Hva faen gør man.. Defekt køleskab, nyt først tirsdag?

Mit køleskab stoppede med at virke et eller andet tidspunkt idag.
Så da jeg kommer hjem fra arbejde er alt lunket og klamt. :frowning:

Jeg ringer straks til boligselvskabet jeg bor i. Og de har selvfølgelig lukket.
Og lukket til tirsdag.

Så jeg går ind på deres hjemmeside, og der står at det ikke er akut at mit køleskab er defekt. Og hvis jeg alligevel vil have et nyt køleskab kommer det til at koste 1000kr.
1000kr. Som jeg ikke har.
Så hvad gør jeg? Skal jeg virkelig ud og købe pålæg som kan holde sig ude eller hvad? Og skal jeg leve med at jeg ikke kan få noget koldt overhoved indtil tirsdag. Jeg må indrømme jeg er lidt ked af det.
for som sagt har jeg ikke rigtigt flere penge efter det sidste dyrlæge besøg. Som bare skulle gøres. Og har lige idag smidt vare ud for 200kr . Som ellers var planen jeg skulle have levet for resten af måneden. Har lidt i min fryser. For min fryser virker. Men det er langt fra nok, og hvem ved om den bliver ved med at virke?

jeg tænker en køletaske med fryseelementer i … ved dog ikke om du har dette !? … man kan også godt holder noget rimeligt køligt i en spand med koldt vand …

Ingen køletaske. Men må have en spand frem. Tak :slight_smile:

:kram:
Typisk det sker når det er så varmt & du ikke kan få fat i boligselskabet før tirsdag :frowning: Eneste gode råd jeg kan komme med, må være at tjekke div. sider ( www.guloggratis.dk http://www.dba.dk/ www.gratisgenbrug.dk ) for om nogen måske har et gammelt køleskab de vil af med.

Hvis du har en kælder kan der være køligt der & så kan du evt. opbevare nogle madting der.

Frys nogle vandflasker og brug dem som køleelementer.

Typisk det sker når det er så varmt & du ikke kan få fat i boligselskabet før tirsdag :frowning: Eneste gode råd jeg kan komme med, må være at tjekke div. sider ( www.guloggratis.dk http://www.dba.dk/ www.gratisgenbrug.dk ) for om nogen måske har et gammelt køleskab de vil af med.

Hvis du har en kælder kan der være køligt der & så kan du evt. opbevare nogle madting der.[/QUOTE]

har desværre kun et skur! Og det er varmere end i min lejlighed. Det er virkelig noget bøvl:(
Men der er nok ikke andet for end at vente til tirsdag.

Evt. tage kattene under armen & besøge nogen med hjerterum nok til at huse jer alle tre indtil tirsdag :slight_smile:

Pak ting ind i våde aviser. Fordampningen køler tingene ned :slight_smile: perfekt temperatur til øl og sodavand f. eks. :slight_smile:
Køb et par “frostposer” I nærmeste supermarked, fyld dem med frosne vandflasker og så kan ting faktisk holde sig kolde pænt længe!

Og så… ja… dåseleverpostej. Æg. Makrel i tomat. altsammen noget der ikke BEHØVER at være på køl (nej heller ikke æg)

Jeg har altid skummetmælkspulver i huset til hvis en opskrift kræver mælk, for jeg drikker ikke mælk ellers så det er sjældent at finde i køleskabet her. Men skummetmælkspulver bli’r jo altså til ganske drikkelig skummetmælk når det bli’r blandet op med koldt vand. Så hvis du er en af dem der ikke kan leve uden mælk er det en løsning. De har det i Føtex og sikkert osse andre steder, sammen med bage-tingene :slight_smile:

Og ellers… må man jo opbevare ting udendørs på skyggefulde steder, lissom i de “gode gamle dage” :slight_smile:

Spørg naboen om du må opbevare det vigtigste i hans/hendes køleskab :ok:

Pokkers til situation,du står i.Det er der man skal tænke kreativt:D

For år tilbage,ringede min mor og fortalte at deres køleskab var gået i stykker.
Det var også lige ved en weekend og varm sensommer:D

Hun fortalte om alle deres tiltag,for at holde mælk og pålæg koldt:)

Hvor efter jeg grinende måtte spørge,om ikke det ville være nemmere at bruge køleskabet i campingvognen:høhø:
Den stod skam i indkørslen:klapper:

Tine

Altså det vi har gjort er at leve på isterninger og spande med vand og madvare i poser.
Også missernes vådfoder er kommet i spanden :slight_smile:

Men her idag. Begyndte det pludselig at køle!
Dog skal jeg ikke ligge noget ved lågen. For der er der ca. 10grader. Men hvis jeg ligger det på hylden eller tæt på bagvæggen er der 5 grader… Jeg ved ikke om jeg tør at stole på det :frowning:

Der er 2 indlysende muligheder, som dog næppe er så relevante mere, fordi tirsdag er lige om hjørnet.
Du kan tømme køleskabet, vende det på hovedet, og så tilbage igen.
På den måde kan du være heldig at få det til at køre en kort tid igen.
Den anden mulighed kunne have været at finde det billigste fungerende køleskab på Gul & Gratis, som sikkert kan fåes til 1-200 kr.
Men det er nok en god ting at udskifte det med et nyt, for intet er værre end fordærvet mad.

[QUOTE=Blunky;860950]Altså det vi har gjort er at leve på isterninger og spande med vand og madvare i poser.
Også missernes vådfoder er kommet i spanden :slight_smile:

Men her idag. Begyndte det pludselig at køle!
Dog skal jeg ikke ligge noget ved lågen. For der er der ca. 10grader. Men hvis jeg ligger det på hylden eller tæt på bagvæggen er der 5 grader… Jeg ved ikke om jeg tør at stole på det :([/QUOTE]

Lad være med at stole på det… Det lyder meget som det vores køleskab fejlede… det endte også med en køleskabsudskiftning.
Men meget enig med andre,d er foreslår dig at finde en billig midlertidig løsning på G&G eller DBA… nogle gange så kan du endda være så heldig at finde noget, som er endda meget godt :slight_smile:

Tak alle :slight_smile:
Nu er tirsdag lige ved at være her.
Så der bliver ringet. Lige nu viser den 5 grader neders i køleskabet. Men 8-10 stks. hylden lige over… Jeg snuser og dufter og alt muligt det mad jeg har. også varmer jeg det op som kan varmes, fek.s leverpostej.
Det bare død irriterende.

Hvordan gik det i dag, fik du nyt køleskab? Eller i det mindste en brugbar løsning? :slight_smile:

Indkøb i små portioner og indpakning i våde aviser til de ting, der skal stå koldt. Så længe papiret er fugtigt, holder det tingene kolde vha fordampningen. Og så masser af konserves, frugt og grønt for resten. :cool:

Jeg har engang levet helt uden køleskab eller fryser i 3 uger i en hedebølge - jeg havde ikke råd til et nyt. Min far forbarmede sig efter de 3 uger… :kram:

Men du har ret - der er såååå trættende… Håber du fik løst problemet :kryds:

Der kommer et nyt imorgen :slight_smile:
Grunden til at det “først” bliver imorgen. Er at jeg har fri hele dagen :slight_smile:

[QUOTE=Blunky;862806]Der kommer et nyt imorgen :slight_smile:
Grunden til at det “først” bliver imorgen. Er at jeg har fri hele dagen :)[/QUOTE]

Årh det lyder godt, køleskab er bare en kedelig ting at undvære! Så øv med dagene uden & TilLykke med det (kommende) nye køleskab :slight_smile: