Hvad er din kat allergisk over for?

Jeg er sammen med min dyrlæge ved at finde ud af hvad min kat er allergisk over for. Jeg anede ikke at katte kunne have allergi, så nu er jeg nysgerrig: Hvis din kat har fået konstateret allergi, hvad har du så fundet ud af at den er allergisk over for?

~
Anja

Ingen af mine er allergiske. Men jeg kender til katte der har
Har loppeallergi
Er allergiske overfor korn
Er allergiske overfor kylling (primære kødkilde i langt de fleste fodermærker)
Er allergiske overfor (evt. visse typer) smertestillende medicin
Er allergiske overfor (evt. visse typer) antibiotika
Er allergiske overfor (evt. visse typer) narkose

Nogle katte har flere allergier

I langt, langt de fleste tilfælde er det kylling - hvis vi taler foderallergi.

Ellers er loppeallergi meget hyppig.

Men hvad gør I for at finde ud af det? Og hvad er symptomerne?

[quote=Vivi_Fletcher;333338]

Men hvad gør I for at finde ud af det? Og hvad er symptomerne?[/quote]

Symptomerne er kløe/sår, og vi prøver med prednisolon og Science Hill D/D i en periode. Jeg har dog en mistanke om at det er noget meget parfumeret kattegrus som også fik min egen næse til at løbe. Det er selvfølgelig også skiftet ud nu. :slight_smile:

Anja

Er det ligefrem kyllingeallergi i de fleste tilfælde? Jeg kan ikke lige huske, at jeg har direkte kendskab til andre end min egen… men OK, har så heller ikke hørt om ret mange, der rent faktisk har fundet ud af, hvad deres katte ikke kunne tåle. Men der er jo een her, der har en kat med allergi overfor fisk.
Min egen har som sagt overfor kylling, og det er lidt et helvede at fodre efter. Efter en større gennemlæsning af ingredienslister på Zooplus har jeg 9 tørfoder-produkter; 6 baseret på fisk (jeg vil ikke basere mit foder på fisk som primærkilde), 1 med så lavt et fedtindhold, at den ingen interesse har, og de sidste 2 er blot voksen- og killingevariant af det samme foder (James Wellbeloved Lam). Dertil kommer Ziwipeak-varianterne til 200 kr/kg.