Hvad er det med katte og tøj?

Efter vi fik Bina har vi måtte “kattesikre” vores tøj, da hun er en lille “tøjtyv”

Vi har et åbent tøjområde i vores soveværelse med masser af spændende hylder/reoler i forskellige højder, hvor vores tøj bliver opbevaret. Der er lidt mørkt og hyggeligt når lyset er slukket, så der har hun i starten opholdt sig rigtig meget. Hver dag fra dag et apporterede hun hver nat mindst 8-10 par sokker samt et par t-shirts, og sprede dem overalt i huset. Det samme var gældende når jeg kom hjem fra arbejde. Derudover lå hun konstant i tøjet, hvilket ikke var så stort et hit på mandens skjorter. Lange kattehår er belastende at fjerne dagligt. Et enkelt slips eller 2 er også blevet hevet ned og brugt til - tjaah jeg ved det faktisk ikke.

Så aktion “kattesikring” af vores tøj blev igangsat. Store plastickurve blev indkøbt og alt blev ommøbleret, da området pga. skrå vægge ikke bare kan lukkes af med en dør.

Alle mandens skjorter blev hængt på bøjler, så de ikke kan blive brugt som en blød pude. Slipsene er anbragt i 2 flade plastickasser. Jakkesættene hænger ved siden af skjorterne, men de er dog for tunge til, at hun kan apportere dem :tihi:

Apporteringen af rent tøj, samt det at ligge ovenpå det, er herefter efter min mening umuliggjort, og ja adfærden er næsten stoppet. Dog har jeg undret mig lidt over nogle lange hvide hår på mine t-shirts, samt en enkelt “stjålet” en af slagsen i ny og næ. De ligger nemlig nu i en omvendt åben plastickasse på en hylde 1,5 m over gulvet. Den er umulig at komme ind i efter min mening. Men i dag opdagde jeg, at det ikke er umuligt for Bina.

Ligenu har jeg konstateret, at hun ligger og “troner” ovenpå mine t-shirts i en stor plastickasse, på trods af utallige bedre egnede liggepladser overalt i huset, som bestemt er lettere at komme til end denne. :cool:

Jeg har forsøgt at tage et par billeder af hende, men da de først skal fra kameraet over på PC’en (det job påhviler manden) og med chance for, at mine elendige fotografiske evner bare har fået et sløret resultat, så er der risiko for, at at tråden bliver billedløs :S

Men på trods af min forbavselse over at finde hende der, fik jeg en rigtig dejlig og forsigtig nussestund med hende, og fik for anden gang mens vi har haft hende mulighed for, at opleve en af hendes meget sjældne “spinderier” :hjerte: Det var så lavt, at jeg bedre kunne mærke det end høre det. Men spandt det gjorde hun :juhu:

Men det undrer mig - hvad er det der med Bina og vores tøj :? Det er jo rent tøj hun frekventerer og underholder sig selv med, på trods af hun har flere egne lege/pels ting hun også sætter stor pris på, at slæbe op og ned fra stuen til førstesalen hver nat. 2 ting skal altid være i hendes nærhed, en mus med lyd i, og en lang behåret slasketing beregnet til hunde, som jeg har købt for lidt over en måned siden. De bringes troligt op når vi går i seng, og ned igen om morgenen.

Alt hvad der drejer sig om fjer og f.eks. drillepinde tænder hende slet ikke. Pelsbolde/bordtennisbolde bruges kun til alm leg om natten, men noget i stof og den slags er et hit at “stjæle” og hygge sig med. Hun tygger ikke i de stjålne effekter, og ødelægger det ikke.

Hvad kan årsagen være til denne adfærd.?

Har tænkt på at give hende nogle sokker og t-shirts hun kan muntre sig med. Men er i tvivl om det så bare vil gøre, at hun endnu mere tager vores tøj, altså at man på den måde forstærker adfærden.

Mvh
Yvonne

Jeg har virkelig ingen erfaring eller idéer til hvad i kan gøre, men jeg får virkelig sådan nogle små film der kører inde i hovedet :tihi:

Dog havde vi på et tidspunkt sådan et rigtig stort skab med skydelåger, og hvis ikke lågerne blev skubbet ordenligt til side, lå alle 3 katte derinde meget hurtigt, og de skubbede gerne tøj ud på gulvet så de kunne få bedre plads :høhø:
Jeg blev dog træt af skabet, så nu har vi al vores tøj i en stor komode.
Kattene vil egentlig også gerne op og ligge i skufferne hvis vi ikke lukker hurtigt nok :smiley:

Nogle katte har bare den slags præferencer - og det er umuligt at sige hvorfor :slight_smile:

Jeg vil lige vise dig et billede af to af mine katte… der fint illustrerer kattes totalt forskellige ideer om, hvor der er godt at ligge :slight_smile:

Ting ligger på sit lammeskind - ja, det ER hendes!!! og kun hendes… hun kan få laaaang tid til at gå med at sidde og stampe og derefter rulle og alt muligt andet, der er udtryk for højeste nydelse… og simpelthen elsker sit lammeskind :slight_smile:

Tjalfe ligger på stolen uden andet under sig… han havde en eneste gang prøvet at sætte sin ene forpote på det der væmmelige lammeskind og derefter besluttede han at det kunne Ting få lov at beholde helt for sig selv! :smiley:

Ting er katten som fandt ud af at hive alt ud fra kommodeskuffen, så hun kunne ligge behageligt… Tjalfe kunne ikke drømme om den slags - selv om han da gerne lagde sig i den tomme skuffe :wink:

Desværre er Tjalfe ikke mere… Men Ting er… og lige nu ligger hun og slanger sig på… ja gæt selv :slight_smile:

Glemmer jeg at lukke syrummets dør når jeg lukker syningen om aftenen, kan jeg være stensikker på Ouna har slæbt stofafklip rundt i hele hytten næste morgen :tihi:
Mens hun har travlt med at hente det ene stykke stof efter det andet, siger hun morlyde…så jeg antager hun blot lever sin morrolle ud SOM kastrat.:slight_smile:

Katten er kugleskør OG hjemmelavet :høhø:

Vi har en kat, der altid lægger sig på ting, der roder. Man kan jo tolke det derhen, at hun er så pertentlig, at hun forsøger at skjule rodet. :wink:
(fortalte jeg, at hun foretrækker at opholde sig på teenagedatterens værelse? :slem: )

Men det er altså ligegyldigt, hvad slags rod, det er: Tøj, bøger, aviser - det skal bare ligges på. Undtaget herfra er små ting - de skal bare dribles ned fra bordet. :dokdok:

Tak for Jeres bud og sjove oplevelser. Det er impelthen så herligt at læse om deres forskelligheder og sjove påfund.

Ude på terassen ligger hun også mest på det der er hårdt træ, men efter et par timer flytter hun sig dog gerne over på en hynde eller hendes egen pude som er dejlig blød.

Kunne nu godt tænkte mig, at se hvordan det ser ud når det lille myr bakser en rimelig stor t-shirt ned af trapperne. For det meste er de stadigvæk pænt lagt sammen når jeg finder dem :tihi:

Hovedsagen er, at hun hygger sig og åbenbart har en fest med sig selv og tøjet. Så længe tingene ikke bliver ødelagt gør det ikke spor, at jeg skal gå og samle op efter hende. Det er næsten som om at have fået en teenager i huset igen. Dengang var jeg dog ikke så overbærende :smiley:

Mvh
Yvonne

Jeg synes bare du skal være glad for, at det i det mindste er rent tøj hun henter … det er meget værre når katten stjæler trusser i vasketøjskurven, og især når den kommer slæbende med dem når man har gæster … :ups:

Det er jeg også rigtig glad for at hun ikke gør, eller placerer det i sin vandskål eller lignende steder, som jeg har læst at andre katte herinde kan finde på haha.

Mvh
Yvonne

Vores Bastian elsker min datters undertøj. Hvis han kan se sit snit til det, stjæler han hendes bh’er og trusser. Det er lidt lige meget om det er rent eller snavset. Så ruller hans sig i det med et saligt udtryk i ansigtet. Det er kun hendes der dur. Mit er ikke spor interessant. Skøre kat altså :høhø:

Haha, hvor er det skørt altså :smiley: Og sødt.

Min kat slæber ikke rundt på ting, men elsker også, trods tusind andre og - skulle man tro- bedre sovepladser, at ligge på rod. Helst bøger/blade/papir/pap… eller en bunke tøj :slight_smile:


(På min lille søsters værelse under eksamenslæsning)


(Min far sorterer ophobet post/reklamer)

:tihi:

Herlige billeder. Bina hjalp med at læse reklamer forleden dag. Vi var ca. 5 min. om at læse/nærstudere en enkelt side, hvorefter hun rev/bed hul i papiret. Så var den side læst godt og grundigt, efter hendes mening.
Mvh
Yvonne

Vi havde engang en hund, som hver morgen når bagdøren blev åbnet så han fik adgang til haven stjal vores sko og satte dem i en rundkreds midt på græsplænen. Samme sted, hver morgen. Jeg har været 5-6 år dengang, og kan huske jeg fik tanker om Aliens og korncirkler og lignende. Jeg syntes det var uhyggeligt… hehe.

Hej
Sidder lige og tænker på at skriver at det er om natten og når i er på job at den et tøjtyv måske den savner duften af jer? Min han ligger altid på en kontorstol når jeg ikke er hjemme.
Jeg ville godt ture give den en gammel t-shirt eller lign.

Det bedste her i huset er en så simpel ting som en hår elastik. Hold da op det er et hit bare at ligge og gnave i ( derfor har han den ikke når han er alene) og ikke mindst er det sjovt når jeg skyder den afsted og han flyver efter den. Og tro det eller lad være men han kommer pænt tilbage med den. Også bliver han så mega træt af det.

vi har jo en rigtig tøjtyv, nemlig trixie som har en fetish med renvaskede strømper, hun hapser dem fra tørrestativet og gemmer dem rundt omkring i huset.
hun er generelt vild med rent tøj for når vi lægger tøj sammen vil hun være med og hun skal allerhelst ligge ovenpå det

JA! HVORFOR gør de det??? :argh:

MEN… ang. katte og tøj… så købte jeg en kommode… den eneste måde jeg kunne komme til at få rent tøj på :tihi:

Sådan en kat har vi også…:tihi: Dog er vi indtil videre blevet skånet for at opleve at gæsterne har sendt dem… Tilgengæld - så ved vi - når vi synes at undertøjet begynder at mangle - at vi skal lede nedenunder varmelegemet i vores varmeskab:høhø: Der er fint plads til en kat indenunder…

Vi har også en kat - der er vild med svedlugt og specielt min… Hun ligger sig og ruller i mit tøj, mens hun spinder højlydt… Herefter lader man ikke tøjet gå sin vej - men følger det troligt selv op i vasketøjskurven og dækker en “slaver” det til, så graver man det selvfølgelig fri igen og ligger der stadigvæk tøj ovenpå det - så graver man det frit og slæber det ud på gulvet, så man kan ligge på det… :slight_smile:

Sidder lige og tænker på at skriver at det er om natten og når i er på job at den et tøjtyv måske den savner duften af jer?

Det er i min øjne slet ikke en dårlig tanke. Vi er jo totalt fraværende i begge situationer.

Her har udviklingen siden jeg startede debatten været den, at der ikke apporteres tøjemner længere, og at missen har flyttet opholdskasse. Der resideres nu udelukkende i mandens t-shirts som er lettere oversmurt med lange hvide kattehår. Hun har, efter der kun ligger et par enkelte af mine i kassen lige ved siden af valgt at residere i mandens :stuck_out_tongue: Han bruger ikke så mange af den slags som jeg gør, så bunken er højere og åbenbart mere behagelig for “damen” at ligge i. Hun findes deroppe om morgenen når vi står op, og kl. 14 når jeg kommer hjem fra arbejde, og hun nyder det i fulde drag.

En ny kontruktion er dog under overvejelse, da manden sukker over lange hvide kattehår i hans t-shirts. Som jeg siger, så brug dem noget mere, så når der ikke, at komme så mange hår på dem :høhø:

En ny løsning vil selvfølgelig indebære, at hun bevarer sin omvendte kasse 1,5 m over gulvhøjde, med sin helt egen samling af vores rene t-shirts. Det ved manden bare ikke endnu :tihi:

Mvh
Yvonne
PS. Mandens løsning på problemet er, at rejse kasserne op, så hun umuligt kan hoppe op i dem og ligge. Så kan hun lære det kan hun. Ak ja, han er jo også bare en mand, uden situationsfornemmelse og kreative løsninger, for hvor nemt det er, at få en lille mis til, at stortrives mht. yndlingsopholdssted. At det så koster 10-15 gamle T-shirts betyder intet i mine øjne.

[QUOTE=Kiwa;663784]
En ny kontruktion er dog under overvejelse, da manden sukker over lange hvide kattehår i hans t-shirts. Som jeg siger, så brug dem noget mere, så når der ikke, at komme så mange hår på dem :høhø:

En ny løsning vil selvfølgelig indebære, at hun bevarer sin omvendte kasse 1,5 m over gulvhøjde, med sin helt egen samling af vores rene t-shirts. Det ved manden bare ikke endnu :tihi:

Mvh
Yvonne[/QUOTE]

Sådan lidt i den her retning?

[QUOTE=Ann K;663787]Sådan lidt i den her retning?

[/QUOTE]

Haha Ann, den vil jeg vise manden når han kommer ind, efter hans kamp med græsplænen. Han vil blive ligbleg og total uforstående overfor, at det ligepludselig skal være ham, der står for vasken og sammenlægningen af tøjet, og katten :doh:

Tror han simpelthen forbyder mig, at være på dette forum fremadrettet, hvis det er den slags ideer og input jeg får herindefra :høhø:

Narrj det gas, han har om nogen omvendt sin holdning til små pelsbefængte øgler, der ikke er hunde, og han knuselsker vores lille pelspige lige så højt som jeg gør, det er der ingen tvivl om.

Mvh
Yvonne