Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

Det er simpelthen SÅ lækkert når man er i den del af processen, hvor ting begynder at blive færdige! :smiley:

Nu udskyder vi lige projekt gulv en smuuuule :smile:
De sidste par dages regn har vist HVOR meget vand dør og sko trækker med ind …
så murer bliver på mandag sat til at lægge fliser en god meters penge ind fra døren :slight_smile:

I ventetiden må vi jo så gå i gang med hundegård bla. :stuck_out_tongue:

Så projekt “grav ud til hundegård med grus og fliser” er nu sat i gang … pyyyh vi skal langt ned :sweat_smile:

Pæne fliser - men var det ikke Pergo, du valgte…?

For det klarer altså fint både vand, mudder m.m.; vores i køkken og gang ligger op til terrasse- og hoveddør, og når ellers det er nyvasket :sunglasses:, ser man ikke forskel på de områder, og resten af gulvet, her knap 16 år senere.

Jo det er pergo, men fordøren er ikke den nyeste, så at få det helt tæt derind til, det ville end ikke en tømrer ligge hovedet på blokken for at vi kunne få det.
Der kommer meget vand med døren alene, da den åbner indad, og med våd hund, sko, støvler og jagttøj den vej ind, så tager vi den sikre løsning - og den dyre - med et stykke med fliser :see_no_evil:
Det vil ødelægge for meget gulv, hvis ikke vi får det HELT tæt der, og det er bare lettest når mureren lægger fliser :slight_smile: det er måske heller ikke helt dumt med et “minibryggers” :tihi: når nu jeg kender mig selv …

Det gør dørene her også - men det er selvfølgelig også primært kun våd kat, staldsko og -tøj, der kommer ind den vej… :wink: :smiley_cat:

Vi har fået kvalificeret hjælp af Bo i køkkenet i dag - det gik dælme hurtigt at få både installeret opvaskemaskine med front, bordplader (inkl ind i vindueskarmen), vask og kogeplade :smiley:

Der er åbent ind til under vasken, for her skal både VVS og elektriker i gang i næste uge forhåbentligt :slight_smile:

Jeg er pjaddddde med det :thumbup:

Det ser herrestjernefantastisk godt ud! :ok::heart_eyes:

PS. Hvad er det for en bordplade, du har valgt…?

Det er en 20 mm laminat, som hedder “Dark Stone” så vidt jeg husker :slight_smile:
Jeg har ikke hverdag til at holde eller økonomi til at købe andet end laminat :tihi:

Jeg eeeeeeeeeeeeeelsker også min laminat bordplade her på 10. år :hoho: Din er dog noget kønnere end vores i farve

Bordpladen er lidt mere synlig her med mønsteret

Jeg er ret vild med det :ups: især med sort sokkel under skabene, så bliver det hele ligesom rammet ind og ikke bare hvidt i hvidt :slight_smile:

Bare bordpladen er glat så den er nem at tørre af. Min er rug og jeg er såååå træææææt af den.

Mand hvor ser det bare godt ud. Én ting er at se en tegning af det, noget andet er at se det rigtigt :smiley::+1:

Den er helt glat! :slight_smile: det blev den nemlig valgt ud fra bla :slight_smile:
De havde en lidt pænere, men ru!, plade til samme pris. Jeg valgte den glatte, især fordi jeg gerne vil bage osv og der er ru bordplader ikke et hit!

Nemlig bagning er rigtig træls på en ru plade :+1:

Det bliver virkelig flot Pia! :thumbup: Og jeg er så imponeret over at du kan holde til det tempo i så lang tid! Min far og jeg har lige brugt lørdag og søndag på at tage tapet ned og slibe og spartle vægge på det mindste af mine værelser - og jeg er helt færdig i både krop og hoved.

Tak :slight_smile:

… og det kan jeg snart heller ikke mere! :confused:
Hånden på hjertet, så er jeg kvast! Jeg slapper af, når jeg er på arbejde og taget mig selv i at overarbejde for liiiige at gøre noget andet end det hus i bare fem minutter mere :ups:

Det startede som en sprint, men som det har foldet sig ud er det blevet et marathon! :s:
Når jeg er flyttet ind, har jeg lovet mig selv at bruge de sidste 2 feriedage til at sove længe i og gøre så lidt som muligt i de dage! Jeg forestiller mig, at de første 3-4 uger jeg er flyttet ind, der sker nok ikke så meget efter arbejde. Der skal jeg vist hilse på sofa og god seng igen :ups:

Men jeg kan se målstregen nu! Og jeg er SÅ klar til at flytte for mig selv igen :ups:

Nå ja - jeg fik jo sket ikke vist, at Pernille kom på besøg i lørdags et par timer :stuck_out_tongue:
Hun er dygtig, det er hun - både til at grave og til at sætte op :smiley:
vi gravede ud til hundegård et par timer og satte bagefter vægbeklædning op på vestvæggen i skuret, så det bliver bedre til den indvendige del af hundegård. :slight_smile:

Det er genbrug af loftsbeklædning, men vi genbruger herude :smiley: ikke alt behøver være nyt og det er stadig en opgradering :hoho:

Så nu skal der lige sættes stolper, graves net ned langs kanten, lægges noget stabilgrus? (Tror jeg nok det hedder), lægges sand i hver ende og fint grus midt i - og så fliser over på sandet, så der både er fliser og grus i hundegården ude :smiley:

Liiiige nu er det dog en swimmingpool, for al omkringliggende vand er jo løbet deri :stuck_out_tongue:
Så det får lige et par dage eller tre før vi gør noget deromme endnu :hoho:

Skal der slet ikke være græs?

Ikke i hundegården nej. Det er ikke til at holde ren for især hundelorte :slight_smile: og det skal både være et sted hvor hun kan have en kurv/kasse ude og være men også hvor hun kan få sig sat - og som kan holdes rent :slight_smile: