Hurra.. en opvask

Jeg har fået opvaskemaskine, :juhu: ganske vist bare en lille en til bordet, (6 kuverter). Sådan en har jeg ønsket mig i mange år, men altid tænkt at der var så meget andet, der var vigtigere at bruge penge på.

Men så en dag i forrige uge, sagde jeg: Jeg vil altså have en opvaskemaskine. - Og tænk mere skulle der ikke til:D. Nå, sagde manden og gav sig til at undersøge hvor der kunne blive plads til sådan en i vores lille køkken.

Aldi havde et tilbud på en bordopvasker til 900 kr, den købte vi. Og torsdag var smeden her og lavede installationen.

Det passer med at jeg fylder den en gang om dagen, vi er to mennesker og 6 misser. Og så er der rene tallerkner, bestik osv. Ih hvor jeg nyder det.:slight_smile:

Dejligt! :slight_smile: Sådan en kunne jeg dælme også godt tænke mig… Hvordan tilsluttes den? :gruble:

Hæ, ja - det er nok også en af de maskiner, jeg allernødigst ville undvære :slight_smile:
Jeg hader at vaske op - kan slet ikke se fidusen i det og gør det kun fordi det er ulækkert ikke at gøre det :wink: Det er en af de huslige opgaver, som jeg uden at betænke mig et øjeblik proklamerede måtte være Jans!

Vi har også bare en lille maskine - godt nok gulvmodel, men en af de der smalle med plads til max 8 kuverter. Det er mere end rigeligt i dagligdagen, hvor det reelt kun er mig som bruger service… maskinen kører kun hver tredje, fjerde dag…

Så, jo, jeg kan virkelig godt forstå din glæde… stort til lykke :slight_smile:

Sådan én i samme størrelse forærede jeg mig selv, da jeg flyttede i hus. Den er GULD værd :wehu::wehu:

Den er lige til at sætte i stikkontakten, og så kan man lade vandet løbe ud i vasken. Vi har dog valgt at lade smeden slutte den til afløbet under køkkenvasken. Og en ekstra lille hane til vandtilslutning også under vasken.

Opvaskemaskiner er Guds gave til Menneskeheden. Jeg kan slet ikke forestille mig hvis vi ikke havde vores.

Før vi fik opvaskemaskine var det sådan den laglige lørdags-“adr” når vi løb tør for alting og var nødt til at gøre noget ved det. Vi hader begge to at vaske op.

Nu er det bare at sætte det hele ned i Det Magiske Skab™ så kommer det ud igen en times tid senere, rent og pænt :smiley:

Det eneste jeg ville ønske miog var en opvaskemaskine der selv ku’ fylde- og tømme sig :wink:

Åh, jeg er super-lykkelig over, at jeg har fået overbevist kæresten om vidunderet - især nu, hvor vi skal have et nyt køkken. Jeg glæder mig til ikke at skulle spilde tid på opvask.

heldige dig :slight_smile: har drømt om en opvaskemaskine i…6 år efterhånden :uha: vores køkken er desværre for lille til en :thumbdown:

jeg ELSKER også min… det er godt nok alm størrelse så den kører kun hver 3- dag - men for pokker hvor er den bare dejlig :slight_smile:

og så har den 30 min program til når der er noget er bare lige skal være rent :slight_smile: hurtigt

Åh ja - hvad er livet uden en opvasker. Det var nok noget af det sidste jeg ville undvære. Jeg elsker min opvasker :wehuu:

Tillykke med vidunderet :flag:

Tillykke med den, ved slet ikke hvad jeg skulle gøre uden er ved at slide nr.3 op, så jeg har haft opvasker siden sidst i firserne.

Stort til lykke med din nye maskine :ok:
Næstefter min vaskemaskine, er vores opvaskemaskine mit kæreste eje. Vil meget nødigt tilbage til grukedlerne mht. tøjvask - så hellere en gang almindelig tallerken opvask.

Fik vores opvaskemaskine i 1997, og har nydt min dagligdag med den næsten hver evig eneste dag siden. Har hverken haft råd eller plads før vi fik lavet nyt køkken dengang. Efter sønnike er flyttet hjemmefra for nogle år siden, kører den 2-3 gange om ugen nu.

I forbindelse med sønnens fraflytning, forsvandt den automatiske påfyldning og tømmning den var født med :S. Har ikke siden kunne finde andre modeller hvor den slags medfølger :venter: Den står for en udskiftning, selvom den stadigvæk fungerer upåklageligt, men der er sikkert kommet nogle mere strømbesparende modeller til, på de 14 år den har kørt trofast.

Utroligt så “doven” man kan blive, når man har sådan et dejligt hjælpemiddel i sin dagligdag igennem mange år. Ofte bliver den først tømt dagen efter DEN har meddelt, at den har gjort SIT arbejde. Er lige ved, at sige stakkels maskine. Men da den ankom, var det altså under andre forudsætninger, og nu er der ikke længere indbygget påfyldning/tømmning i den. Gu’ ve’ om det stod i garantibestemmelserne, at garantien på lige det område, bortfaldt efter 10 år :? :tihi:

Mvh
Yvonne

Åhhh, jeg er DØDmisundelig… :thumbup:Jeg HADER at vaske op :venter: Øv bare tanken kan gøre, at jeg blir i dårligt humør:(

Når jeg engang har sparet sammen til et nyt køkken så VIL jeg også have gjort plads til en eller anden form for opvaskemaskine i køkkenet. Meeeeen det har nok lange udsigter.

På den anden side er Daller svært glad for at slikke tallerkner rene :uha:
Det er ret motiverende for at i det mindste skylle opvasken af med det samme når man nu ikke gider have kat på køkkenbordet konstant :tihi:

Vi har lige fået en Miele opvaske maskine den der hedder XL sikke meget der kan være der i …

Noget jeg er glad ved er hygiene program og plast program