Hvad er løsningen

Ja, jeg ved det godt… endnu en tråd om foder og overvægt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg bedst får slanket alle fire misser :S Alle fire huskatte vejer for meget især Zuma, Shrek og Feline…og egentligt også Perle… så ja det er jo alle 4. De får mellemting mellem FP21 kornfri, JWB med lam, Accana tørfoder som de har stående frit fremme. Shrek vejer nu 6.5 kg og er kun 10 mdr , godt nok er hans mor maine coon men faktisk ikke særlig stor, godt nok har han extra tæer og klør - men så meget vejer de nok heller ikke :ups: og der er ingen tvivl om han vejer for meget - når han løber hen imod mig svinger hans mave under ham. Hvor imod Zuma og Feline som også vejer for meget (ca 6-6.9 kg) er mere robuste i det. Shrek er ALT ædende. De andre vil kun spise en lille smule vådfoder (har prøvet ALT - favoritten er FP21) ca 30-50 gram hver nogen gange en gang om dagen andre gange gider de spise noget af det to gange om dagen. Nu har jeg lige haft ferie og tog tørfoderet fra dem, MEN jeg kan ikke have vådfoder stående fremme - de 3 store spiser måske lidt men ikke meget men Shrek støvsuger simpelthen ALT det de ikke spiser, også det de spiser hvis han kan skubbe dem væk når han er færdig med sit eget - hvilket går meget hurtigt (også selvom jeg presser det hårdt fladt eller spreder det). Hvis jeg foder dem kl 08.00 inden jeg tager på arbejde og hælder vådfoder op til dem, kan jeg jo være sikker på at kl 09.00 har Shrek spist alle’s mad - så kan de store gå uden mad til min datter kommer hjem kl 14.00 - det holder jo ikke :besvimer:

Jeg ville indføre faste madtider. Så lærer kattene at spise på de tidspunkter. De, der pt ikke spiser så meget når der bliver sat vådkost ned, behøver jo ikke spisem da der er tørkost hele tiden. Jeg ville ikke sulte dem, men bruge deres naturlige sult. Jeg har haft meget stor glæde af denne side: http://catinfo.org/

Det ville jeg så ikke have nogen problemer med - tvivler på de når at dø af sult på 5 timer :wink:

Heller ikke mig. Det eneste der kan være problemet er, om de andre så har nået at få hvad de skulle have, for at opretholde deres vægt. Jeg er jo selv i den heldige situation, at min mindst-spisende heldigvis har rangorden til altid at spise først. Men så heldige er alle andre jo nok ikke.
Men en 10 mdr. ungkat med maven svingende under sig. Tja, jeg kender synet :stuck_out_tongue: Og det udjævnede sig desværre ikke med alderen her i huset.

lav en kasse som dem der har beov for mere kan komme ind i og den/de der skal tabe sig ikke kan. Evt. kan bruges en kattelem med kode hvis i str. er lige store.

Så kan nogen spise frit og andre kun når du er hjemme

shrek er 10 md og vejer 6,5 og er halvt coon ??

jeg ville overhovedet ikke være nervøs endnu… min Ramses vejede over 8 kg i den alder og var håbløst buttet… men de er ungkatte og hvis han er halvt coon, så skal du regne med at de vokser i op til 4 år før de er færdige…

hvis det er det samme når han er 2 år - så gør noget ved det - men ikke i en aler af 10 md - jeg har set det på flere af mine… det er ok indtil de bliver lidt ældre… alle mine har tabt overvægten nu!

coons topfræser foder ind i den alder… og 30 g er ikke ret meget… mine får over 200g vådfoder i døgnet og de er slanke alle sammen :slight_smile:

At maven gynger, kan du ikke regne med. Det gør den på mange Coon’er - også de åleslanke.
Også på tynde, benede hanløver gynger maven.