Hvad er der forgået her

Jeg har lige været ude i haven, der fandt jeg dette

Er dette en mus?

Det lå næsten ved siden af hinanden.

Hmm gad godt og vide om kattene har gjort det her.:tihi:

Billede 1 = noget der engang har været en solsort.

Billede 2 = en mosegris.

Og ja, “synderen” er nok en kat :fløjte:

[quote=Lindvig;403233]Billede 1 = noget der engang har været en solsort.

Billede 2 = en mosegris.

Og ja, “synderen” er nok en kat :fløjte:[/quote]

Tak, synes heller ikke det lignet en mus.

Tror vidst også det en kat, nærmere Benjamin der er synderen :tihi:

Han plejer bare og tage fuglen med ind og vise mig. Så nu er spørgsmålet hvor han har gjort af den. :tihi:

Frøer og alt hvad der ligner en mus har vi en aftale om skal blive ude i haven.

Nøøj der er én der har hygget sig…:høhø:

Ja, de er nogle værre rovdyr, er de.!
Det er godt gjort, vi gider have den slags uhyrer i vores hjem og bruge formuer på mad, dyrlæge og meget mere. -LOL
.

Tror vist det hedder noget i retning af “udendørsbuffet” :cool:

Hvis jeg var dig, ville jeg udvide den aftale til også at gælde fugle. Med alle deres fjer sviner de langt mere end mus :frowning:

Ja det har du vidst ret i… :høhø:

Men benjamin har fundet ud af jeg skriger mindre når det en fugl -LOL

[quote=Dorte27;403458]Ja det har du vidst ret i… :høhø:

Men benjamin har fundet ud af jeg skriger mindre når det en fugl -LOL[/quote]
Ja, så er det jo ikke så meget ved.

***Bente, der lige har tørret kaffe af skærmen, fordi hun spruttede af grin…
.

Der er da en som har været effektiv… Hvorfor i grunden nøjes med at fange en ad gangen?

Enig :ok:

Vi andre spiser da heller ikke det samme til både forret og hovedret, vel :cool:

[quote=Charlotte Oeh.;403589]Enig :ok:

Vi andre spiser da heller ikke det samme til både forret og hovedret, vel :cool:[/quote]

Præcis… Og så er det faktisk behagelige at fange det hele med det vuns, i stedet for at fange, spise, fange mere, spise mere og SÅ slå mave…

Så er fange, spise, slå mave altså mere praktisk… :høhø:

Musen er uden nogen tvivl, en markmus ;-))

Medmindre altså, at den var 15-20 cm lang (altså samme størrelse som en stor rotte) og med orangefarvede tænder og sorte lange dækhår i pelsen…for så var det sikkert en mosegris ;-)))))

Det der engang har været en fugl, ligner mere en spurvehøgs efterladenskaber og ikke som det ser ud når en kat har ædt en fugl…de rykker nemlig som regel ikke de små fjer af, men levner i reglen kun de yderste vingespidser og den tot svingfjer der sidder der på.

Felis har nok ret i, at det er en mus, for de mosegrise, jeg har set, har ikke haft sådan en lang hale, nærmest en stump, og eftersom musen ikke er spist, hælder jeg nærmest til, det er en spidsmus. Dem kan katte ikke fordrage.

Næ Mega, en spidsmus har længere hale og ikke samme farve som musen her.
Denne her har også (gule) gnavertænder, det har en spidsmus ikke, for en spidsmus er ikke en gnaver…ja faktisk slet ikke en mus selv om navnet antyder det

Det er en markmus

[quote=Felis;403623]Musen er uden nogen tvivl, en markmus ;-))

Medmindre altså, at den var 15-20 cm lang (altså samme størrelse som en stor rotte) og med orangefarvede tænder og sorte lange dækhår i pelsen…for så var det sikkert en mosegris ;-)))))

Det der engang har været en fugl, ligner mere en spurvehøgs efterladenskaber og ikke som det ser ud når en kat har ædt en fugl…de rykker nemlig som regel ikke de små fjer af, men levner i reglen kun de yderste vingespidser og den tot svingfjer der sidder der på.[/quote]

Synes bare ikke jeg har set så nogle lange tænder på en markmus… Men nu har jeg aldrig rigtig kigget på dem… Har haft for travlt med at løbe væk eller skrige. -LOL

Jeg kan heller ikke finde nogle fugl, og det yderst sjældent at benjamin spiser det han fanger. Han leger for det meste med det, ind til han finder en ny ting at lege med.:slight_smile:

Så håber han ikke har fanget den fugl, synes det lidt synd for de små fugle.:slight_smile:

lige et billedet fra en anden vinkel.:tihi:

Jo, det er en markmus.

og m.h.t. fuglen, så tror jeg på, som nævnt tidligere, det er en der er blevet spist af en spurvehøg.

Ja, vel er det da synd for dyrene og fuglene når de bliver fanget, og det ser lidt barsk ud, men sådan er det jo…nogen dyr lever af andre dyr…
Det gør mennesker også…nogen går på jagt og slår dyr ihjel og spiser dem.
For ikke at tale om dyr vi avler med det formål at spise dem.

[quote=Felis;403705]Jo, det er en markmus.

og m.h.t. fuglen, så tror jeg på, som nævnt tidligere, det er en der er blevet spist af en spurvehøg.

Ja, vel er det da synd for dyrene og fuglene når de bliver fanget, og det ser lidt barsk ud, men sådan er det jo…nogen dyr lever af andre dyr…
Det gør mennesker også…nogen går på jagt og slår dyr ihjel og spiser dem.
For ikke at tale om dyr vi avler med det formål at spise dem.[/quote]

Tak, det jeg så glad for at de ikke har taget en fugl også… :slight_smile:

Ja det jo det, dyr lever af andre dyr. :slight_smile:

men når man kommer hjem og der ligger en lille fugl på gulvtæppet, så bliver man lidt ked.

Men jeg er da samtidig også stolt af kattene når de fanger en fugl.

(lidt mindre imponeret når det en sno,frøer,mus) :tihi:

Ja, noget er der da foregået - siden både mus og fugl er forgået :wink: :ups: