Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

Al stort tungt og beskidt værktøj er båret ud af huset og kørt retur til deres pladser :slight_smile:
Hele hytten er støvsuget, tørret støv af alle vandrette flader (heldigvis ikke så mange :stuck_out_tongue: ) og gulvene vasket :smiley:
Fem kasser er slæbt ind på kontoret til stakken, som nu tæller 15 kasser, og køkkenkassen i dagens læs er pakket ud og indhold sat på plads i køkkenet :slight_smile:

Det er helt rart at se stuen uden en masse værktøj osv i :tihi:

Så mangler 15 flyttekasser og tre køkkenkasser mere - plus møbler og det løse :hoho:

… og de to gamle stole bliver et vinterprojekt en gang at sætte i stand. De skal slibes ned, have nyt sæde og lidt, men så er de i den grad også brugbare som ekstra stole :slight_smile:

14 Synes om

Hvilket jeg så lige fik læst som vasketøj… :thinking: :grin:

1 Synes om

Så er første trailer med møbler kørt hjem - og en del af dem er nu gjort ren og sat ind. Om det skal stå sådan - det må tiden vise, når resten af møblerne kommer ind :slight_smile:

13 Synes om

Jeg har aldrig tænkt over det, men så det nu det står så alene. Hvorfor er der ben på det høje skab men ikke på resten?

Meningen var at der skulle ben på dem alle. De lave kom så med nogle små “fødder” og jeg fik aldrig købt ben til dem. Det høje kom uden fødder, så jeg var nødt til at lade benene sidde på, da lågen ellers ikke går fri af gulvet …
det er en af de der “skal bare lige …” opgaver, jeg altid glemmer at få gjort noget ved :ups:
For der burde jo nu købes ens ben til alle skabe, så jeg støvsuge ind under :slight_smile:
Burde … :ups:

4 Synes om

Men det er jo nu, du skal gøre det - inden du får fyldt ting ind i dem! :slight_smile:

hvorfor ikke sætte en sokkel under - så slipper du for at støvsuge dernede

2 Synes om

Det kender jeg alt for godt :slight_smile:

Ja, køb nogle høvlede lægter, mal dem hvide og læg dem nedenunder. Hvis det skal være fint, så skru lægterne sammen til en ramme.

Men jeg vil ikke have sokkel under … derfor!

2 Synes om

Nå ja - når sofa, borde, stole osv kommer ind, så rykker tingene lidt rundt :stuck_out_tongue:

Nu må jeg se, om det flytter igen i morgen :hoho:


Noget af det gode ved at have god tid, er at man kan flytte rundt på møblerne MANGE gange :tihi:

Ninja er også glad for, at vi får fundet lidt frem - hun havde tydeligvis savnet Hr Sæl :heart_eyes:

25 Synes om

Nu også med internet :smiley:

Torsdag er målet for flyttedag ift katte, hund og de sidste ting fra mine forældres hus :smiley:

Ja, jeg glæder mig :ups:

13 Synes om

Flyttedag :smiley: kattene er i gang med at inspicere forholdene - og bla konstatere at loftshøjden her er ti cm lavere end før, så vi ikke kan få petfun træet sat helt op endnu.
(Enten skal der laves en hjemmelavet løsning med fastgørelse i væg eller lavere topstykke skal bestilles hjem - en udfordring til en anden dag …)

Ninja har jo været med hernede og er lidt hurtigere fundet til ro i sin kurv med et mindre udvalg af sine bamser :heart_eyes:

Vaskemaskinen og tørretumbleren kører på fuld drøn - meget af kattenes ting, pudebetræk osv skal altså vaskes efter 6,5 mdr på depot i plastsække …
når lige katte og hund har lidt mer ro på, så skal jeg have skik på soveværelset og gardiner :slight_smile:
Foruden sidste læs på lossepladsen med det allersidste byggeaffald (hvordan har vi stadig mer af det? :see_no_evil: )

18 Synes om

Petfun har i øvrigt selv fin monetering til væg, det er det vi har pga de 3,5 m til loftet, men det er nok billigere at lave selv :slight_smile:

1 Synes om

Stort tillykke med at du endelig er rykket ind :denmark: Det må føles fuldstændig fantastisk, vanvittigt og vidunderligt :heart_eyes: Og så skal du til at være alene igen (med dyrene selvfølgelig). Det må nu være dejligt uanset hvor godt et forhold du har til dine forældre :smiley:

Velkommen hjem :house:

3 Synes om

Yeay! Flyttedag!

Vi skal have bestilt et petfun mere, så sig lige til, hvis du vil have en ny top og dele fragt :slight_smile:

1 Synes om

Øj - det har jeg lige in mente :smiley: tak - skal liiige have en nat eller to, så får jeg nok luft mellem ørerne til at kigge på det :slight_smile:

1 Synes om

Det føles SÅ godt :smiley:
Har lige været oppe på frokost, men er nu landet i sofaen :ups:
Nu bestemmer jeg nemlig selv tempoet :smiley:

Rappe er som forventet rykket ind under sofaen og ser verden an derfra. Ingen hastværk - hun kommer frem, når hun har lyst. Ralf er på eventyr og synes det her er en feeeest :smiley:

Nu er det faktisk det vigtigste punkt, der skal klares - wifi skal omdøbes og have nyt kodeord :ups:

10 Synes om

Bare rolig, vi har ikke travlt. Har haft pengene siden jul, men har ikke lige fået skrevet til dem om det træ, vi gerne vil have lavet :ups:

1 Synes om

Så er de første tre gardiner i stuen og et i soveværelset hængt op :slight_smile:
Dem er jeg nu ret glade for :slight_smile:

12 Synes om