Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

I kan jo komme på “studietur” og se det med fingrene :wink:

Ja tak, god idé :lys_ide:

1 Synes om

Hvordan låser du hundegården af om natten?

Det kommer jeg ikke til i det daglige. jeg er dejligt naiv og tror på, at ingen kører ned og stjæler hende.
Men der kan sættes hængelås på, hvis det skulle blive nødvendigt :slight_smile:
Jeg har soveværelsesvindue lige ud til, så skal nok høre, hvis nogen lusker rundt derude :slight_smile:

(Pga manglende bredde på stolpen kunne den ikke sættes på efter “foreskrifterne”, men der er lige plads til, at en hængelås kan sættes ind, som det sidder nu :slight_smile: )

1 Synes om

Dagens korte tur i det lille hus - et læs grus mere, og en konstatering af, at flisegang kommer til at vente.
En skønne dag, i et eventyrland af overskud, skal der laves en lille terrasse deromme, og så kommer der fliser igennem lågen der. :tihi: ikke før - det virker så fint med grus :slight_smile:

Og så har de ENDELIG - efter fire rykkere og 3 måneder - været og skifte ovenlysvinduet i skuret, så det forhåbentligt nu er tæt :slight_smile:


Men det ser vi ad i morgen, hvor det skal regne … om det drypper ind eller ej :open_umbrella:

Nu er jeg så i den mærkelige situation, at jeg ikke kan lave mere dernede, før mureren har lagt fliser i gangen … og mureren venter på fliserne kommer hjem :open_mouth:
Vente vente … NEJ det er ikke min stærke side nu!
Når fodlisterne kommer hjem, så kan vi begynde i kontoret og få det færdigt - så kan jeg nemlig fylde det op med flyttekasser - 3 kasser af gangen, kan jeg slæbe med hjem fra depotet efter arbejde hver dag. Når vi lige har fået lagt fodlister altså!

Hvis det så vil holde tørvejr kan jeg begynde lidt i haven dernede. Hvis det holder tørvejr - for el-græsslåmaskine må ikke køre i regnvejr :stuck_out_tongue:

8 Synes om

Efter et par dages frustration over at lave ingenting, så sker der endelig noget igen :smiley:
I går tømte jeg de første tre køkkenkasser - det føles skørt af tømme kasser før jeg flytter ind, og vildt og fantastisk endelig at nå hertil :smiley:

I dag har mureren lagt fliser :yatta:


Så nu kan vi lægge gulv færdig i weekenden - og så skal de fuges mandag :smiley:

Derudover jeg har tømt to køkkenkasser mer - og resten må vente til elektrikeren er færdig, for han skal ind bag de skabe og skuffer, som jeg mangler at fylde i nu :slight_smile:

Og så har jeg slået græs i haven for første gang i dag :smiley:
OG sat de første to havestole af på terrassen - wuhu!!! :smiley: :ups:

Nu tror jeg næsten på påske-indflytning :ups:
20. April skulle jeg gerne være rykket ind dernede og ud af forældrenes hus :slight_smile:
Det er nemlig min mors fødselsdag og der er “mit” værelse blevet booket af gæster :hoho:
Så det giver et naturligt pres og en vis deadline :slight_smile:

13 Synes om

Så længe der kan stå en seng går det vel d. 20. :tihi:

1 Synes om

Fungerende køleskab og ovn ville også være rart :ups:

Men ja - at der er gulv på soveværelset, så sengen kan komme ind er det væsentlige :stuck_out_tongue:

4 Synes om

Har I ikke en pizzamand så lang u west å? :joy:

2 Synes om

Jow - men jeg giiiider ikke vaske op i hånden, og opvaskemaskinen bliver koblet på strøm samtidig med ovn og køleskab :stuck_out_tongue:

… og så stor fan er jeg heller ikke af junk flere dage i streg :stuck_out_tongue: (det bliver også lidt dyrt!)

Det var også kun d. 20., jeg var ved at planlægge for dig :smiley:

2 Synes om

Du må vel gerne spise hos dine forældre?
Det er vel blot sengen der er lovet væk?

1 Synes om

Jeg tror det passer med, at jeg trænger til et par dage for mig selv :ups:

5 Synes om

Det kan jeg så godt forstå :wink:

1 Synes om

Det her med at lægge gulv - det er lige mig! :tihi:
Det går dejligt hurtigt :smiley:

11 Synes om

Så er vi færdige med at lægge gulv i soveværelset - og dermed er vi færdige med at lægge gulv :smiley:


Så i morgen lister vi vi i gang med fodlister, skyggelister og vindueslister :tihi:

16 Synes om

lister rundt og laver i det ene hjørne ?

1 Synes om

Fodlister - ja tak :smiley:

10 Synes om

Hvad hedder farven på det gulv?
Det er virkelig flot :ok: og jeg skal snart selv til at skifte gulv.

Skulle du få voldsomme abstinenser og trang til at lægge mere gulv skal du vide, du er velkommen her … anytime :blush:

1 Synes om