Hvad er det (insektspørgsmål)

Min have er i løbet af i går og i dag blevet overtaget af de her små kryb … ca. 2-3 mm. og flyver :grrrierdumme:

De har bare været alle vegne i dag, men ingen ide om hvad de er. Da jeg var nede at købe ind var jeg ligefrem nødt til at børste mit scootersæde af, der var nok en 20-30 af dem på mit ryglæn (har en skriggul reflex vest på den).

Det er biller som er blevet hjemløse p.g.a rapsmarkerne er blevet høstet de sidste dage :slight_smile:

Jeg havde en tallerkensmækker i fuld blomstring, her til morgen var den livløs … :argh:
De har bare at skynde sig videre, det her er ikke noget herberg :venter:

Ja, det er snudebiller. De er over det hele i øjeblikket.

Undgå for alt i verden at tage gult og orange (og muligvis andre, meget klar farver) på. Dem går de efter. De gør ikke noget (ved mennesker i hvert fald), men det er ikke særlig rart i løbet af et øjeblik nærmest at være dækket af de små bæster. Jeg havde besøg af nogle venner i lørdags. Han havde en gul t-shirt på, og det var helt tydeligt, de gik efter ham, mens vi andre fik lov at være i fred. Men det giver selvfølgelig også god mening, at rapssnudebiller vælger noget gult :slight_smile: