Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

I dag er småopgavernes dag :slight_smile: jeg går jo og tulrer hernede selv i dag og de store tunge opgaver har vi ikke materialer hjemme til alligevel :slight_smile:

Startede dagen med at få greb på skabslågerne i soveværelset (ja den yderste til højre er skæv, den er desværre ikke til at rette, så det hedder “personlighed” :hoho: )

Bagefter røg vaskemaskinen ind på badeværelset, så når der er lavet strøm, så skal den “bare” ind i sit indhak :slight_smile:

Bagefter gik jeg amok og fjernede 5-10 cm tykt jord, græs og rødder fra brombær, småtræer og bregner :slight_smile: det var groet efter helt op forbi naboen. Godt nok er det kommunal sti, men kommunen har åbenbart ikke pligt til at holde den ryddet … så nu gør jeg det :slight_smile:

Efter frokost kastede jeg mig ud i at få samlet mit nye arbejdsbord ude i skuret. Det er fra det gamle køkken og passer perfekt derude :slight_smile: hver skuffe kan lige rumme en kasse øl :hoho:
Bagefter er den ene ende ryddet op, fjernet gammelt invantar af et stor dobbeltskab, to små væghængte skabe og et skuffesystem og så fejet rent. Her skal jo laves hundegård lige om snart :slight_smile:

Nu går jeg ind igen. Ryggen er træt, så jeg slutter af med at få støvsuget hele køkken, stue og gang. I morgen ryger gulvet nemlig af :slight_smile:

Nå ja - elektrikeren kom i formiddags (han er nærmest nabo :tihi: ). På tirsdag starter han med at sætte spot op og lave stik osv :smiley: dét glæder jeg mig godt nok til :smiley:

13 Synes om

Okay egentlig var det planlagt til i morgen …

Men nu er gulvet pillet op, nu skal det bare bæres ud i meget små portioner, for min ryg er træt nu! :ups:

12 Synes om

Hvorfor piller du gulvet op? Havde du ikke lige lagt det?

Nej nej - vi lod det gamle gulv ligge, for det er immervæk mere behageligt at gå på mens vi arbejde i huset frem for bar beton :slight_smile:

Der skal nyt gulv på i denne uge som er gennemgående i alle rum på nær bad. :slight_smile: vi har gemt det til så sent som muligt, så vi ikke skulle gå og passe på gulvet ifm maling osv :slight_smile:

7 Synes om

Elektrikere.mn har været på besøg og sat de første mange spots op. Der mangler stadig to ved emhætten, men nu er der da lys i gangen :smiley:


Der hvor der stikker en farligt masse ledninger ud får han det gjort lovligt (det er det altså ikke helt lige pt … ) og sætter røgalarm op :slight_smile:

Og så var jeg selv kvinde for at få sat lampe op i soveværelset :smiley:


Placeringen blev truffet for mig. Et loftsbræt flækkede i en knast, og selvom vi måske nok kunne klage over det, så orkede vi helt ærligt ikke, at tage et halvt loft ned for at rette det. Den lette løsning blev derfor at placere en lampe der - og det fungerer upåklageligt :slight_smile:
Den giver fint lys til et soveværelse og garderobeskabet.
Jeg kan så altid lege med at korte ledningen op, så den bliver helt præcis … :ups:

Derudover fik jeg rettet underlaget ud under fødderne på køkkenet, så der er helt lige kant at lægge det næste underlag op ad :slight_smile: så vi forhåbenligt lidt lettere får lagt et pænt gulv :slight_smile:

12 Synes om

Gulv gulv gulv - dét sh*t kan vi bare!

Vi startede her i aftes - efter en lidt bøvlet start i onsdags rundt om radiatorer og ind i terrassedøren:

Og så knoklede vi ellers på i dag til kl slog 20 :slight_smile:

Så nu er vi gennem køkkenet og de bøvlede indhak derind om opvasker og køleskab :slight_smile:
I morgen bliver ikke til noget særligt med gulv, men lidt andet bliver nok lavet :slight_smile:
Søndag går vi videre med gulv formiddag, for eftermiddag skal der bordplader på i køkkenet :smiley:

15 Synes om

… og ja - vi roder lidt i køkkenet lige nu :ups:

2 Synes om

Det bliver simpelthen bare så lækkert et bette hus når i kan melde færdig :slight_smile:

1 Synes om

Det er simpelthen SÅ lækkert når man er i den del af processen, hvor ting begynder at blive færdige! :smiley:

1 Synes om

Nu udskyder vi lige projekt gulv en smuuuule :smile:
De sidste par dages regn har vist HVOR meget vand dør og sko trækker med ind …
så murer bliver på mandag sat til at lægge fliser en god meters penge ind fra døren :slight_smile:

I ventetiden må vi jo så gå i gang med hundegård bla. :stuck_out_tongue:

7 Synes om

Så projekt “grav ud til hundegård med grus og fliser” er nu sat i gang … pyyyh vi skal langt ned :sweat_smile:

5 Synes om

Pæne fliser - men var det ikke Pergo, du valgte…?

For det klarer altså fint både vand, mudder m.m.; vores i køkken og gang ligger op til terrasse- og hoveddør, og når ellers det er nyvasket :sunglasses:, ser man ikke forskel på de områder, og resten af gulvet, her knap 16 år senere.

1 Synes om

Jo det er pergo, men fordøren er ikke den nyeste, så at få det helt tæt derind til, det ville end ikke en tømrer ligge hovedet på blokken for at vi kunne få det.
Der kommer meget vand med døren alene, da den åbner indad, og med våd hund, sko, støvler og jagttøj den vej ind, så tager vi den sikre løsning - og den dyre - med et stykke med fliser :see_no_evil:
Det vil ødelægge for meget gulv, hvis ikke vi får det HELT tæt der, og det er bare lettest når mureren lægger fliser :slight_smile: det er måske heller ikke helt dumt med et “minibryggers” :tihi: når nu jeg kender mig selv …

4 Synes om

Det gør dørene her også - men det er selvfølgelig også primært kun våd kat, staldsko og -tøj, der kommer ind den vej… :wink: :smiley_cat:

1 Synes om

Vi har fået kvalificeret hjælp af Bo i køkkenet i dag - det gik dælme hurtigt at få både installeret opvaskemaskine med front, bordplader (inkl ind i vindueskarmen), vask og kogeplade :smiley:

Der er åbent ind til under vasken, for her skal både VVS og elektriker i gang i næste uge forhåbentligt :slight_smile:

11 Synes om

Jeg er pjaddddde med det :thumbup:

1 Synes om

Det ser herrestjernefantastisk godt ud! :ok::heart_eyes:

PS. Hvad er det for en bordplade, du har valgt…?

1 Synes om

Det er en 20 mm laminat, som hedder “Dark Stone” så vidt jeg husker :slight_smile:
Jeg har ikke hverdag til at holde eller økonomi til at købe andet end laminat :tihi:

1 Synes om

Jeg eeeeeeeeeeeeeelsker også min laminat bordplade her på 10. år :hoho: Din er dog noget kønnere end vores i farve

1 Synes om

Bordpladen er lidt mere synlig her med mønsteret

Jeg er ret vild med det :ups: især med sort sokkel under skabene, så bliver det hele ligesom rammet ind og ikke bare hvidt i hvidt :slight_smile:

7 Synes om