Huslejenævn?

Er der nogen som har prøvet at have en sag i huslejenævnet? HVordan var udfaldet, hvor meget dokumentation havde i kontra udlejeren?

Vores sag er den, at vi boede til leje og der dukkede skimmelsvampevækst op på kontoret. Første gang dette skete, kom de og “udbedrede” skaden og det virkede helt og holdent som om at de da var enige med os om at det var pga. en utæthed i væggen, især da de også murede på ydersiden af væggene.

Ca. 6 måneder efter, dukker der svampevækst op PRÆCIS samme steder. Oveni har der været vandskade i køkkenet fordi nogle håndværkede fik lavet hul i gulvet i brandgangen over vores køkken. Og så er der kommet meget skimmelsvamp over vinduet i stuen. Når det regnede og vinden stod på, dryppede det voldsomt med fugt fra svampe-pletten :frowning: Mums.

Nåh, men vi fortalte om problemet med fugten igen, desværre havde de i mellemtiden fået ny ejendomsinspektør. Denne synes ikke det er vigtigt at se det, så vi hiver viceværten op. Viceværten sørger så for ejendomsinspektøren også kommer og ser på det, og det gør han da også. Og han snakker lidt om at vi nok skal høre fra dem og der sker bare nada.

Vi beslutter os for at komme væk fra det sted eftersom vi også begge er steget meget i sygefravær imens vi har boet der. Vi var hele tiden syge med bihule og lungebetændelse. Vi ringer til ejendomsinspektøren og siger at vi havde planer om at male lejligheden selv når vi flytter, men det er jo uforsvarligt nu den er så befængt med skimmel. Til det siger han, at vi jo bare kunne have luftet ud! Og at alle idioter ved, at man sætte rmøbler 10 cm fra væggen.

Prøver at cutte historien ned, den ender med at vi skriftligt kræver at de selv betaler for istandsættelsen nu vi ikke kan gøre det, og de nægter og siger vi selv er skyld i svampen. Derfor sender vi sagen en tur i huslejenævnet og nu har den kørt i 2½ måned :frowning:

I sidste uge fik vi et af boligselskabets svar som hed, at skimmelsvamp er blevet et modeord, og de sendte en brochure med om gode råd til udluftning. I 3. brev sender de sådan en brochure med, til trods for at vi vedholder at vi HAR luftet ud! Hvem kan have huset fuld af katte og ikke lufte ud altså? Helt ærligt :frowning:

I dag fik vi en regning på 22.000 for det har det åbenbart kostet at istandsætte lejligheden…

Jeg er faktisk ved at give op, synes det kører mig ned rent mentalt at bekymre sig om det.

Så længe i har en sag kørende, kan de ikke kræve pengene indbetalt. Ellers ved jeg ikke hvad jeg kan råde jer til.

Håber da at i tog billeder af det hele inden i flyttede. :slight_smile:

Vi tog heldigvis billeder :slight_smile:

hejsa

måske jeg kan hjælpe jer - jeg har i hvert fald et par ideer…

huslejenævn er gode men LLO er bedre

Hvis jeg må være så fri -høhø

I aften, så sætter du dig ned - skriver et meget udførligt sagsforløb lidt ala det du har skrevet her men uden at cutte i detaljerne… du er ISÆR meget pecifik med navne, datoer og tidspunkter for hvornår hvad er sket…,

I morgen, så kontakter du LLO - faktisk er det bedst hvis du kan tage ind på et af deres kontorer medbringende 600kr (det tror jeg nok det koster at blive meldt ind) og så åbner du en sag (det koster vist 150 kr tror jeg nok)

og så lader du dem tage den derfra og med AL sandsynlighed så fixer de det for jer…

Knus og -pote dask

LLO kan jo ikke sammenlignes med huslejenævnet. LLO er nogen man kontakter som så fremfører sagen for dig, så de tager sagen i huslejenævnet og klarer det for dig.

LLO sagde til os at hvis vi var gode til at formulere os formelt kunne vi ligeså godt selv køre forløbet, som at de gjorde det.

Lidt ligesom at gå i retten, man kan gøre det alene, eller man kan lade advokaten fremføre sagen, men uanset hvad, så skal den jo for en domstol.