så mister jeg tålmodigheden på det område :surrender1:

Jeg er gået i gang på 1. bog på engelsk :slight_smile: Købte dem alle tre :slight_smile:

Og jeg kan kun sige en ting, jeg elsker den bog :slight_smile:

[QUOTE=Henriette;907843]Jeg er gået i gang på 1. bog på engelsk :slight_smile: Købte dem alle tre :slight_smile:

Og jeg kan kun sige en ting, jeg elsker den bog :)[/QUOTE]

Så var min indskydelse ikke helt forkert.

TAK! :slight_smile: Så må jeg lige få dem bestilt i morgen, så der kan komme en med på ferie :wink:

Mine teenagebørn har læst dem - det har kostet nattesøvn, for det er åbenbart ikke bøger, man bare lige lægger fra sig. :smiley:
Den ældste har set filmen 3-4 gange, den yngste vist kun en enkelt gang, men begge er vilde med både film og bøger. :thumbup:
Så køb du bare bøgerne. :slight_smile:

Jeg har alle tre bøger. På dansk. Jeg er ekstrem kræsen overfor en del litteratur, da jeg er meget kritisk, når jeg læser. Kan man ikke lade være med, når man selv prøver at blive en dygtig forfatter og gerne vil lære. De her bøger slugte jeg lynhurtigt, og de er stadig mine absolutte yndlingsbøger. Især den første bog. Den læste jeg på to-tre dage :slight_smile:

Filmen er super god og levede godt op til bogen, men bogen er stadig bedst. Så du kan roligt regne med god læsning :slight_smile:

Dejligt at få at vide. Så suser jeg ind og bestiller nu :wink:

Enig med koret. Det er en velskrevet og medrivende serie - og jeg skal læse 1’eren med to klasser efter ferien. :slight_smile:

Jeg har læst alle 3!
Og det tog mig 2 dage … Kunne SLET ikke lægge dem fra mig …
Det er i min top 3 af fantastiske bøger!

Elsker elsker elsker dem! :slight_smile:

Jeg åd alle tre råt, på tre dage.

Hvis man har lyst og mulighed for at læse på en tablet eller pc, så kan man springe bibliotekets lange køer over på ereolen

Luna er også helt vild med både film og bøgerne :slight_smile:

Så får Søren vist ikke hørt meget til mig på rhodos :wink:

Enig med de andre - købte de tre bøger på engelsk som sæt på Amazon i håb om, at have læsestof til ferien (vi rejser midt august ca) - og de holdt ca. 1 uge … Købte heldigvis også The Passage, og den er ikke helt lige så letlæst og svær at lægge fra sig, så jeg har faktisk håb om, at jeg har noget læsestof til den lange flyvetur mv. :wink:

Serien er meget letlæselig og også en anelse forudsigelig…
Men - den er medrivende som bare pokker.
Jeg slugte alle tre bøger midt i en stor skriftlig opgave på universitetet over et par dage.
… Og så læste jeg alle tre bøger en gang til, denne gang højt for min kæreste, for det er dobbelt-hyggeligt, når man har nogen at dele bogglæden med. :smiley:

Jeg var lidt skeptisk over, at den er skrevet i “jeg-fortæller” (øhh … hedder det overhovedet dét?), men forfatteren fik det til at virke og det var faktisk ret forfriskende.

Jeg glæææder mig i hvert fald til, at den næste film kommer ud, selvom den første bog var vældig meget bedre end den første film (men sådan er det jo altid!).

Vil også anbefale disse bøger, de er supergode. Nåede at få fat i dem på biblioteket, inden de blev et kæmpe-kæmpehit :slight_smile:

The passage???

[QUOTE=MissPil;908446]Serien er meget letlæselig og også en anelse forudsigelig…
Men - den er medrivende som bare pokker.
Jeg slugte alle tre bøger midt i en stor skriftlig opgave på universitetet over et par dage.
… Og så læste jeg alle tre bøger en gang til, denne gang højt for min kæreste, for det er dobbelt-hyggeligt, når man har nogen at dele bogglæden med. :smiley:

Jeg var lidt skeptisk over, at den er skrevet i “jeg-fortæller” (øhh … hedder det overhovedet dét?), men forfatteren fik det til at virke og det var faktisk ret forfriskende.

Jeg glæææder mig i hvert fald til, at den næste film kommer ud, selvom den første bog var vældig meget bedre end den første film (men sådan er det jo altid!).[/QUOTE]

Første person ental :wink:

Må vist hellere tage alle tre med :smiley: lyder som twilight. 1’eren røg på 1 dag da vi var på zakynthos for et par år siden. :slight_smile:

The Passage, af Justin Cronin. Eddergo’ science fiction-mursten, som jeg læste på alt for få dage, så nu venter jeg med længsel på 2’eren som kommer til oktober. :ok:

[QUOTE=Bølle-missen;908682]The passage???

Første person ental :wink:

Må vist hellere tage alle tre med :smiley: lyder som twilight. 1’eren røg på 1 dag da vi var på zakynthos for et par år siden. :)[/QUOTE]

Ah - dér var den! Jeg brugte lige et øjeblik på et gruble over det i går, men måtte indse at dansktimerne efterhånden lå aaalt for langt væk i hukommelsen. :smiley:

Twilight bøgerne er lidt ligesom junk food. Man ved godt at det er tomme kalorier, men alligevel skal man lige havde den næste pose chips … og den næste og den næste…
Bagefter har man en smule kvalme. :tihi:

Personligt synes jeg at Hunger Games er et lidt andet niveau. Historien har ben at gå på og karakterene er ikke flade, selvom det selvfølgelig heller ikke er “high art”.
Det er bare en god gedigen page turner. :slight_smile:

Og så kunne det da være, at man skulle få kigget nærmere på “The Passage”, når jeg ellers er færdig med de to bøger der indtil videre er udkommet i Patrick Rothfuss’ “The Name of the Wind”-serie.

[QUOTE=MissPil;909030]Ah - dér var den! Jeg brugte lige et øjeblik på et gruble over det i går, men måtte indse at dansktimerne efterhånden lå aaalt for langt væk i hukommelsen. :smiley:

Twilight bøgerne er lidt ligesom junk food. Man ved godt at det er tomme kalorier, men alligevel skal man lige havde den næste pose chips … og den næste og den næste…
Bagefter har man en smule kvalme. :tihi:

Personligt synes jeg at Hunger Games er et lidt andet niveau. Historien har ben at gå på og karakterene er ikke flade, selvom det selvfølgelig heller ikke er “high art”.
Det er bare en god gedigen page turner. :slight_smile:

Og så kunne det da være, at man skulle få kigget nærmere på “The Passage”, når jeg ellers er færdig med de to bøger der indtil videre er udkommet i Patrick Rothfuss’ “The Name of the Wind”-serie.[/QUOTE]

Du har helt ret mht. at det ikke er “high art”. Synes selv sproget er lidt fladt, og følte mig lidt snydt af den hurtige afslutning til sidst, men er ellers skrevet så fantastisk, at man bare måtte vide, hvad der skete på næste side, næste kapitel og næste bog. Godt jeg fik købt alle tre på en gang :wink:

Jeg er gået igang med dem og jeg ELSKER ELSKER ELSKER de bøger!! Har ikke fået 3’eren endnu og desværre må jeg nok vente med den til september :ked:

Jeg kan simpelthen ikke lægge dem fra mig, og jeg prøver at få dem til at holde så længe som muligt ved KUN at læse en times tid om dagen (ville snildt kunne kværne en bog på en dag hvis jeg tillod det)

[QUOTE=Helene C;918151]Jeg er gået igang med dem og jeg ELSKER ELSKER ELSKER de bøger!! Har ikke fået 3’eren endnu og desværre må jeg nok vente med den til september :ked:

Jeg kan simpelthen ikke lægge dem fra mig, og jeg prøver at få dem til at holde så længe som muligt ved KUN at læse en times tid om dagen (ville snildt kunne kværne en bog på en dag hvis jeg tillod det)[/QUOTE]

Altså jeg kunne sende dig 3’eren, så du kunne låne den? Og så kunne du vel returnere den, når du har råd :slight_smile: Mine er dog på engelsk.