Hvad er din livret?

Ansporet af tråden om mærkelige madvaner er jeg da nysgerrig efter at høre hvad jeres livret er??

Jeg har flere

Stegt kalvelever Resten af familien hader det
Fisk i alle mulige variationer Resten af familien hader det
Stegt Flæsk og persille sovs

CitronFromage

Stegt Flæsk og persille sovs
Rap and
Porretærte

Mum her kan jeg tilslutte mig også

Mum her kan jeg tilslutte mig også[/quote:rpnddgf6]

Tror du ikke bare du skulle skrive MAD :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: -engel

Mum her kan jeg tilslutte mig også[/quote:2nygcd94]

Tror du ikke bare du skulle skrive MAD :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: -engel[/quote:2nygcd94]

-græd -græd jeg kan da ikke gøre for at jeg ikke er kræsen -ked -ked

Stegt flæsk og persillesovs

Fisk i alle afskygninger

jeg er hel vild med alt muligt mad, men jeg elsker en god steak med salat,flutes og bagekartoffel osv
og elsker syntes jeg en god dansk bøf med løg og nye kartovler og brun sovs og rødbeder er hittet
og sidst men ikke mindst er jeg helt vild med wok og risretter.

Så må vi finde en dag og spise stegt kalvelever mums med bløde løg og nye kartofler…

stegt flæsk mums…

Brunkål mums

Jeg er stort set vild med alt mad … hvis jeg ikke selv skal lave det. Skal jeg det er min livret “hurtig mad”. I aften skal vi have tortillas med MASSER af dejlig salat og falafler - uhm, det glæder jeg mig til.

Jeg kunne leve af fjerkræ og fisk, men spiser næsten alt. Jeg er mest til alt muligt andet end almindelig mad med kartofler og sovs hver dag.

Nå, den er da gal med smilies’ene i dag. De er nok taget på ferie :slight_smile:

Ja stegt flæsk og persillesovs hører også til en af mine favoritter.

Ellers er det :
Stegeben med kartofler og brun sovs
And med brune og hvide kartofler og skysovs
Ristet torskerogn med gulerodssalat og rugbrød til

Ja, stegt lever & brunkål *Mums -savle

Uhmmm den med stegeben er jeg med på som vinterversion

Sommerversionen er ovnstegte/grillstegte ribben med salat og bagt kartoffel.

Føj, jeg sidder og bliver sulten, og jeg er endda underlagt nul sukker og nul fedt p.g.a. min lille “prop” for en måneds tid siden…

Skal love for, at man tænker alternativt for at få maden til at smage, når også saltrationen er nedsat til næsten nul.

I min bog er fedt/smør/fløøde alias god og fyldig smag. basta… [bigloony]

KH
Linda

Nå ja jeg glemte da at skrive mine egne favoritter på:

• majskolber
  • farserede porrer
  • stegt flæsk med persillesovs (panerer i flæsket?)
  • nye kartofler
  • porrer porrer og porrer og ja så lige porrer
  • mit kartoffelfad med porrer og bacon serveret til skinke eller sprængt kalkunbryst
  • indbagt kylling (hjemmelavet)
  • spareribs
  • en lækker bøf/steak
  • elsker at grille

IS
IS
IS
IS
IS
IS
IS

tjah i alle afskygninger!

Hmmm generelt er jeg madglad GG er dog ikke den helt store fiskefan og jeg er allergisk overfor skaldyr :frowning:

Tillad mig at anbefale alskens friske krydderurter som supplement til den gode smag.
Ellers findes der utal af skønne kryderiblandinger :slight_smile:
Jeg bruger gerne boullion i saucer - super smag minimum af fedt!

Men jeg er HELT enig - fløde og fedt giver smag!

Engang imellem panerer jeg flæsket, men så hedder det jo husmands kotelletter :slight_smile:

Er der nogen af jer som kender fattigmands risengrød? uhhmm det elsker jeg også en kold vinterdag, vi fik det tit inden min far var på madlavningskursus hos hyttemeier, når det var ham som stod for madlavningen.

Brændende kærlighed…mums

Men jeg vil gerne advare mod denne tråd…Jeg ved godt, at jeg er for sen på den, da den efterhånden er lang… MEN det er totur at læse om alle de dejlige ting, hvor bliver jeg sulten.

Lige nu mangler jeg en lille smilie, hvor maven rumler…

Mvh. Dorte

Jeg tror jeg kan lide alt mad så jeg skriver undtagelserne istedet

Stegt fuglelever…det vil min mave bare ikke acceptere
Komaver…Addddd
Hjerner…yak
Hamburgryg…kan spises men er ikke blandt favoritterne -øøøvvvs
Finker…har kun lugtet det og det var nok…hvist nok noget lavet af hakket indmad… -brækkesig
Brisler… -øøøvvvs
Knødel…en slags kæmpemelboller der er kartofler og bacon i og så kogt… -mai
Kanin og hare…har haft kanin som barn så jeg nægter at spise det… -mai

Ellers kan jeg ikke rigtig komme på noget som jeg ikke syntes er god mad…

Skulle jeg komme med en som er toppen af toppen over det jeg godt kan lide så er det stegt flæsk…panneret eller ikke med persillesauce og nye kartofler… :smiley:

Ja og en hummer siger jeg da heller ikke nej til… :smiley:

[/quote:2jxsty81]

For opskrift må du ringe GG det ALT for besværligt at skrive… det bliver lavet med fingerspitzgefühl GG

Karen har nummeret -love