Hurtig som en (baby)Ninja

Hun er nu en sød lille fis :heart_eyes:
Og godt for dig hvor lydig og godt opdraget hun allerede er blevet. Rolige velopdragne hunde syntes jeg er søde (gider ikke gøende, hoppende, bidende/gumlende hunde), men Ninja hende kunne jeg godt lide! :grin:

Jeg er meget glad for - og nok også lidt lettet over :ups: - så nem og lærenem Ninja er :slight_smile:
Hun er gennemgående en rar og kontaktsøgende hund, og det kommer man dælme langt med :slight_smile:
… og da jeg ikke ved noget værre end gøende, utrænede og direkte ulydige hunde, så var det mig ret vigtigt, at vi fik startet tidligt på det basale træning.

… sådan uden at rose mig selv FOR meget ( :ups: ), så tror jeg måske også det har hjulpet, at jeg så hurtigt som muligt fik sat helt klar struktur på dagen og gav den lille krudtugle nogle faste rammer.
Feks det med ro om formiddagen. Det har vi som udgangspunkt ALTID! :slight_smile: Også selv om det er weekend, og jeg er hjemme. Så ligger hun i gangen og sover om formiddagen. Det hjalp meget i Herning - der sov hun jo bare hele formiddagen væk, selvom der var stor ståhej overalt omkring hende :smiley:
Der kunne jeg virkelig se, hvor meget det havde betydet :slight_smile:

Lige nu er det mere omgivelser end hende jeg opdrager på :tihi:
Hun må ikke springe op - af nogen overhovedet. Gal det et svært at få folk til at fatte! :confused:
Hun må gerne løftes op, men ikke selv springe op! “Men hun må godt ved mig,” - neeeeej, så går vi bare igen :confused: og så bliver folk fornærmede!
Hun skal også kun kaldes på med navn én gang, ikke 17! Det er én gang, det er svært nok at lære stabilt indkald uden folk står og kalder hendes navn en million gange - så lærer hun bare det er ok at vente til der er kaldt 10-20 gange …
men neeeej nej “ niiiiinja, Ninja, ninja, ninja, niiiiinja kom kom kom niiiiinja”.
Og så henter jeg hunden og går videre, mens de står og forstår ikke en besked om én gang … :confused:

Pyyhhh det er sværere at opdrage omgivelserne end hundehvalpen :tihi:
Gid man kunne isolere sig med sin hund, til den var helt færdigtrænet og ikke så modtagelig for uvaner fra omgivelserne - det et jo da rigeligt med dem jeg propper i hende :tihi: