Hurra - SÅ lyner og tordner det endelig

og alle misserne sidder og kigger mod syd hvor uvejret kommer fra…

der er de onde atmosfæriske forstyrrelser på tvet og signalet kommer og går…

det lover GODT!!!

:tihi: :tihi:

Hvor er det egentligt sjovt, at nogle kan elske uvejr, hvor andre hader det som pesten :ups:

Jeg håber vi går let og elegant forbi det værste uvejr.

Ja okay - jeg er dybt facineret over lyn, for de er da smukke, men jeg ser dem hellere på tv end IRL -surrender

Jeg har det virkeligt skidt med uvejr, når det bliver voldsomt :uha: Det har jeg det svært med må jeg indrømme :tihi:

[quote=Battlestar;187758]og alle misserne sidder og kigger mod syd hvor uvejret kommer fra…

der er de onde atmosfæriske forstyrrelser på tvet og signalet kommer og går…

det lover GODT!!![/quote]

husk at smile til fotografen når du kigger ud-høhø

[quote=Battlestar;187758]og alle misserne sidder og kigger mod syd hvor uvejret kommer fra…

der er de onde atmosfæriske forstyrrelser på tvet og signalet kommer og går…

det lover GODT!!![/quote]

-kaisålæredet KAN DU SÅ LIGE STYRE DET DER … :uha:

hvaaaaad ?? jamen jeg elsker torden… og da du bor i glostrup må du da også have glæde af det lige nu ? :slight_smile:

ja - det larmer helt vildt og ja - hvis lynet slår ned lige ved siden af så er det noget at et spændingsmoment, men alt i alt er det jo fascinerende :slight_smile: selv om det er stort og voldsomt

Jeg vil gerne se billeder!! Der er bare ikke noget flottere end sådan et lyn hele vejen ned over himlen!!

[quote=Battlestar;187774]hvaaaaad ?? jamen jeg elsker torden… og da du bor i glostrup må du da også have glæde af det lige nu ? :slight_smile:

ja - det larmer helt vildt og ja - hvis lynet slår ned lige ved siden af så er det noget at et spændingsmoment, men alt i alt er det jo fascinerende :slight_smile: selv om det er stort og voldsomt[/quote]

Hvor tæt har du været på et lynnedslag? :lys-ide:

He he nu er jeg nysgerrig…

[quote=Battlestar;187774]hvaaaaad ?? jamen jeg elsker torden… og da du bor i glostrup må du da også have glæde af det lige nu ? :slight_smile:

ja - det larmer helt vildt og ja - hvis lynet slår ned lige ved siden af så er det noget at et spændingsmoment, men alt i alt er det jo fascinerende :slight_smile: selv om det er stort og voldsomt[/quote]

Lige præcis - der er HELT sort udenfor :uha: …og det lyner, og nu slukker jeg altså computeren, ja jeg gør -surrender

Vi ses, når det er blevet bedre vejr :slight_smile:

[quote=Charlotte Oeh.;187778]Lige præcis - der er HELT sort udenfor :uha: …og det lyner, og nu slukker jeg altså computeren, ja jeg gør -surrender

Vi ses, når det er blevet bedre vejr :)[/quote]

Du får lige en masse -kramer af mig.

Vi ses efter uvejret :ok:

Jeg har ventet og vente på det skide tordenvejr i dagevis…jeg elsker når himlen bliver kuldsort midt på dagen, og sluerne åbnes for fulde skrald.

Da jeg boede i Zambia, var det lige før regntiden, og i 3 uger lynede og tordnede det …Zambianerne holdt trommefest for at hilse regnen velkommen. Det var unikt.

[QUOTE=Annette O;187777]Hvor tæt har du været på et lynnedslag? :lys-ide:

He he nu er jeg nysgerrig…[/QUOTE]

TÆT - meget meget tæt - min mor og jeg stod i vores entre oppe i Dronningmølle da jeg var en lille pige… og lynet slog ned i genboens tag…

det var en EKSTREMT voldsom oplevelse, for alting sitrede og det føltes som om at alt inden i vibrerede og lyden var ubeskrivelig…

så jeg har været meget tæt på… tror der er omkring 30-40 meter over til der hvor det slog ned…

Hvor hvor - her skinner solen stadig imens den er ved at gå ned.

[quote=Battlestar;187785]TÆT - meget meget tæt - min mor og jeg stod i vores entre oppe i Dronningmølle da jeg var en lille pige… og lynet slog ned i genboens tag…

det var en EKSTREMT voldsom oplevelse, for alting sitrede og det føltes som om at alt inden i vibrerede og lyden var ubeskrivelig…

så jeg har været meget tæt på… tror der er omkring 30-40 meter over til der hvor det slog ned…[/quote]

Det er næsten lige så tæt som det jeg prøvede for en 3-4(-5) år siden :tihi:

Ja luften bliver helt elektrisk og trykbølgen er helt enorm voldsom (synes jeg) for slet ikke at tale om larmen :besvimer:
Lynet slog ned 18 meter fra hvor jeg stod -what og i guder hvor blev jeg bange :fryser:

Hvor tæt jeg har været på?
Meget tæt!
For et par år siden var der, som det vil være nogle bekendt, en skypumpe over Kbh.
Jeg havde taget en stol hen til altandørens vindue, og nød lyn og torden fra 1. parket i fulde drag.
På et tidspunkt blev blæsten voldsom, så jeg lukkede altandøren, og lod det lille vindue for oven stå åbent for at nyde bragene.
Og det var vist meget godt!

På et tidspunkt så jeg noget sært i luften (det var skypumpen, læste jeg siden), og hørte en ‘krsch’-lyd, tænkte ikke nærmere over det.

Før næste dag, hvor det stadig regnede, og jeg kunne høre en dryp – dryp – dryp-lyd.
Lyttede mig frem til det store vindue - lindede på persiennen - og chok: Hele den store rude var flækket både på tværs, og i den nederste del også på langs!

Trykbølgen havde smadret den, og det var endda dæmpet af, at det lille,åbne vindue tog af for det!
Mig tjuhej ned til varmemesteren, for jeg ventede 20-30 gæster til party næste dag!
Den lokale glarmester var lidt rystet, da jeg fortalte, for som han sagde: Hvis den var faldet ned, så kunne den have skåret armen af dig!

Så fremover nyder jeg tordenvejr med forsigtighed: Ikke tæt på en stor rude :ok:

[quote=Battlestar;187785]TÆT - meget meget tæt - min mor og jeg stod i vores entre oppe i Dronningmølle da jeg var en lille pige… og lynet slog ned i genboens tag…

det var en EKSTREMT voldsom oplevelse, for alting sitrede og det føltes som om at alt inden i vibrerede og lyden var ubeskrivelig…

så jeg har været meget tæt på… tror der er omkring 30-40 meter over til der hvor det slog ned…[/quote]

Den kan jeg stikke.
For nogle år siden boede jeg i en 1.sals lejlighed, med udvendig trappe op til hoveddøren.
Det lynede og tordnede og var lige over, så jeg stillede mig ud i døren for at kigge på lynene.
Et lyn slår ned EEN! meter fra min trappe - braget kom faktisk et splitsekund før lynet. Kunne se lynet foran den garage der var lige på den anden side af kørevejen - ca. 3-4 meter fra min trappe.
Da jeg havde set det lyn skyndte jeg mig at lukke døren, og smutte ind i stuen.

Jeg synes det var aaalt for hurtigt overstået igår :thumbdown:

øv der har intet været her… og jeg har også bare gået og glædet mig til det… men her har intet været. :frowning:

Vi fik tordenvejr her om aften , da manden lige havde valgt at cykeltræne -høhø… Det hjalp dog med hastigheden , da cykelcomputeren viste han havde haft en tophastighed på 54 km :klapper: Men våd det blev han -høhø

ja også jeg…

selv om jeg ikke har været helt så tæt på som et par af jer andre, så var det nu en enestående oplevelse. Men omvendt kan jeg godt forstå hvorfor man træder lidt mere varsomt efter den slags oplevelser… det må være grimt :S

jah, jeg venter stadig-felixsylvester
Kommer der ikke snart en masse bulder og torden:venter: