Jeg har altid heddet Birthe Christiane Tordrup som var mit døbenavn, men nu hedder jeg det samme blot med Rasmussen tilføjet som værende efternavn. Mit eget efternavn er nu mit mellemnavn.
Har du også ændret navn af en eller anden grund?
Jeg har altid heddet Birthe Christiane Tordrup som var mit døbenavn, men nu hedder jeg det samme blot med Rasmussen tilføjet som værende efternavn. Mit eget efternavn er nu mit mellemnavn.
Har du også ændret navn af en eller anden grund?
Jep… Jeg er døbt Anne Hermansen men har giftet mig til Korsbakke.
Annie Ortmann Sørensen
Jeg har altid været meget glad for mit mellemnavn, og ret
ked af mit kedelige sen efternavn. derfor hedder jeg nu
Annie Ortmann Dahl (min mand hedder Dahl).
Vi var faktisk nede og skifte efternavn hele familien da det
blev gratis for en del år siden. Vi vidste ikke hvornår vi ville
få råd til at blive gift, så derfor kunne vi lige så godt få det
gjort. Det tog 10 minutter, så havde kordegnen ordnet det.
Da vi var der spurgte han om Thomas ville have mit
mellemnavn. Jeg sagde at det havde vi slet ikke snakket om
(jeg ville ikke have Thomas skulle føle sig presset) men så
sagde Thomas selv at han gerne ville have det. Så vi hedder
alle 5 Ortmann Dahl
Jeg har søgt om at ændre mit efternavn, fra Hoffmann til Bønsdorff, da det sidste er min mors efternavn og jeg føler mig mere knyttet til min mor og den del af familien…
Jeg søgte om navneforandring for 2 uger siden.
Nogen der har et bud på, hvor længe sådan noget tager at behandle? Jeg har søgt elektronisk med digital signatur og forudbetalt de 460 kr.
Jeg håber sådan at der kommer til at stå Bønsdorff på mit autorisationsbevis, men nu må jeg jo se om de når det…
Finn har også taget mit efternavn som mellemnavn så han nu også hedder Tordrup
Det er et meget specielt efternavn som kan føres langt tilbage og alle os som har navnet er i familie med hinanden
Jeg er døbt Marianne Kirkedal Sørensen. Giftede mig og hed så Marianne Kirkedal Lund Petersen. Blev skilt og hed Marianne Kirkedal. Nu hedder jeg Marianne Hegelund Kirkedal. Min mands efternavn blev til mellemnavn: )
Jeg er døbt Tina Susanne Johansson og hedder det stadig.
Historien bag de to fornavne er at mine forældre ikke kunne blive enige om hvad jeg skulle hedde, hvem der “vandt” førsteretten og hvordan har jeg dog aldrig fundet ud af, da min mor ikke ville fortælle mig det mens hun levede og min far kan ikke huske det
Har mange gange overvejet at tage slægsmellemnavnet Stevnsgaard fra min mors side af familien, men jeg vil ikke undvære mit ene fornavn (uagtet hvem der har valgt det) og Tina S. S. Johansson lyder lidt “grimt” i mine ører :S
Er der i øvrigt nogen der ved, hvor længe sådan en navneansøgning tager og om man er forpligtet til straks at få nyt pas, kørekort osv, med sit “nye” navn?
Jeg hedder Kjeldsgaard til mellemnavn.
Det navn er efter nogle venner mine bedsteforældre havde da de var meget unge.
Vennerne druknede, og mine bedsteforældre ville mindes dem ved at give deres børn navnet.
Navnet uddør dog sikkert her med mig, da vi formodenlig ikke får børn og de børnebørn der har fået børn, har fravalgt navnet.
Jeg hedder Natascha Bargholz Frederiksen. Bargholz er tysk og kommer af at min oldemor giftede sig med en tysker. Så det kommer fra min mors side.
Sjovt nok er der INGEN der kan finde ud af at udtale det… Bliver altid udtalt baghols… Tsk
Som tidligere beskrevet i en anden tråd, havde jeg nogle spøjse oplevelser med mine navne, men er den lykkelige indehaver af hele fem af slagsen og må konstatere at det er meget lidt plads der er på officielle papir hvor der står “Anfør fulde navn”. :S
Camilla - jeg vil rykke for dit navnebevis når der er gået to uger. Der burde ikke gå mere end et par dage, fra de ser din indbetaling og til du har et nyt navnebevis.
Betaler man på posthuset kan man gå direkte ned på kirkekontoret, vise dem kvitteringen og wupti går man derfra med et nyt dåbsbevis.
Havde engang i tidernes morgen en klasselærer der hedder Annemarie Bønsdorff, som har en datter der nu må være 21-22 år gammel, og har før tænkt på om det kunne være dig, for så almindelig er det navn jo ikke.
Jeg er døbt Hrönn og fik automatisk efternavnet Samsonardóttir, sådan er reglerne jo på Island
Giftede mig siden til min eks. efternavn og hedder i dag Hrönn Samsonardóttir Meyer.
Det var meningen at jeg ville smide ‘‘Meyer’’ væk igen ved skilsmissen, men blev enig med mig selv om, at det trods alt var et nemmere efternavn at have her i DK :S
Jeg underskriver mig som regel som Hrönn S. Meyer … dog bruger jeg kun mit islandske efternavn, når jeg er ‘‘hjemme’’ eller skriver med andre islændinge.
[quote=Mai;383005]
Camilla - jeg vil rykke for dit navnebevis når der er gået to uger. Der burde ikke gå mere end et par dage, fra de ser din indbetaling og til du har et nyt navnebevis.
Betaler man på posthuset kan man gå direkte ned på kirkekontoret, vise dem kvitteringen og wupti går man derfra med et nyt dåbsbevis.
Havde engang i tidernes morgen en klasselærer der hedder Annemarie Bønsdorff, som har en datter der nu må være 21-22 år gammel, og har før tænkt på om det kunne være dig, for så almindelig er det navn jo ikke.[/quote]
Ja, tænkte nok der ikke burde gå så længe. Jeg har nu skrevet en mail til dem og så må jeg ringe til dem en af dagene hvis jeg ikke hører noget. Jeg har jo bare udfyldt elektronisk, så ansøgningen skulle bare gå direkte til kirkekontoret…
Hehe, hvor spøjst. Min mor hedder Anne-marie Bønsdorff (med bindestreg :høhø:), men hun er nu ikke lærer.
Jeg er døbt Dorte Jensen, Jensen var mit fars efternavn. (Min far døde da jeg var 1 år.)
Min mor besluttet da jeg var 11 år, at skifte tilbage til hendes oprindelig efternavn.
Det fik jeg så også muligheden for, Så jeg hedder i dag Dorte Folkvardsen Lassen.
Jeg tror mest jeg skiftet fordi det var spændene og hedde noget andet. Jeg var jo ikke så gammel.
[quote=Camilla;383013]
Hehe, hvor spøjst. Min mor hedder Anne-marie Bønsdorff (med bindestreg :høhø:), men hun er nu ikke lærer.[/quote]
Det var også med bindesteg min lærere havde, må have slettet den igen da jeg rettede m´et til et stort M. Nu skal du ikke skrive at din far hed Jens for så bliver altså først rigtig sjovt.
Haha, nej dog ikke Min far hedder Christian Hoffmann, ligesom hans far og farfar (de må virkelig have været uopfindsomme på hans side af familien :høhø: :p)
Jeg er navngivet Eva Køhler - og det navn regner jeg egentlig med at det bliver ved at være. Hvis Casper og jeg skulle gå hen og få børn (dog ikke planen) så kommer de nok til at hedde Elten Køhler. Casper hedder Casper Elten Madsen.
Født Hanne Engermann - Hanne Nielsen i de år jeg var gift - da jeg var blevet skilt og havde malet min hoveddør og også ville have et nyt, pænt navneskilt, tog jeg og mine børn mit gamle efternavn.
Da min datter blev gift, tog min svigersøn også navnet Engermann. Han hed ellers Nielsen.
Mine børnebørn hedder også både min datters og min svigersøns navne. Det syntes jeg var en dejlig løsning for os bedsteforældre, for der er jo noget med ens slægtsnavne…
Da jeg blev døbt, fik jeg navnet Karina Kirsten Jørgensen, for der havde min mor været gift med en mand som hed Jørgensen til efternavn. Nogle år senere skiftede hun til sit fødenavn igen, og så kom jeg til at hedde Karina Kirsten Hagen.
Og det har jeg holdt stædigt fast i, også da Brian friede til mig, så fik han af vide at jeg ville have samme efternavn som min mand, men under ingen omstændigheder Nielsen, så hvis vi skulle giftes så skulle han tage Hagen. Og det gjorde han, så vi er familien Hagen.
Og faktisk har min mor et ønske om, at vi også tager Thistrup som hører til familienavnet, men der har jeg også været stædig førhen, men er ved at bløde lidt op for det. Så hvem ved hvad vi helt nøjagtig hedder om 10 år :høhø: