Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

Hvor endte de med at være fra? :slight_smile:

Min handy mand ville gerne se billeder fra start til slut. Vi er vildt imponerede over din renovering. Skide godt gået! :+1::clap::ok_hand:

1 Synes om

Jysk som end :slight_smile: det er lidt noget pangel at samle, men når først de hænger, så er det faktisk ret godt :slight_smile:

2 Synes om

Det er små skridt, der tages i øjeblikket - energien trænger stadig til en gevaldig genopladning :ups:

Men nu er lampen da kommet op over sofabordet :smiley:

Næste weekend skal de to over spisebordet op, eneste “men” er bare, at der skal nye ledninger i dem begge og de skal samles i samme prop.
Så det bliver først næste weekend, hvor jeg har både råd og energi til at købe nye ledninger, svanehals og skifte ledninger på begge. :ups:

13 Synes om

Fordelen ved at være flyttet ind med alt dit habbengut er jo netop at du kan tage ALT i dit eget tempo. Der er ingen stress og jag og"alt kan vente" uden at det er andre end dig, der mærker det. Man kommer fx langt med gulv og bordlamper, så loftslamper er jo ikke det vigtigste. Jeg synes det er super godt du tager det stille og roligt og har fokus på også at slappe af i stedet for at jage igennem alt :kram:

5 Synes om

Altså, vi har ikke haft lamper over spisebordet i køkkenet i nok 5 mdr… Rune ville skifte lamperne til nogle pænere med led-pærer, og det kunne den dæmper, der sidder der, ikke finde ud af, så der er disko selvom lamperne egentligt er slukkede :joy: Vi skal jo så bare liiiige have skiftet den dæmper ud med en almindelig kontakt for de kan sættes til…

2 Synes om

Så må vi se, om jeg overhaler jer i næste weekend :wink: eller om @Rune får det skiftet inden da :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Man må, så vidt vi ved, ikke skifte kontakter selv… Så han rør det ikke :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Afbryder og stikkontakter må man hvis man ved hvordan gerne selv skifte så længe de forsat er placeret hvor den gamle sad :grin: det er hvad min far altid har fortalt mig, og han er elektriker.

2 Synes om

Ja, jeg købte også ny lampe for flere måneder siden, men har Casper hængt den op endnu… (Ok, med 3½ m til loftet skulle vi lige hitte ud af noget med en stige, men det har jeg nu fikset for ham…)

Det er faktisk også rigtigt, man må en del selv, men i følge Sikkerhedsstyrelsen er det et krav man ved hvad man laver, og det aner jeg ikke hvis jeg begynder på den slags :stuck_out_tongue:

5 Synes om

… men køkkenet har nu bestået de tre vigtigste funktioner:
1 - man kan lave en anstændig lasagne :smiley:
2 - bacon kan steges
3 - pandekager i bunkevis kan også laves :smiley: (selvom min bedste pandekagepande ikke fungerer på induktion og jeg derfor kun havde én pande lige pludselig til det :frowning: )

Dampfunktionen i ovnen er også testet - og jeg ELSKER den :smiley:
… og opvaskemaskinen vasker og vasker - man skulle næsten tro den var lavet til bare at fungere :tihi:

Så køkkenet må siges at være helt som det skal være - når jeg lige lærer at finde rundt i det :tihi:

14 Synes om

:wink: Enig også det jeg skrev at hvis man ved hvad man gør/laver er det ok. Ellers lad dem om det som kan :joy: håber i snart får den sat op. Med hjælp fra en som kan hitte ud af det.

Det blev lige pludseligt aftalt, at kreditforeningen kom i morgen formiddag og skulle se, at vi har lavet de forbedringer som var aftalt.
Så vi fremrykkede lige planerne for lamper over spisebordet :smiley:

… det næste jeg for alvor mangler nu i stue og køkken - det er at få indkøbt rammer og de få sidste plakater og få nogle farver på væggene :slight_smile: nogle plakater er allerede kommet hjem, så dem skal der “bare” rammer til. :slight_smile:

18 Synes om

Pyyyhh - nu er opryddet i alle rum på nær kontoret, som stadig har status af “flytteværelset” :hoho: men det er jo faktisk næste projekt - at få bogkasser op på væggen, sorteret en sidste gang i kassernes indhold og få det gjort klar til første hold gæster i juni :slight_smile:

Men stue, køkken og soveværelse - det kunne jeg vist ikke tænke mig meget anderledes :ups: eller jo - der skal billeder på væggene og min bukke-opsatser skal have en plads også :slight_smile: men ellers! :smiley:

Fra køkkenet


Fra entréen


Fra stuen


Soveværelset


… min far demonstrerede også lige, hvordan og hvornår man IKKE selv skal sætte røgalarm op … der stak jo 1700 ledninger ud af et gammel lampeudtag i entréen, og ja det så tåbeligt ud, især når de skal komme fra banken i dag.
Så det ville han lige klare i går efter lamperne …
lidt i 22 var det jo sengetid, og dér opdagede jeg jo så, at han havde lavet overgang i noget, så der ingen strøm var på soveværelset og badeværelset. Det tjekkede vi jo ikke lige inden han gik - for der var jo strøm i røgalarmen … men han havde så fået lavet ged i de ledninger, som var skubbet op …
Så nu har vi haft elektrikerne på besøg til at ordne det også.


mens indlægget her er skrevet, så har mægleren været fra kreditforeningen. Alt godkendt :smiley:
Nu mangler jeg bare bankdamen, som er inviteret med på nysgerrigheds-besøg :stuck_out_tongue:

21 Synes om

Det ser bare SÅ godt ud :heart_eyes:

2 Synes om

Det er blevet SÅ lækkert! :heart_eyes:

1 Synes om

Pia vil du ikke skrive farvekoden på den grå i soveværelset? Jeg er helt skudt i den :slight_smile:
Vi bor i en trææske på første sal og jeg ville elske at få det træ malet :slight_smile:

1 Synes om

Jo - jeg skal lige finde den :tihi:
har lavet en “renoveringsmappe-kasse-ting”, som den ligger i … skal “bare lige” finde den eller grave malingbøtten frem :slight_smile:

1 Synes om

Farvekortet

Toppen af bøtten med maling, havde en lille helt ny til “skrammer” fra opsætning af loft, kom jeg lige i tanke om - den var let at finde :slight_smile:

1 Synes om