Hvad betyder bøf

det her har jeg bare tænkt over pænt længe og jo mere jeg ser udtrykket på skrift tænker jeg mere og mere over det, så nu skal svaret altså falde.
hvad i dyttens navn betyder at en kat er bøf???

lige til at spise/lækker? er mit bud men ved det ikke

Hmm, nu ved jeg ikke hvad det betyder i katte-land, men i menneskeverden har jeg hørt det brugt i forbindelse med en stor stærk dreng. Altså at han var bøf = Han er meget stærk/ har store muskler. Det er hvert fald mit bud :slight_smile:

Ja, jeg tænker også, det er en lækker hankat :smiley:

tjaaaa, jeg har så osse hørt udtrykket bøf om hun katte

Jeg kunne finde på at bruge det omkring en strid kat. En som gerne giver en pote når en anden kat bare går forbi.

Når jeg siger bøf er det som regel om Basil :slight_smile: Det er fordi han er er lille kompakt kat, som er lige til at nusse og kysse på.

Det er en fræk kat, hvis du spørger mig…

jeg har 2 bøffer… Ramses… og Cleo :slight_smile:

begge er store, solide, gennemført kraftigt byggede coons… men blide som lam og kærlige som den rene Danielle Steel…

Ramses er mors bøf… stor, varm, lækker… fik jeg sagt stor… krammevenlig og stor… ligesom en lækker trimmet mand skal være… en bøf!!! :slight_smile:

Cleo er mors bøf-pige… udtalt er du mors lille "boeuf-piiiiiiii ??? og så kaster hun sig ned så jeg kan kramme på den der store dejlige varme mave…

Bøf er stort… varmt, indbydende…

Bøf om f.eks. en kat eller person vil betyde stor og stærk…

Bøf om en ting eller situation, betyder noget i stil med helt i orden, den er klaret, etc. :slight_smile:

Colorado er en bøf:-)

Bredmåset, briteagtig, og når han sidder ned,så SIDDER han ned!

:slight_smile: