Hvad er Alfred

Hej med jer,
Jeg er ny herinde, og jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
Jeg er den glade ejer af to skønne huskatte. Treårige Mie, som vi hentede hos et internat sidste sommer, og Alfred, som valgte at slå sig ned her hos os for nogle måneder siden. Det er lidt af en solstrålehistorie med Alfred. Pludselig en dag sad han her i vores have, kælen og skøn men dog noget vagtsom. Han sneg sig til at spise af vores kats mad. Han var noget forhutlet, fyldt med småsår og flåter og meget tynd. Ligeledes hostede han - havde bronkitis. Vi efterlyste hans ejere, men ingen meldte sig. Vi overvejede at aflevere ham på et internat, men endte jo så med at blive alt for glade for ham. Så vi besluttede at lade ham flytte ind. Nu er han kastreret, øremærket, vaccineret og behandlet for orm og lopper, som han bør. Han har lært at bruge kattelem, og kommer løbende med høje miau, når vi kommer hjem fra arbejde / børnehave :slight_smile: Han og vores hunkat enes fint. Så det er skønt. Men, han ser meget anderledes ud end vores hunkat, som er almindelig huskat. Han er meget høj, tynd og lang, har faktisk aldrig set en kat med så lange ben. Han kan hoppe helt utrolig højt, når vi leger med ham. Hans snude er ret lang, og han har en meget smuk gullig nuance i sine øjne. Hans pels er ikke lang, men den er strid og ikke helt kort som hos vores anden kat. Jeg har sat et par billeder ved. Er der mon nogen der kan kende, om der skulle være noget main coon / skovkat eller lignende i ham? Det er ren nysgerrighed fra min side. Jeg ved intet om racekatte, og jeg holder hverken mere eller mindre af ham, uanset hvad han er :hjerte:
På forhånd tak for svar…
vh Katrine

[QUOTE=Katrinepigen;612827]Hej med jer,
Jeg er ny herinde, og jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
Jeg er den glade ejer af to skønne huskatte. Treårige Mie, som vi hentede hos et internat sidste sommer, og Alfred, som valgte at slå sig ned her hos os for nogle måneder siden. Det er lidt af en solstrålehistorie med Alfred. Pludselig en dag sad han her i vores have, kælen og skøn men dog noget vagtsom. Han sneg sig til at spise af vores kats mad. Han var noget forhutlet, fyldt med småsår og flåter og meget tynd. Ligeledes hostede han - havde bronkitis. Vi efterlyste hans ejere, men ingen meldte sig. Vi overvejede at aflevere ham på et internat, men endte jo så med at blive alt for glade for ham. Så vi besluttede at lade ham flytte ind. Nu er han kastreret, øremærket, vaccineret og behandlet for orm og lopper, som han bør. Han har lært at bruge kattelem, og kommer løbende med høje miau, når vi kommer hjem fra arbejde / børnehave :slight_smile: Han og vores hunkat enes fint. Så det er skønt. Men, han ser meget anderledes ud end vores hunkat, som er almindelig huskat. Han er meget høj, tynd og lang, har faktisk aldrig set en kat med så lange ben. Han kan hoppe helt utrolig højt, når vi leger med ham. Hans snude er ret lang, og han har en meget smuk gullig nuance i sine øjne. Hans pels er ikke lang, men den er strid og ikke helt kort som hos vores anden kat. Jeg har sat et par billeder ved. Er der mon nogen der kan kende, om der skulle være noget main coon / skovkat eller lignende i ham? Det er ren nysgerrighed fra min side. Jeg ved intet om racekatte, og jeg holder hverken mere eller mindre af ham, uanset hvad han er :hjerte:
På forhånd tak for svar…
vh Katrine[/QUOTE]

Han ser rigtig flot ud, ligesom din anden mis.
Jeg tror ikke på at der ikke er maine coon i ham, han ser ud til at være en stor og flot huskat :slight_smile:

Han ser for mig ud til at være en fin huskat :slight_smile:
De findes jo også i alle størrelser, former og farver :inlove:

Han er en rigtig fin og flot huskat :hjerte:

Han er i øvrigt sort makrel tabby med hvid :slight_smile:

Hej Katrine - og velkommen til Kattegale. Skønne katte, både Mie og Alfred. :hjerte:

Der kan da godt være en oldefar af en anden slags, men rent umiddelbart falder de begge indenfor, hvad man forstår ved danske huskatte. De fås nemlig i alle størrelser, former og farver. For mange af os er sådan en stribet huskat indbegrebet af “en rigtig kat” - uanset, hvilke katte vi så ellers har haft. :smiley:

Tak for jeres svar… Godt at vide. Skønne og dejlige det er begge katte, uanset om de er det ene eller det andet, og det giver en god glæde at vide, at jeg har givet begge mine katte et godt hjem efter en forhutlet tilværelse…Det kan stærkt anbefales af adoptere en hjemløs kat, og der er nok af dem. God aften til jer alle :slight_smile:

Og det kan jeg kun give dig ret i. :rock:
Min Snehvide er også adopteret fra kattehjem - som 8-årig tilmed. Ligesom dine, er hun også den dejligste kat, man kan ønske sig. :slight_smile:

En af forældrene kunne såmænd sagtens være skovkat. Især synes jeg, han ligner på det billede, hvor han ligger med benene strakt foran sig. Der er det stort set kun pelslængden, der mangler.