Hvad fik I ud af KONTANT programmet om dyrefoder?

Kunne forestille mig, at mange af jer så KONTANT for ikke så længe siden, der havde fokus på pris/kvalitet på foder.

Hvad fik I ud af det? Og hvilken foder giver I jeres kat(te)?

Absolut intet.
Jeg fodrer med vådkost samt råt som primær foder, mens en god tørfoder-blanding mellem James Wellbeloved m. lam og Porta 21 Grain Free som sekundær foder.

At det var enormt overfladisk og fuldt af halve sandheder. Jeg kunne ikke bruge det til noget som helst. Jeg fodrer med både vådt og tørt - min fodring retter sig primært efter min hankat, der er foderallergiker.

Helt enig med Ann R :slight_smile:

Programmet var meget overfladisk og ikke ret meget brugbart, og så gik det kun på hundefoder som på ingen måde kan sammenlignes med hundefoder i næringsindholdet og de krav der stilles til ernæringen.

Jeg fodre med tørkost, vådfoder og råt kød til mine katte.

Absolut ingen ting :slight_smile: som andre har skrevet halve sandheder og ligegyldigheder om hundefoder.
Jeg fodre med en blanding af mange slags tørkost, applaws, Hills, RC, fp, og så en masse forskelligt dåsemad

Kort sagt: " Aller en ski’ " som vi siger her på Fyn :tihi:

Jeg har ikke set det endnu:-) Eksamen osv

Jeg fodrer med Vådt og råt samt Orijen og acana

jeg så ikke programmet…
fodrer vådt mange forskellige mærker X 4 dagligt (normalt 2 men jeg har killinger, og når de får, vil de store også have)…og en blanding af forskellige RC varianter tørt adlibitum

Absolut ingen ting, som andre også nævner kun halve sandheder… kan kun sige lad være med at lav et program hvor man kritisere andre når man ikke selv har styr på noget…

Her får mine Acana og Orijen …

og en masse vådt blandet med fiske olie og HUSK :slight_smile:

Derudover får de jævnligt råt og tørret kyllinge halse :slight_smile:

[QUOTE=BiancasMor;750009]Absolut ingen ting, som andre også nævner kun halve sandheder… kan kun sige lad være med at lav et program hvor man kritisere andre når man ikke selv har styr på noget…
[/QUOTE]

Jeg savner et forbrugerprogram, der seriøst og kritisk vurderer andre forbrugerprogrammers historier og undersøger om der er tale om noget nær ingen sandhed, en halv sandhed eller noget tæt på sandheden… :slight_smile:

Der er desværre meget fusk, snyd og bedrag i Danmark og skumle bagmænd, og bedragere, men desværre for lidt tid og for få ressourcer til at afsløre det i TV, hvorfor forbrugerprogrammerne jævnligt selv fusker lidt eller smører tykt på samt klipper modpartens forklaringer væk - nogle gange selvfølgelig fordi sagerne i virkeligheden er alt for komplicerede til TV-mediet, der jo kun kort og KONTANT skal diske op med et eller andet sorthvidt.

Tit har folk da sikkert snydt i et vist omfang i programmerne, men det betyder ikke, at de ikke også kan få en fair behandling, så vi andre kan blive klogere på sandheden frem for kun småtarvelige, journalistiske tricks og fordrejninger af virkeligheden.

Dårligt program… de snakkede meget om hvor mange proteiner og lignende der var i foderet, men de snakkede ikke om hvor proteinerne kom fra… de var ligeglade om det var soya eller fisk og det er jeg ikke… mine katte skal ikke leve af soya

Ingenting overhovedet…

Synes det var tyndt, og da jeg ikke er interesseret i at fodre med tørt mere end jeg desværre er nød til (grundet stædig kræsen gammel kat), kunne jeg ikke rigtigt bruge oplysningerne til noget.

Tak for alle jeres input, det er dejligt at jeg ikke er alene om at synes at programmet manglede substans. Jeg synes bestemt at problemstillingen er interessant at tage op, men er ked af at det bliver gjort på denne måde.

Selv fodrer jeg med hvad de kategoriserede som en dyr foder der ikke er en dyt bedre end det billige fra rema, men jeg synes at Royal Canin får ham til at trives i stor stil og det er hvad der betyder noget for mig. Jeg skifter imellem tre varianter: Den lækre til kræsne katte, den der skulle være god for tænderne og den der skulle være god for fordøjelsen, og det er sikkert en falsk tryghed at det er et velrennoméret navn bag, men han er indekat, så jeg kan kun håbe på at han igennem sin foder får hvad han har brug for. Intet indikerer i hvert fald andet og så er jeg lidt ligeglad med om jeg skal give kr 300+ for en pose med 5 kg for den varer virkelig længe.

Carina - Hvis du giver så meget for en pose RC, så overvej lige at gå ind og tjekke zooplus? :slight_smile: