Hvad fodre du med

og hvordan trives dine katte på det. Hvad sammensætning er der i gruppen af katte som får foderet ?

Lige pt. får min bande en bla. tørkost af RC maincoon kittens, Applaws kitten og Hills kittens, samt guffer af RC dentalcare.

2 x om dagen står den på vådfoder og lign. råt oksefars, kogt kylling, kogt fisk, Felina Porta, Almo Nature, Applaws.
Min flok tæller en lille norsk skovkatte kastrat dreng på 4½ år og 2 huskatte på ca.½ år.

De er alle 3 vilde med RC maine coon kitten og Applaws, mens Hills ikke er det bedste så når denne blanding er tom, kommer der andre boller på suppen. Ss

MVH
Gitte

RC Persian og Porta 21 til drengene på 3 og 5 år.
RC Renal til Victoria, både vådt og tørt :slight_smile:

Tørfoder:
Efter at have prøvet en hel del forskelligt tørfoder, er jeg vendt tilbage til Hill’s Nature’s Best Adult Chicken, der nu fås i 4 kilos poser:thumbup: Dette er grundfoderet - det kan blive blandet med andet, som jeg finder det interessant at afprøve.
Til killinger bruger jeg oftest en blanding af Hill’s Nature’s Best Kitten, Royal Canin Kitten eller Babycat, Specific Kitten, og Felina Porta til killinger.

Vådfoder:
Felina Porta
Gourmix (ikke den med kylling, for den vil kattene ikke have:doh:)
LUX m/oksekød, da det er den eneste variant, kattene vil have:doh:
Mjau
Almo Nature
Grau
Applaws
daggamle kyllinger
kylling/kalkun i tern

Rå kød
Tørfoder : Applaws, Orijen og Accana
Vådfoder : Applaws, shiny cat, de små sheeba, mia mor, almo natur, bozita og hvad jeg ellers finder af spændende ting.

Ellers fordi de dampet fisk og kød. Har fået en dampovn med det nye køkken og det nyder missekatterne meget.

Men tit for de også cultura, cremfrais eller andet i den stil.

Godbidder Trivels

Her står den på diabetesfoder.
I tørt skifter jeg mellem RC og Hills, og i vådt er det Hills og Purina.
Derudover lidt råt kød dagligt, og tørret lammepølse som godbid.

Tørfoder:

Jeg har lige skiftet fra Sanabelle til James Wellbeloved med lam.

Der var flere grunde til, at jeg skiftede. Jeg skulle teste om Mosier kunne være allergisk for kylling. Og da hans urin viste sig at have en alt for høj PH-værdi, blev jeg nødt til at skifte - Og så blev det James Wellbeloved, da PH-værdien er rimelig lav.

James Wellbeloved er GUF, synes de. Så nu får de kun tørfoder i deres aktivitetsbræt, så de ikke overspiser.

Vådfoder:

De får 370 gram Bozita vådfoder om dagen, som de er 2 om at dele.

Det fungerer rigtig godt herhjemme. :slight_smile:

Her hjemme får de 3 Katte-Misser:

Orijen, Acana og Hills dental i torkost.

Vådkost er ikke nemt, men alle kan lide Hills poserne. - Der ud over er det lidt blandet hvad de gider spise af det jeg serverer. Men Amidale får og spiser altid: Applaws, Almo Nature, Porta 21 og Miamor.

Guf består af: Miamor gufstænger. Og Vitakraft når der skal belønnes.

Og ellers får de lidt køf/kylling når der laves mad.

Alle 3 er MCO’er, prinsesse pigerne er 5 og Gismo fyren er 2.

herhjemme spises der kun JW lam og ris eller JW fisk og ris so tørfoder, og vi forsøger nu med animonda carny Beef & Lamb vådfoder en gang eller to om dagen

indtil nu har de kun fået tørfoder - i perioder med tun i vand dagligt også for at få lidt afveksling - det skulle animonda gerne afløse :tihi:

indtil nu har Devouee på 6 år, Yasha på 3½ år og Unni på ½ år trives helt fint på det …

JW foderet er pga Devouees allergi…
Der går nok ikke længe før der kun er Yasha og Unni, men regner sådan set med at fortsætte på JW, for kattene trives på det og synes alle det smager godt, så hvorfor dog skifte :tihi: Det er også prisvenligt for en på SU:tihi:
Er spændt på hvordan de tager imod vådfoderet, men hos Yasha og Unni forventer jeg kun smasken:tihi:

Tørt:
Orijen og Feline Porta Grain Free.
RC Babycat til killingerne (har ikke fundet andet med så små kroketter).

Vådt:
Bozita, Carny, Lux

Råt:
Hvad jeg nu kan støve op til dem til en rimelig pris.

Tørfoder:

Iams Kitten m. kylling… Oliver elsker det og trives rigtig godt på det… Hans pels skinner så flot :slight_smile:

Vådfoder:
Iams poser (Køber en kasse med 12 poser m. 6 forskellige varianter)
Sheeba
Hills m. kylling
Pussy Goumét (tror det staves sådan) Lækket vådfoder som mouse i forskellige varianter… Kan købes i supermarket, og indeholder ingen sukker :thumbup:

Tørfoder er en blanding af Acana, Orijen, Applaws, Felina Porta Grain Free og IAMS Hairball + diverse foderprøver.

Vådfoder er primært en masse forskellige varianter af Bozita.

Derudover får de kyller, råt kød, diverse guffere og diverse andre vådfodere, som vi har fået eller prøvekøbt.