Hvad er jeres kattes ynglingslegetøj

Med risiko for at jeg ender med at købe rigtig meget legetøj, vil jeg faktisk gerne høre hvad er jeres kattes ynglingslegetøj??

Jeg har først fået tilladelse til at lave tråden nu, da jeg ikke er hjemme før mandag igen… Jeg skal jo helt fra midtjylland og til københavn i weekenden og Patrick gider ikke at vi skal slæbe for meget legetøj hjem (Men ser i mig på udstillingen i rødovre så bare fortæl for jeg mener jo altid at mine katte mangler legetøj…)

Må heller skrive at lige nu er mine kattes ynglings legetøj: røde hjerte (som lige nu kun er rødt stof), små stykker pels (mink eller ræv), pels mus, og de to BEDSTE ting er fjer penne og et aktivtites bræt til katte

jeg købte min aktivitetsbræt i Bonnies dyrecenter i Holstebro til 300kr men jeg fandt lige dette link med billeder af den:
http://www.huisdierenshop.nu/activity-board-voor-katten-p-5026.html

Jeg køber til udstillingerne altid de der bolcher med baldrian, mine er helt tossede med dem.
Ellers er det små pels mus og pinde med fjer i enden, det er de helt store vindere, resten bliver dasket til ved lejlighed og når de lige går forbi.

mines yndlingslegetøj er strips… intet slår strips… de er lykkelige når de får en ny strip

Er de så ikke også vilde med vatpinde og hårelastikker…??
Det syntes nemlig at være et hit hjemme hos mig.
Jeg må altid ud og købe nye hår elastikker, og når jeg så engang imellem rykker sofaen ud, så ligger der 30 derinde g

Det lyder underligt, men det bedste jeg kan give kattene at legemed er de der plastikdimser, der sidder som låg i pilleglas. Altså dem med en ring man skal hive i for at få glasset åbnet.
Så self. baldrian bolcher og pelsmus.
Knus Elin

Helt generelt: Alt hvad de selv stjæler :smiley:

Men ellers plejer jeg altid at give mine killinger en Da Bee med, når de flytter - den er de utrolig begejstret for … tror det er lyden, når den rører gulvet.
For dem, der ikke ved det er en Da Bee en lille pind med en tynd metalstang, der kan bøjes, og ude for enden sidder et insekt. Det skal lige nævnes,at insektet plejer at holde under 2 minutter, men jeg sætter så et lille stykke plaster for enden (så de ikke skærer sig på metaldimsen) - og så er de lige så lykkelige som for insektet.

Min kat gider kun at lege med én ting… og det er hunden -høhø

Aktivitetslegetøjet Dog Tornado er et hit - også fordi det INTET kræver af mig:-)

Men nummer et er en sølle dum snor, som jeg må ligge væk i en skuffe - ellers bliver Tara besat af den og henter den hele tiden - og hjemme hos mig må man ikke lege med snore alene - heller ikke selv om man hedder Tara:-)

Ellers elsker de klikkertræningen - men det er jo ikke heeelt leg og dog… de STORspinder, når vi træner:-)

MVH

Mushu er heeeeelt sindsyg tosset når jeg finder hans lille mini sølv glimmerbold frem som er blød og ca 2*2 cm i dia. Han elsker den SÅ højt og render stolt rundt med den i munden :wehu: Han er så sød når han går det.
Kuzco er også helt vild med alt med baldrian - specielt en fjernstyret mus som kan fyldes med baldrian og som han kan fange og gøre til sit bytte :rock:

Hos mine Briter er yndlingslegetøjet lasermusen, så snart de hører jeg tager den frem er de klar.
Burmeserne er glade for alt der bevæger sig men Da Bird’en er nok det bedste. Desværre holder de øje med hvor jeg lægger den og finder de den i et ubevogtet øjeblik er den ædt, klippet i små stykker på ti minutter.

Marina

[quote=Marina;118420]Hos mine Briter er yndlingslegetøjet lasermusen, så snart de hører jeg tager den frem er de klar.
Burmeserne er glade for alt der bevæger sig men Da Bird’en er nok det bedste. Desværre holder de øje med hvor jeg lægger den og finder de den i et ubevogtet øjeblik er den ædt, klippet i små stykker på ti minutter.

Marina[/quote]

Hihi ja Da bird’en er også populær her hos mine briter, men den sidste gik hurtigt i stykker så må skaffe mig en ny. Og ja lasermusen er også populær :thumbup::thumbup:
Meeeen ikke i ligeså høj grad som mini glimmerbolden og baldrian :tihi:

hvad er en Bird…?? Hvis jeg må spørge så dumt

Ann K sælger dem på sin hjemmeside.
Men det er en super lang drillepind (nærmest fiskestang) med en spinner og nogle store fjer på enden så når du laver cirkler i luften med den så flakser den ligesom en rigtig fugl :smiley:

Ingen tvivl om at det er minkhalerne… + hårelastikker + vatpinde + glaskuglerne + fjer + papirsposerne + tasker + + + + +
Og kan de så fange et eller andet i haven f.eks en frø, så vil glæden da ingen ende tage… sidst nævnte falder dog sjældent i god jord, og fornærmelsen ekstrem, når man løslader fangsten, og de kan se den hoppe væk gennem vinduet :prut: Dumme mor!

her er det alt der kan trille, larme eller flænses der duer…lige fra kuglepenne til pelsmus, papirskugler, vatpinde, øreringe (de store af slagsen, men dem må de altså ikke tage!!), plastikfrugter, reklamer og papkasser.

dog er Mys foretrukne pelsmusen, når hun har sådan en skal der partout knurres af de andre for det er da HENDES mus…mors store jæger ggg

Snørrebånd er et kæmpe hit her hjemme. Gs
Og nødder, de triller dejligt og larmer skøøønt. :slight_smile:

Tjalfe er cat-nip gourmet, så naturligvis er hans yndlingslegetøj baseret på den slags… bedst er PawBreakers, skarpt forfulgt af DaFurr…
Ting og Aske har en evig diskussion om det er DaBird eller CatCatcher som er bedst…
Leo elsker alt der kan trille, så en Pawbreaker er gooo’, men allerhelst vil hun have nogle efter min mening dødkedelige store mus med filthaler - måske fordi hun kan slæbe rundt på dem :slight_smile:

Alle fire er vilde med DaBird… indtil videre har jeg da heller ikke måtte leve op til min “lege-garanti” og give penge tilbage til nogen! Og jeg har da efterhånden solgt nogle stykker :wink:

A’ hvaffer’n en?

[quote=Leopolds mor;118351]Det lyder underligt, men det bedste jeg kan give kattene at legemed er de der plastikdimser, der sidder som låg i pilleglas. Altså dem med en ring man skal hive i for at få glasset åbnet.
[/quote]

Det må prøves!

Hvad er det for en? Hvordan ser den ud? Hvor kan man købe den (IRL butik, please)?

Aj sådan en må jeg have fat i? Hvor fandt du den??
Hjemme hos mig er lille Leise rød exo helt vild med sin CatCatcher. købt hos AnnK. Det er en pind med en ret lang wire, og så en virkelig robust mus af noget blødt materiale (ikke stof). Han spæner, hopper og springer efter den, den gamle dreng på snart 10! En catnip-fyldt stofmus (en ti’er i enhver dyrehandel) får også lammetæv ret tit.
Knitrebolde (ligesom silkepapirs-pomponer, bare af stift, skinnende papir)elsker han at drible rundt med.
DaBird er selvfølgelig et hit hos dem begge, med forskellige vedhæng (DaFur og “DaGlitterpapir” :stuck_out_tongue: )
Men ‘drillepinde’ med kulørte silkebånd, silkebånd med fjer for enden, pinde med små fjertotter er også godt.

Helt klart papirposer -høhø

Vatpinde er ikke for katte - især dem med plasticpind er farlig a plastikken bliver glasskarpt i forbindelse med mavesyre - det samme gælder alminde elastikker.

Mine er vilde med det bark der er i orkidejord - de kan helt selv:-)