Hva sker der for folk og røde katte?

Det er helt vildt som folk vil have røde katte.

Jeg får først 1 henvendelse om at hun gerne vil have 2 røde katte. Ok, fair nok. Det var d. 12, og siden har jeg ikke hørt mere fra hende. Altså er hun tilsyneladende ikke særlig intresseret. Samme dag skriver en til mig at hun måske er intresseret. Ok, det var os d. 12 og har ikke skrevet siden. Hun kan så tilsyneladende heller ikke været intresseret. Samme dag, er der en der ringer, hun vil gerne se på en rød kat. Hun kommer d. 28 og kigger. Fino.

Jeg får en mail fra et par som gerne ville se de grå og en rød. Fino, hun ringede til mig i foregårs og vil komme ud og kigge på dem idag kl 15. Hun ville kigge på de 2 grå og 1 rød. (Om hun vil have 3 katte har jeg så ikke lige fundet ud af) Måtte så sige at de røde nok var afsat. Igår ringer en anden og spørger om der er flere røde. Måtte så sige at de er afsat. Idag får jeg en sms om en der vil have en rød.

Her går systemet lidt ned for mig, for det er først her det lige går op for mig at de andre altså ikke har skrevet til mig, så umiddelbart er der jo stadig en rød ledig. Så skrev til ham at der kom en og kiggede idag, og så ville jeg skrive til ham senere og hvordan og hvorledes.

Så… Hva sker der lige for røde katte? :smiley:

Og sorte katte er vist ikke et hit :stuck_out_tongue:

Hvad kan jeg sige, Røde katte er da også bare for skønne.

Tja … du vil sikkert gøre dig den erfaring, at en henvendelse absolut ikke er lig med, at de ender med at købe killingen.
Jeg reserverer aldrig til nogen, der ikke har været og kigge på dem - er de interesserede må de jo få fingeren ud og aftale et besøg. Eneste undtagelse kan være, hvis det er langvejs fra.

Nogle folk har en forestilling om at røde katte er sjældne
På dba.dk kan man f.eks. læse købsannoncer ala “jeg vil rigtig gerne have en rød killing, jeg ved de er meget sjældne, men håber der findes en et sted”

[quote=Vivi_Fletcher;84718]Tja … du vil sikkert gøre dig den erfaring, at en henvendelse absolut ikke er lig med, at de ender med at købe killingen.
Jeg reserverer aldrig til nogen, der ikke har været og kigge på dem - er de interesserede må de jo få fingeren ud og aftale et besøg. Eneste undtagelse kan være, hvis det er langvejs fra.[/quote]

Jep. Det var bare ikke lige gået op for mig at de ikke havde henvendt sig siden. Altså ok, hende der ville have 2 røde, der var det hende der skrev sidst til mig (ud af i alt 3 sætninger). Og vil hun virkelig have de her katte, så burde hun vel skrive igen.

Nu har jeg så reserveret en rød killing til hende der kommer d. 28 og kigger. Det er lidt trist hvis jeg afsætter den fordi nogen lige har tid til at komme midt i juleræset, og hun ikke har :slight_smile:

[quote=Nevadaisy;84720]Nogle folk har en forestilling om at røde katte er sjældne
På dba.dk kan man f.eks. læse købsannoncer ala “jeg vil rigtig gerne have en rød killing, jeg ved de er meget sjældne, men håber der findes en et sted”[/quote]

Jeg har godt nok aldrig hørt at nogen troede at røde hankatte var sjældne. Hunnerne har jeg hørt, men godt nok aldrig hannerne -tihi

Haha, hvor sødt og sjovt.

Min barndom var fyldt med røde katte, og een sortblotched som altid bed (hos min moster). Så jeg synes sorttabbyer er de eksotiske.

-wehuu

ja - med 3 røde kan jeg jo kun tilslutte mig koret der hyler på de røde…

jeg sad på en udstilling og snakkede med publikum da en kvinde hårdnakket forsøgte at fortælle mig at røde hunkatte ikke findes - at det er en genetisk umulighed…

nå - frem med blok og blyant og tegne og fortælle omkring hvordan kattene får sine farver…

pludselig gik et lys op for hende - og hun sagde Så snart en af dine får killinger så vil jeg have en af dig…

-what aaaaaaah nu er det således at mine er drenge - og kastrater… så meget killing kommer der ikke der - men jeg kender da nogle stykker der har røde avlshanner og tortie piger sagde jeg så…

jeg slap ikke af med hende før jeg havde give navne og numre på alle dem jeg kendte…

snak om en fetish for røde missere :slight_smile:

Hehe
Tænkte nok jeg kunne finde endnu en trofast fan af røde katte her.

Mine røde piger ved så åbenbart heller ikke de ikke er mulige, ej spøg til side.
RØDE KATTE ER SKØØØØØNNE

ih der er altså bare noget med røde katte. -wehuu -forelsket -wehuu

Men det sjovt nok har flere jeg har snakket med spurgt forundret til hvorfor vi har fået en kat der “bare” er sort -tommelned
Men synes nu bare at sorte katte er helt specielle -forelsket -love .

Især ham her -høhø

Jeg må så nok tilstå, at jeg er STOR FAN af sorte misser-upssa men jeg vil ikke bytte mine 2 røde for en million-wehuu

Jeg synes faktisk ikke at folk generelt er særlig vilde med sorte katte.:stuck_out_tongue:

Min kæreste havde engang en kammi på besøg. Han var helt vildt bange for Missen, fordi han var sort. -tihi

[QUOTE=Helene K;84797]ih der er altså bare noget med røde katte. -wehuu -forelsket -wehuu

Men det sjovt nok har flere jeg har snakket med spurgt forundret til hvorfor vi har fået en kat der “bare” er sort -tommelned
Men synes nu bare at sorte katte er helt specielle -forelsket -love .

Især ham her -høhø[/QUOTE]

Åh han ligner Maggie:-)

Min mor har også en rød huskat og har haft en anden rød huskat. Hun vil også kun have røde katte… Jeg ved ikke helt hvorfor men hun er helt vild med den røde farve.

Det der med at sorte katte ikke er så populære forstår jeg ikke helt. Jeg så to kul-sorte, Briter på udstillingen i Billund, og de var virkelig bare helt vildt SMUKKE!!!
Men måske det er den gamle overtro der stadig er plantet i folk…

Jeg syntes nu, det der skrives, om de der enten har udtrykt sig eller omtalt diverse farver, og i det hele taget haft en mening, går på det handler om uvidenhed.
Tænk OM jeg skrev jeg mente sort er in, fordi jeg ikke har svært ved at sælge mine killinger, jøsses jeg burde anses som værende dum.
Det er jo en grundlag der er til at overse.
Jeg har faktisk sagt nej til laaaangt flere end ja gennem tiderne og af mislinger jeg har lavet har de 55 været sorte…og det er ikke grundlag for en vurdering selvom den med garanti er større end manges
Inden man kommer med vurderinger, så tænk lige over grundlaget og størrelsen for vurderingen.
Brita

Ja, der må være et eller andet med røde katte. Min bror havde en flot rød hankat, som forsvandt men heldigvis dukkede op igen nogle måneder efter. Den var dog ret ilde tilredt. Dyrlægen gav den kun en chance fordi den var RØD og han havde en svaghed for røde katte :wink: Den kom sig og levede godt i mange år.

Jeg synes også at sorte katte er utrolig flotte og har en flot skinnende pels. Min gamle sorte kat blev gråsprængt, da den blev gammel, er det normalt?

Jeg elsker vildtfarvet abyer - mine røde er de pæneste:-)

For mange år siden gik her en knaldsort meget elegant huskat - han lignede en panter, pelsen var som pudset, føj han var flot.

De røde abyer er faktisk meget sværere at komme af med end de vildtfarvede :wink:

Kunne du ikke sige noget positivt? Jeg ved det, har haft en til salg længe - men nu tror jeg alligevel jeg hører om Magic ikke keder sig :slight_smile: