Husk

Er der nogen der lige på stående fod kan huske dosseringen af HUSK når katten har diarre :?

Syntes at der var noget i en anden tråd om det, men kan ikke lige komme på hvilken.

Håber du får andre brugbare svar :slight_smile:

Mener at huske (men vil ikke hænges op på det :slight_smile: ) at det er 1 tsk blandet godt med vand, så det når at svulme godt op inden katten får det…

Hvordan får man det så i katten?? Jeg kan ikke forestille mig, at katten indtager det frivilligt:confused:
Camilla

[quote=dkkorat;136469]Hvordan får man det så i katten?? Jeg kan ikke forestille mig, at katten indtager det frivilligt:confused:
Camilla[/quote]

Spørg ikke mig! Har aldrig nogensinde brugt det til nogen af banden - kan bare huske, at doseringen stod et eller andet sted…
Men nej… jeg tror ikke det er helt let :wink:
Håber at det vil lykkes så katten kan få det bedre…

Du kan sagtens blande det med deres vådfoder, så skal det nok ryge ned alligevel, men jeg ville vælge deres ynglingsfoder og skynde mig at servere det inden det svulmer op.

Jeg har nu også altid brug det inden det svulmer op. Jeg blander det op i lidt vand i en engangssprøjte og sprøjter det direkten ind i munden på katten.
Mener doseringen er 1/2 tsk 2 gange dagligt, men jeg er langt fra sikker.

Derudover vil jeg sige, at jeg ikke har haft det store held med HUSK til diarre - til gengæld har det været effektivt mod hård mave.

Til diarre ville jeg bruge Probiocin.

IAMS Hairball er rigtig godt til at få balance i tarmen -. det foder der indeholder flest fiber

Pt på tilbud hos zooplus uk 2x10 kg for ca 500 - det er omkring hvad 10 kg koster i DK

Min dyrlæge anbefalede at give en stribe kattemalt blandet med husk. Det var ikke så mget hun skulle have da hun var killing, men vil også tro en teskefuld er rimelig

Du kan også hos dyrlægen - eller på nettet - købe Canikur til at drysse på deres mad. Har en pakke i skabet, hvis du bor i nærheden.
Det spiser de helt frivilligt, så det kan ikke smage af noget specielt. Vil tro det virker som Husk, er bare nemmere og sikkert også dyrere.

[QUOTE=Denise;136845]Du kan også hos dyrlægen - eller på nettet - købe Canikur til at drysse på deres mad. Har en pakke i skabet, hvis du bor i nærheden.
Det spiser de helt frivilligt, så det kan ikke smage af noget specielt. Vil tro det virker som Husk, er bare nemmere og sikkert også dyrere.
[/QUOTE]

Canikur - det ligner presset savsmuld:-) og er meget dyrt i forhold til husk

Dr. Solveig på Karlslunde anbefalede mig at give 1 tsk HUSK rørt op i vådfoder tilsat en spsk. kogende vand, rør om, og lad køle af.
Så skulle frøene kvælde godt ud og via vand+vådfoder smage af vådfoderet.
Jeg blandede det op med en spsk Hill’s a/d.
Det skal så siges, at det ikke havde den store effekt. Leises mave gik langsomt i orden efter et par mdr. på RC Intestinal.
Jeg fik også anbefalet at knuse et par Paraghurt og blande i, som en lige så god og billigere version end Zoolac.
IAMS hairball blev også forsøgt, nul resultat.
Af anden fiberholdig kost var RC Obesity måske værd at forsøge? Mine 2 elsker det!
Diarsanyl blev forsøgt, nul resultat, og han hadede det!
Så vidt mine erfaringer mht at stabilisere tynd mave.

For mit eget vedkommende virker HUSK stærkt stoppende, ikke lakserende.

:ups: Hvad betyder dette:confused::ups:
mvh Camilla hvis danskkundskaber nogle gange ikke helt rækker:ups:

[quote=dkkorat;136929]:ups: Hvad betyder dette:confused::ups:
mvh Camilla hvis danskkundskaber nogle gange ikke helt rækker:ups:[/quote]

Det er også et meget sjældent brugt ord, som mange danskere garanteret ikke kender.
Jeg stødte selv på det mht farvning af tøj. Det bruges, når noget, der er tørret (såsom farvepulver eller HUSK loppefrø) ligger og ‘folder sig ud’ i vand.
Tænk f eks på en tørret svamp, der bliver lagt i vand: Den vil over tid kvælde helt ud = folde sig ud til fuld størrelse før tørring.
Klart nok ? :slight_smile: