Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

Bare bordpladen er glat så den er nem at tørre af. Min er rug og jeg er såååå træææææt af den.

Mand hvor ser det bare godt ud. Én ting er at se en tegning af det, noget andet er at se det rigtigt :smiley::+1:

1 Synes om

Den er helt glat! :slight_smile: det blev den nemlig valgt ud fra bla :slight_smile:
De havde en lidt pænere, men ru!, plade til samme pris. Jeg valgte den glatte, især fordi jeg gerne vil bage osv og der er ru bordplader ikke et hit!

1 Synes om

Nemlig bagning er rigtig træls på en ru plade :+1:

1 Synes om

Det bliver virkelig flot Pia! :thumbup: Og jeg er så imponeret over at du kan holde til det tempo i så lang tid! Min far og jeg har lige brugt lørdag og søndag på at tage tapet ned og slibe og spartle vægge på det mindste af mine værelser - og jeg er helt færdig i både krop og hoved.

1 Synes om

Tak :slight_smile:

… og det kan jeg snart heller ikke mere! :confused:
Hånden på hjertet, så er jeg kvast! Jeg slapper af, når jeg er på arbejde og taget mig selv i at overarbejde for liiiige at gøre noget andet end det hus i bare fem minutter mere :ups:

Det startede som en sprint, men som det har foldet sig ud er det blevet et marathon! :s:
Når jeg er flyttet ind, har jeg lovet mig selv at bruge de sidste 2 feriedage til at sove længe i og gøre så lidt som muligt i de dage! Jeg forestiller mig, at de første 3-4 uger jeg er flyttet ind, der sker nok ikke så meget efter arbejde. Der skal jeg vist hilse på sofa og god seng igen :ups:

Men jeg kan se målstregen nu! Og jeg er SÅ klar til at flytte for mig selv igen :ups:

13 Synes om

Nå ja - jeg fik jo sket ikke vist, at Pernille kom på besøg i lørdags et par timer :stuck_out_tongue:
Hun er dygtig, det er hun - både til at grave og til at sætte op :smiley:
vi gravede ud til hundegård et par timer og satte bagefter vægbeklædning op på vestvæggen i skuret, så det bliver bedre til den indvendige del af hundegård. :slight_smile:


Det er genbrug af loftsbeklædning, men vi genbruger herude :smiley: ikke alt behøver være nyt og det er stadig en opgradering :hoho:

Så nu skal der lige sættes stolper, graves net ned langs kanten, lægges noget stabilgrus? (Tror jeg nok det hedder), lægges sand i hver ende og fint grus midt i - og så fliser over på sandet, så der både er fliser og grus i hundegården ude :smiley:

Liiiige nu er det dog en swimmingpool, for al omkringliggende vand er jo løbet deri :stuck_out_tongue:
Så det får lige et par dage eller tre før vi gør noget deromme endnu :hoho:

6 Synes om

Skal der slet ikke være græs?

Ikke i hundegården nej. Det er ikke til at holde ren for især hundelorte :slight_smile: og det skal både være et sted hvor hun kan have en kurv/kasse ude og være men også hvor hun kan få sig sat - og som kan holdes rent :slight_smile:

Ok :slight_smile: Troede bare hunde foretrak græs til deres business.

1 Synes om

Det er som de lærer det :slight_smile: Ninja er ikke så kræsen, dog er hun ikke meget for fliser til det, så grus er nødvendigt :slight_smile:

1 Synes om

Ja hunde er fantastiske til at lære, at gøre det det rigtige sted. Da vi fik Bella, ville vi gerne undgå hun sked på gårdspladsen og græsplænen. Vi valgte derfor at gå med hende ud og kaldte hende med om i skoven der lå bag laden, hun lærte ret hurtigt selv ruten at kende og vi havde ikke lort på plænen før hun fik problemer med hoften, så de dage hun havde ondt tog hun selvfølgelig den nemme løsning :slight_smile: (undskyld det var en sidebemærkning)
Fantastisk at følge dit projekt :slight_smile:

1 Synes om

Det går hurtigt med gulv, så længe der ikke skal saves rundt om rør og på langs ved vægge og under dørkarme :hoho:
Men nu har kontoret fået gulv også :smiley: og vi synes faktisk selv det er lavet helt pænt gennem døren :smiley:


Har gået og fuget langs loftet herinde i dag, så nu mangler vi lige gerigter på døren, fodlister og vindueskarm - og rosetter på radiatorrørene :slight_smile:
Altsammen bestilt, så det skal bare lige komme :slight_smile:

Ny brugt sovesofa kommer herind allerede i dag :tihi: Bo havde perfekt lille gæste-sovesofa som vi kunne handle i rødvin :grin::blush: Så lige om lidt kan man faktisk overnatte hernede :smiley: :stuck_out_tongue:

Soveværelset skulle også været fuget … men har ikke mer fuge, og min mor har min bil, så kan ikke hente mer før i morgen.

14 Synes om

Projekt hundegård udenfor er sat i gang :slight_smile:
Lige nu er det et mudderhul, men der kommer grus i bagefter - først skal lågen lige laves færdig, og det når vi forhåbentligt i morgen, hvis ikke det driller :smile:






Til sommer/når jeg får tid, så bliver nettet skåret ned i højde og så bliver i hvert fald en del af det overdækket :slight_smile:
… og der er net fra top til bund, så tøsen hverken kan grave sig ud og heller ikke bliver fristet til at gnave i træet - ret meget i hvert fald :smile:
Og selvom nettet var alt alt for dyrt, så er det virkelig godt! :smiley: og også rimeligt at arbejde med faktisk :slight_smile:

Og så fik jeg lukket hullet ved køkkenvinduet også :smiley:
Det pyntede dælme!

Har også fået loftlemmen og kassen dertil malet færdig
og fuget - bare glemt at tage billede af det :ups:

Det var slet ikke en dum weekend - der er blevet færdiggjort og påbegyndt mange små og store ting :slight_smile:

… listen over ting, der skal være færdig, før Ninja, kattene og jeg flytter ind:

  • Hundegård ude - mangler låge og underlag
  • hundegård inde - kommer Åge og laver :smiley:
  • fliser ved lågen ud til stien - laves sammen ned underlaget til hubdegården ude.
  • ovenlysvinduet i skuret - skal tømrer lave, og han bliver rykket i morgen!!! Det blev bestilt 3. Januar :frowning:
  • fliser i gangen - laver mureren i næste uge
  • resten af gulvet - forhåbentligt færdig i næste weekend :slight_smile:
  • fodlister
  • gerigter om den sidste dør, når al gulv er færdig
  • det sidste el-arbejde - her venter vi (u)tålmodigt på elektrikeren :slight_smile:
  • hente og installere tørretumbler og køle/fryseskab
  • bunstykker i tre vinduer - er bestilt ved min fars kammerat Carsten, så han skal have tid at komme med dem og hjælpe med monteringen :slight_smile:
  • fuge- og malerarbejde ved alle sprækker og pletter, når alt det andet er klaret :tihi:

Gad vide om 3 uger er realistisk eller om vi ender på 4 :thinking:

9 Synes om

Du kan vel godt flytte ind, selv om der mangler ovenlys i skuret? :slight_smile:

Når man er afhængig af andre, er det jo aldrig til helt at vide, hvor lang tid det tager. Og det lyder, som om en stor del af det sidste er noget, andre skal lave. Men når man ser bort fra ovenlysvinduet, har jeres håndværkere da ikke være svære at få til at rykke ud :slight_smile:

2 Synes om

Både og - for når det regner, så drypper det ned i den indendørs del af hundegården! :confused: og det vil jeg ikke byde min hund.
Men hun har sat fuld pels (hun er jo også i hundegård om natten ved mine forældre), så at holde hende inde om natten er ikke en mulighed. Der er heller ikke et egnet sted inde, hun kan være, når hun er alene, så vi skal have det ovenlysvindue færdig …

Elektriker er jeg sikker på hurtigt skal rykke :slight_smile: og murer går i gang så snart fliserne lander i denne uge :slight_smile:

Så det er faktisk kun tømreren vi venter på …

1 Synes om

I går stod på familiebesøg lige pludselig, så arbejdslørdagen forsvandt ud i ingenting :confused:

Men vi fik da sat dør og håndtag på hundegården :smiley:
… nu skal der så lige grus og lidt fliser i hullet, en hundelem sættes i - og så er hundegårdens udeområde klar :smiley:


(Af en eller anden grund fik jeg ikke taget billede, da vi var færdig … men det her er da bevis for døren hænger :hoho: )

Og nu skal jeg lige have en god bunke plakater hjem, så skal der findes rammer til dem alle - og så kan jeg også få lidt farver på væggene indenfor :smiley:
For de store hvide vægge indenfor skriger på billeder/plakater :smiley:

13 Synes om

Nu med vindueskarme også :smiley:


Der skal lige sættes lister under dem, og om to dage må de pinde midt i vinduet pilles ned (de er der for, at skummet nedenunder ikke presser karmen op i en bue :slight_smile: )

Jo jo - lige pludseligt bliver det vel beboeligt :slight_smile:

(Jeg håber faktisk på at være flyttet lige omkring påske, hvis ellers håndværkerne komme i gang :slight_smile: )

16 Synes om

kattemås venlig størrelse på vindueskarme :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Naturligvis :wink:

I eftermiddag og tidlig aften er gået med at fjerne mudderdyngen, som @Pernille_DL og jeg lavede ved at grave ud til hundegård. Og så fylde halvdelen af hullet med grus :slight_smile:


Og som billedet svagt afslører er hundelemmen monteret :slight_smile:
Og så lige et billede af lågen MED håndtag

Bagefter det måtte min far køre ud i roklubben, så jeg brugte det sidste overskudsisolering og mer rest af gammelt loft i skuret.


Skal lige have indkøbt mer isolering, men det haster ikke helt vildt at få det sidste isoleret. Det er det kolde hjørne jeg er startet med heldigvis :slight_smile:

5 Synes om

Hvor ser det godt ud!

@Eva_K, skal jeg vise @RuneS billederne som inspiration til det hankattehus, du gerne ville have i vores skur? :laughing:

4 Synes om