Hvad er det dit desmerdyr laver...?

…jamen søde Steffi, jeg har jo fortalt dig det er en orientaler, og ikke et desmerdyr :høhø:

Cimmon

Piper

Det er mor (Piper) og søn (Cimmon). De skal være her nogle måneders tid.

Cimmon er såååååååå sød og dejlig!! Piper har jeg ikke mødt, men Cimmon minder mig om en korthåret Arthur i personlighed. :inlove:

Han er skøn, og en dejlig stor klovn :inlove: Klovn dækker nok meget godt i ordets positive forstand :slight_smile: Han er vadet lige ind i flokken, og blev sammenført med dem allerede første dag.

Piper, ja, det er til gengæld en lidt anden sag… kan du sige strigle :yikes: Gal hun er streng overfor Cimmon, men de har dog puttet lidt. Så nu sammenføres hun lige med Cimmon først, også tager vi resten af flokken, puha… det kommer til at tage tid

Hovsa! … så er der lige pludseligt dukket to orientalere i Slagelse :uha:
Man kan åbenbart ikke efterlade dig uden opsyn et øjeblik … :venter:

[QUOTE=Skattekat;1045744]Hovsa! … så er der lige pludseligt dukket to orientalere i Slagelse :uha:
Man kan åbenbart ikke efterlade dig uden opsyn et øjeblik … :venter:[/QUOTE]

:stuck_out_tongue: :tihi:

Cimmon er godt nok lækker :hjerte:

Hov ham tror jeg da jeg har set på vesterbro? :hjerte: Han er så smuk! (og blød!)

Jamen det har du også :slight_smile: Han er inde fra Charly, og skal være i pleje her et par måneder sammen med Mutti

Du må træne Cimmon tl at stå på to ben som et rigtigt desmerdyr :slight_smile:

Hvor er han FIIIIIN! Ja det er Piper osse, men wow Cimmons FARVE!

Har Charly snart forpagtet alle sine katte ud :?

Tillykke med dem - selv om de er midlertidige. Så får du rigtig lejlighed til at finde ud af, hvordan det er at bo med sådan nogle rødder :høhø:

Galath’s spørgsmål fik osse mig til at tænke :slight_smile: (ja, wow!) Er det Charlys egne katte egentlig? Eller er det nogen af dem der blev overtaget/passet?

Det er to smukke katte :hjerte::hjerte: - ikke overraskende i betragtning af, hvor de kommer fra. :slight_smile:

Har Charly snart forpagtet alle sine katte ud :?

Jeg kender ikke hele historien men jeg ved da, at Cimmon VAR solgt, men pga personlige omstændigheder hos køber, kom han retur.

Kuldene F (Flis, Flux som er min og Frisbee) og G (genie og gjin gjin) er blevet passet hos Charly pga personlige omstændigheder hos deres opdrætter. Ja og hvor kommer Halo fra? Han er måske et H kuld som også kommer fra den samme opdrætter tror jeg? Halos søster er den smukke Hazel. Så 7 killinger plus egne katte, puuuha!

Sådan kan man pludselig stå i en kattepine, og Jan og Charly har gjort et super stykke arbejde med at passe de små søde missere :thumbup:

Jamen, det var skam ikke ment som en kritik, og jeg ved i øvrigt slet ikke noget om, hvor mange katte Charly har eller noget. Har bare læst, at først Julia og nu Carina har killinger i pleje :slight_smile:

Dejlige billeder af dejlige katte…billede nr 2 af Cimmon er da bare…:hjerte:

[QUOTE=galath;1045836]Jamen, det var skam ikke ment som en kritik, og jeg ved i øvrigt slet ikke noget om, hvor mange katte Charly har eller noget. Har bare læst, at først Julia og nu Carina har killinger i pleje :)[/QUOTE]Jeg læste det slet ikke som en kritik :tihi: Jeg tænker bare, at JEG ihvertfald ikke kunne passe så mange katte :høhø:

[QUOTE=galath;1045810]Har Charly snart forpagtet alle sine katte ud :?

Tillykke med dem - selv om de er midlertidige. Så får du rigtig lejlighed til at finde ud af, hvordan det er at bo med sådan nogle rødder :høhø:[/QUOTE]

Ja, det er jo noget af et privilegie at få lov til at passe sådanne 2 skønheder i en midlertidig periode, når man nu som jeg går med en lille drøm om at blive opdrætter af orientalerne engang ud i fremtiden. Så kan jeg jo finde ud af hvad jeg synes om dem som race :wink:

[QUOTE=HelleC74;1045828]Jeg kender ikke hele historien men jeg ved da, at Cimmon VAR solgt, men pga personlige omstændigheder hos køber, kom han retur.

Kuldene F (Flis, Flux som er min og Frisbee) og G (genie og gjin gjin) er blevet passet hos Charly pga personlige omstændigheder hos deres opdrætter. Ja og hvor kommer Halo fra? Han er måske et H kuld som også kommer fra den samme opdrætter tror jeg? Halos søster er den smukke Hazel. Så 7 killinger plus egne katte, puuuha!

Sådan kan man pludselig stå i en kattepine, og Jan og Charly har gjort et super stykke arbejde med at passe de små søde missere :thumbup:[/QUOTE]

Jeg kender ikke den nøjagtige historie bag Piper og Cimmons ejer, andet end at jeg ved pågældende skulle være syg og skal være indlagt i en længere periode. Som Helle skriver er der pt. mange katte hos Charly, så hun spurgte om jeg havde lyst til at have plejebørn her indtil deres ejer er rask nok til at tage vare på dem igen. I mellemtiden er der så lidt mindre stress på i katteriet når nogen af kattene forsvinder. Så det er hvad jeg ved :slight_smile:

Men som nævnt længere oppe føler jeg mig meget priviligeret over at få lov til at tage vare på disse 2 skønheder og charmetrolde i en periode, og indtil videre har jeg ikke på nogen måde fortrudt.

Opdatering :slight_smile:
Striglen aka Fasanen aka Piper er faldet meget til ro i forhold til ankomst. Pyha, Cimmon fik tæsk både fysisk og koporligt, så en stor del af min første tid gik på at være bodygard for den lille bestemte dame for at fortælle hende hvordan man opfører sig her i huset. De to orientalere blev installeret i køkken-alrummet til at starte med. Køkken-alrummet er adskilt fra stuen via 2 store glasdøre. På den anden side af glasdøren befandt resten af bæsterne sig, og de gloede meget på den lille hystade som befandt sig på den anden side af døren og havde et forfærdelig grimt sprog. Det grimme sprog skulle Bastian da lige blande sig i og skulle da også lige fortælle og vise Piper at han havde meget fine tænder og lavede et fint hvæs. Fruen kvitterede på den anden side af glasdøren med at fortælle ham HVOR SKABET SKULLE STÅ, og det skulle han i hvert fald ikke blande sig i!! Så Bastian fortrak 3 m væk fra døren og satte sig og kiggede på hende der striglen på den anden side af døren, tættere på skulle han i hvert fald ikke.

Allerede næste dag var den kære lille fasan faldet så meget til ro at hun begyndte at lege og putte med Cimmon også gik der ellers noget tid med at sørge for at holde kattene adskilt fra hinanden. Skæbnen ville så at jeg endnu ikke helt havde lært at de 2 desmerdyr er lynende hurtige, så en dag nåede de at smutte ud i køkkenet hvor Honey også var - overhovedet ikke planlagt. Men Piper tog det nu stille og roligt alt taget i betragtning, jojo bevares da, Honey skulle da lige se at hun OGSÅ havde fine tænder, hvorpå Honey bare kigger på hende og går sin vej og ignorerer hende. Han er sådan en skøn mis. Så de 3 fandt ret hurtigt melodien, især da Piper havde fundet ud af at brydning “bare” var leg - altså brydning ml. Honey og Cimmon - og ikke decideret fight. Det hjalp da jeg havde hjulpet hende et par gange med at fortælle hende at man ikke afbryder drengenes leg og uddeler tæsk til højre og venstre når der ikke sker noget. Men hun er jo en skøn mis, så hun forstod lynhurtigt hvordan man opfører sig her i huset, og kæl og nus i samme øjeblik som hun opførte sig pænt gjorde mirakler, kombineret med lidt klikkertræning af den lille fasan til at tage det værste stress.

Bastian og Frederik render nu også sammen med dem, efter at Cimmon fik åbnet glasdørene ud til køkkenet hvor Frederik og Bastian pillede foder ud af aktivitetsbrættet. Så Cimmon og Piper fløj ud for at være med. Men Cimmon har jo ikke så gode manerer endnu (læs “er in-your-face” hele tiden og forstår ikke et nej), og er derudover sådan lidt Goofy-agtig, så han ramlede ind i Bastian som kvitterer med et hvæs, respekt for alderdommen knægt! Men Piper på den anden side finder sig ikke at der snakkes grimt til HENDES søn, så slam-bam lussing uddeles til Bastian tværs over foderbrættet, Bastian væk fra foderbræt og ned i den anden ende af køkkenet, hvor han sidder og brokker sig noget. Ja, det var så den kongeværdighed, den nye dronning/hersker i huset er nu Fasan/desmerdyr Piper! Bastian går stadigvæk i en lang bue udenom Piper, men da Piper har fundet ud af at man opfører sig pænt overfor drengene hvis ikke de gør en noget lader ham være i fred. Frederik er som Honey, kigger bare på hende uden at gøre noget eller også går han sin vej slående slag med halen og lidt fnysen ind i stuen, smider sig på gulvet og laver strækøvelser (= nu vil jeg godt nusses).

Så alt i alt kan jeg vist ikke klage over den her sammenføring som noget uventet er sket noget tidligere end beregnet. Så nu går alle sammen når vi er hjemme. Cimmon og Honey har en fest af den anden verden, der bliver rigtig leget drengelege. Frederik har deltaget en lille smule, men ikke meget. Piper sider og kigger på det hele med ophøjet ro og kommer over og beder om nus en gang i mellem, men er alt i alt meget selvstændig indtil videre, bare hun er i samme rum som os andre. De er dog stadigvæk adskilt når vi ikke er hjemme, og sover også på skift sammen med os i soveværelset.

Et par billeder skal I da heller ikke snydes for. Cimmon og Piper med “på arbejde” i kontoret

… og her næsten putning sammen med Honey efter den uforudsete for tidlige sammenføring

Sikke en dejlig opdatering… Den er bedre end jeg kan beskrive…

Fasanen er nemlig fra mit opdræt… Carina hvis du undre dig over at hun bliver kaldt fasan, så er det fordi hun lyder som en da hun var i løb…

Åh hvor er de dejlige og ham Cimmon der måtte skam gerne flytter her hjem, hold da op en skønhed. Dejligt du har muligheden for at være plejefamilie, syntes det er skønt når man kan hjælpe hinanden

[QUOTE=line_refsgaard;1048697]Sikke en dejlig opdatering… Den er bedre end jeg kan beskrive…

Fasanen er nemlig fra mit opdræt… Carina hvis du undre dig over at hun bliver kaldt fasan, så er det fordi hun lyder som en da hun var i løb…[/QUOTE]

Det er jeg glad for at høre du synes :slight_smile:

Mht hendes til/kælenavn Fasanen, så vil jeg næsten tro jeg havde fundet på det selv… eller måske Påfuglen (og nej ikke pga den flotte fjer(pels)dragt, som er pæn, men mere pga den meget høje lyd den lille dame kan præstere)… jeg har hende på live streaming et par gange om dagen, når man meget mod sin vilje placeres i køkkenet. Fx når vi forlader huset og desmerdyret og den lille fugl befinder sig i køkkenet og de andre bæster i stuen. Der er ikke så meget andet at gøre end at ignorere hende og Cimmon som følger trop med en anden høj mjaven, de stopper efter ca. 5 min.

… Steffi’s første tlf. kommentar til en kammerat som spurgte til hvordan de der grimlinger var “de snakker HØJT” :tihi:

De er skønne, og jeg er faktisk lidt “skuffet” over at jeg endnu ikke har set sindsyge orientalere mht. fræs og aktivitetsniveau :venter:
Ja, bevares de fræser skam og de er aktive, men de har nu ikke slået plejekuldene eller Honey’s aktivitetsniveau helt. Jo da, Cimmon har da svært ved at ligge stille i længere tid og har i hvert fald ikke læst den bog der hedder at han skal sove 12-18 timer i døgnet, men meget højt aktivitetsniveau… nej, det synes jeg ikke. Men jeg vil dog gerne påråbe mig retten til at trække de ord tilbage i tilfælde af at det skyldes de ikke er faldet helt til endnu :høhø: