Hvad farve er vores killinger

Vi fik et skønt skønt kuld killinger 28. november - men farverne kan vi ikke helt få på plads. De ligner små dalmatinere :øhmm: og er bare de kæreste små skabninger.
Vi har spurgt “Fætter Google” - og set et farveskema hvor der vises noget i den stil, hvor vi tror vores killinger (de 4 af dem) befinder sig, men ved det ikke med sikkerhed.
Det er Harlequin og Van.

Der er 3 piger og 2 drenge i kuldet. Den ene dreng er mørk og ligner sin far, så det er ikke ham, men de andre 4.
Forsøger at få fotos ind…så må vi se om det lykkes.
Den ene af pigerne har tydeligt 3 farver (nyt foto indsat), mens de andre to kun har en anelse rødt ved ørene, hvis man kigger godt efter. Den sidste dreng er bare sort/hvid.

Det ligne at de er er med hvidt, bicolor og harlekin.

En genetikkursus i din klub kaster lys over alt det med farvegenetik. Dem vil jeg helt klart anbefale dig at tage.

Prøv at kigger her [ame]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=14223[/ame]

de er søde :slight_smile:

de ligner harlekin - prøv at se skemaer nederst i denne tråd…

http://www.bukefalos.se/f/showthread.php?t=768519&page=4

farvepletter vil i øvrigt ‘vokse’ når killinger bliver større/voksne

Hvad race er de? Jeg spørger fordi nogen tillader 09 registreringer - nå men mit bud at de alle er bicolour på nær tortieprinsessen som er harlekin (02) - den fine basse med det flotte blotched mønster og meget lidt hvidt ville jeg så registrerer som en 09 (hvis de er en race som tillader det) De har alle for mange pletter til at være van (01)

:wehuu::wehuu::wehuu:

De er fiiiiiiiine - og herinde kalder vi sådanne nogen for ko-katte - ment i al kærlighed…

:hjerte::høhø:

Jeg syntes at de ser ud til at være harlekin, dog kan jeg godt være i tvivl om tortie pigen, fordi jeg havde selv sådan en kat som blev farvebedømt på en udstilling til at være van…

Julie: har hun ikke for mange pletter på kroppen til at være en van?

Jeg ved det ikke, min har lige så mange pletter, men blev alligevel vuderet til van, og der er aldrig nogen dommere der har sat ? ved det… Sååå jeg er i tvivl :S

Her er min pige, men det er lidt svært at se pletterne, men hun har en plet på hver side og på begge bagben… Dog har hun ikke rigtig noget på ryggen, så jeg ved ikke om det er der det skiller :?

Men da hun er (efter dommernes vudering) på grænsen, ville jeg nok bare registrere hende som harlekin, det tror jeg ikke man får nogen problemer med…

Jeg var lige inde og kigge på bicoulorens hjemmeside og fordelingen af van, og der tillader de ikke så mange pletter… hmm

Hvor ser hun fræk ud Julie

I know, de skal helst ikke ha nogen pletter for at være van… Jeg mente også at min var harlekin, men dommerene var ikke enige :tihi:

[quote=Prinsessejulie;514122]
Her er min pige, men det er lidt svært at se pletterne, men hun har en plet på hver side og på begge bagben… Dog har hun ikke rigtig noget på ryggen, så jeg ved ikke om det er der det skiller :?

Men da hun er (efter dommernes vudering) på grænsen, ville jeg nok bare registrere hende som harlekin, det tror jeg ikke man får nogen problemer med…[/quote]

Woooow for en smuksak :slight_smile: :hjerte::hjerte: Hvor ser hun bare fræk og ekstrem sød ud! :slight_smile:

Sikke et sjovt 101-dalmatiner kuld:-)

De er maine coon :slight_smile:

Ja netop også vores reaktion da vi så dem :slight_smile: Selv vores børn sagde at de ligner de hunde fra 101-dalmatinere -love

Som vi nu har “døbt” kuldet så er det vores “dalmatiner-killinger” - folk tror vi er faldet ned fra månen når vi siger sådan, - lige indtil de har set dem :):klapper:

Jeg synes heller ikke at van har nogle pletter over ryggen, men det har vores smukke pige, som børnene har forelsket sig 100% i (ligesom forældrene), så hun skal da blive boende her :slight_smile:

Jeg har ikke forstand på farver… men åh nogle små smuksakker :wehuu: måtte bare sige det …

Årrh de er søøøøøde -wehuu