Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

Det er pergo og farven er “kysteg” :slight_smile:

Kommer du på kanterne heromkring må du gerne komme og se det :slight_smile:

Tusind tak.
Jeg bor desværre lidt langt væk,men tak for tilbudet.
Tak for at dele renoveringen,det er virkeligt spændene at følge udviklingen.
Rigtig flot arbejde :smiley_cat:

2 Synes om

Lad os nu se, om det her gulv også ligger her om et par måneder, eller om det er bulet og skævt :hoho:

1 Synes om

Det der med at bestille fodlister … meget præcist i stram mål …
af fodlister som har 1,5-2 ugers leveringstid.
Uden lige at tage højde for spild og regnefejl!
Men de er flotte og det afslutter knageme gulvet flot :smiley:

… men ja vi mangler nu to fodlister i soveværelset! :thinking: godt det var min far der beregnede og bestilte de lister :stuck_out_tongue:

Men da vi havde brugt de sidste fodlister, så gik vi i gang med skurelisterne i stedet :slight_smile:

… og så glæder jeg mig til, at jeg skal vågne op og kigge ud af vinduet og hilse hunden godmorgen (hvis hun da ikke ligger inde og sover længe :hoho: ) :slight_smile:


13 dage :slight_smile:

7 Synes om

Det ser godt ud Pia! :thumbup:

Må jeg stille et muligvis dumt spørgsmål: hvorfor skal hunden være i “hundehuset” om natten? Har hunde ikke bare en kurv? (Spurgte den uvidende kattedame)

3 Synes om

Ninja får en hundegårdsdel inde i skuret (derfor jeg er ved at isolere det inden næste vinter :slight_smile: ), hvor hun får en god kasse afskærmet fra hundelemmen. Og så løbegården udenfor.
Hun får så fri adgang til at gå inde og ude som hun vil om natten og når jeg er på arbejde :slight_smile:
Så bestemmer hun selv, om hun helst vil være inde eller ude, og har muligheden for at komme ud og lette sig, hvis jeg bliver halv time forsinket på arbejde :slight_smile:

… og så skal hun jo naturligvis være inde i huset med mig ellers :slight_smile: hun ER en sofahund jo :tihi: (størrelsen på sofaen er relevant info, når man køber breton - der SKAL være plads til både menneske og hund :hoho: )

… og så er der ikke noget godt sted i huset, som kan være “Ninjas”. Det er et stort rum det hele, og får Ninja valget, så sover hun i sofaen :tihi: og så meget rengøring orker jeg ikke. regnvejr + hund +sofa + en hel nat at ligge i sofaen = møgbeskidt sofa :s: og jeg får ikke hund på soveværelset i en kurv, som i aldrig nogensinde, selv kattene ryger ud af soveværelset nu :ups: jeg sover for let, til at have dyr i soveværelset :ups:
ninja falder også bedst til ro i et mindre areal. Fra hvalp har hun været i hundegård med inde/ude afdeling om natten sammen med mor og søskende. Da hun flytttede i lejligheden måtte hun afskærmes til kun gangen for at få ro om natten :slight_smile: og her ved mine forældre ser vi også, at hundene aktivt vælger hundegården. De står simpelthen og venter om morgenen og inden de skal i seng på, at blive lukket ud for dem selv. Det bliver deres “værelse” med fred og ro på en eller anden måde.

8 Synes om

Mange hunde sover bare i en kurv på gulvet et sted i huset :slight_smile: og lige så mange gør ikke.
Ninja finder ikke RIGTIG ro i feks stuen, og her bliver ingen baggang, som kan lukkes af til hende.

Og så har jeg rigtig gerne ville kunne give hende friheden til at gå ud, når hun trænger :slight_smile:
Jeg KAN potentielt få 10-11 timers arbejdsdage, hvis noget akut på arbejde opstår. og så er det rart at vide, at hunden kan gå ud og få klaret det værste uden, at hun skal være decideret urenlig. :slight_smile:
… og den tossede hund lå faktisk her til morgen UDE i kurven og sov :open_mouth: nu er det godt og vel over frysepunktet, så er det åbenbart bedre at sove ude :hoho:
Så jeg kan konstatere en kurv udenfor er en nødvendighed, hvis Ninja skal bestemme :wink:

7 Synes om

Hun er en heldig hund hende Ninja sådan at få sit eget hus :slight_smile: Det giver god mening, det der med at kunne finde ro. Og også rengøring af sofa-delen. Jeg har en veninde, som har en hund der helt sikkert ville have godt af at have en hundegård, hvor den kunne have ro og selv styre hvornår den ville ud.

1 Synes om

… og nu fik jeg lige bekræftelse fra elektrikeren - det sidste el bliver lavet i denne uge :smiley:

Så hvis vi ser bort fra, at der mangler lidt fodlister i soveværelset, så er huset indflytningsklar til weekenden formentligt :smiley:
At vi så næppe får flyttet før torsdag i påsken, fordi vi nærmest ikke er hjemme i weekenden … :hoho:
Men flyttekasserne kommer hjem 4-5 stk af gangen hver dag efter arbejde nu - godt jeg kun har 30-35 stk tilbage i depotrummet :stuck_out_tongue:

12 Synes om

Min ovn - min elskede ovn - er kommet på plads :smiley:

13 Synes om

Køleskabet skal hentes og sættes ind i rodehjørnet og plastfilmen skal af alle låger og fronter, men ellers så er mit køkken FÆRDIG nu :smiley:

I LOVE IT!!! :heart_eyes:
Høj bordhøjde, masser af skuffer, metervis af bordplads og lige de hvidevarer jeg drømte om.
Tegningerne slår slet ikke mål med virkeligheden :ups:

JA - jeg er faktisk lidt stolte af min far og jeg :ups:

24 Synes om

Det er bare SÅ lækkert, Pia :heart_eyes: I har været super gode, så du skal absolut være stolt af jer :smiley:

4 Synes om

Og kontoret er færdig - inkl verdens fedeste sovesofa :smiley:


Der skal lige en rigtig lampe op, men hva pokker :stuck_out_tongue:

16 Synes om

Hov - gang- og køkkenbilleder i blærelys :smiley:

Og så er der kommet dørstopper til døren :smiley:

16 Synes om

Hvad med gardiner? Har du sådan nogle? Dem har vi da ikke hørt noget om, synes jeg ikke?

1 Synes om

Gardiner … er noget af det, jeg har forsøgt af et par omgange at få kigget på. Men det er som om, jeg ikke heeelt har kunne finde vigtigheden i det - før nu altså :ups:
For der skal jo gardiner ind, jeg skal bare liiiige :ups:

Tror det ender med en Jysk-løsning til start, som ikke er al for dyr. Så må vi se om det bliver skiftet ud med bedre kvalitet, når økonomien bliver lidt bedre igen :tihi:

Ja, jeg tænker jo bare, du er kommet ned i stueplan, så et eller andet til vinduerne vil nok være rart, når du flytter ind :slight_smile: Men der er jo altid rullegardiner.

Ikea har billige rullegardiner som kan skæres til så de passer til alle vinduer. De koster ikke alverden og er ok at se på. Ikke smukt men det kan fungere som en overgangsløsning

Jeg har kun gardiner i mine værelser, hvor nogen skal sove. I hele stueetagen er der frit ind- og udkig. Men selvom vi bor tæt i mit kvarter er der så heller ikke direkte indkig fra de andre huse.

Jeg føler mig faktisk langt mindre begloet her end i Aalborg. I Aalborg havde vi store vinduespartier helt til gulv, på tre ud af fire sider af køkken og stue :s:
Alle der kom gående oppe på parkeringspladsen kiggede lige inde over mit gulv, fordi det lå på en stejl bakke. Jeg levede nærmest for tilrullede gardiner :ups:

Løsningen bliver nok en mellem løsning med nogle plisségardiner fra jysk, som jeg kan leve med at kigge på i længere tid, til jeg for sparet op til gardinmand - næste år eller om to-tre år :hoho: med sådan en mellemfornuftig løsning kan det bedre holde et par år og jeg kan holde ud at se på det imens :slight_smile:
Min bankdame har allerede beregnet et par tusind med i lånet til ting som gardiner - hun ved jo den slags kommer :tihi: så indtil lånet er helt på plads, så må det jo gå af kreditten :stuck_out_tongue:

3 Synes om