Hvad følger der med en killing fra jer?

Hvad følger der med en killing fra jeres opdræt? Sidder og gør mig nogle foreløbige tanker om hvad der skal følge med herfra :slight_smile:

Tænker sådan lige umiddelbart:

Kontrakt
Stamtavle
Test og scanningsresultater fra forældredyrene (for FIv/FeLV, PKD, HCM)
Chip
Registreret i Dansk Katteregister (i den nye ejers navn, hvis dette vides ved chipningen, ellers i mit med ejerskiftepapirer)

  1. vaccination
    Ormekursbehandlede
    Killingepakke indeholdende: Killingefoder, kattegrus, legetøj, CD-rom m. billeder af killingen, en katteseng
    Og selvfølgelig support herfra, når det ønskes ^^

Er der noget jeg har glemt?

Jeg har desuden 2. vaccination med også, og så er katten neutraliseret (begge for kælekatte)
Desuden er de loppe behandlet

Nååh, ja. Loppebehandling, den havde jeg lige glemt :smiley:

Killingerne bliver ikke neutraliseret herfra, ikke så længe det er en killing fra Alrune, som er udstationeret her hos os. Der har jeg ikke noget at sige, så regner med at de kommer herfra når de er 12 uger, med mindre de ikke virker parate.

Det med neutraliseringen er jo et holdningsspørgsmål.
Jeg skal ikke risikere at mine killinger ender med “ups” kuld eller bliver skam avlet uden tavle med blandingskatte., derfor neutraliserer jeg. Men der er vist også mest “go” i langhårs katte på den konto :S
Nogle laver også en skive med billeder fra killingens tid, og evt en “killinge journal/dagbog”
Bare som ideer og foreslag

Cemile du er altså god til at stille gode spørgsmål, jeg får da mine hjerneceller i sving i dag :slight_smile:
Jeg mener, det er da ikke hver dag jeg tænker over dette, det er jo bare noget jeg gør :smiley:

Tænker sådan lige umiddelbart:

Kontrakt
Stamtavle
Test og scanningsresultater fra forældredyrene (for FIv/FeLV, PKD, HCM)Jeg sender ikke noget med, men jeg tester så heller ikke
Chip
Registreret i Dansk Katteregister (i den nye ejers navn, hvis dette vides ved chipningen, ellers i mit med ejerskiftepapirer)

  1. vaccination…jeg vaccinerer mindst 2 gange før en killing forlader mit hjem
    Ormekursbehandledekun hvis det er nødvendigt…
    Killingepakke indeholdende: Killingefoder, kattegrus, legetøj, CD-rom m. billeder af killingen, en katteseng
    Og selvfølgelig support herfra, når det ønskes ^^hold da helt op, du er en meget gavmild pige…jeg sender ikke en katteseng med, men det er sørme en god ide.

Er der noget jeg har glemt?

jeg loppebehandler aldrig…men jeg har heller ikke hund

Ja, tror også der er mest fokus på de semilanghårede katte… For synes nu ikke at der er mange BYB’er som reklamerer med Briter og deslige… men kan selfølgelig være jeg kun har set på de forkerte gg

Hehe, jeg har af skade lært at kattene også skal behandles, for Nando er ekspert i at tiltrække lopper -ked Så alle bliver behandlet herhjemme, for ellers har vi stensikkert lopper…

Synes faktisk en killingedagbog er en rigtig god idé :smiley:

Så tror den endelige liste må lyde sådan her:

Kontrakt
Stamtavle
Test og scanningsresultater fra forældredyrene (for FIv/FeLV, PKD, HCM)
Chip
Registreret i Dansk Katteregister (i den nye ejers navn, hvis dette vides ved chipningen, ellers i mit med ejerskiftepapirer)

  1. vaccination
    Ormekursbehandlede (hvis nødvendigt)
    Loppebehandlede
    Killingepakke indeholdende: Killingefoder, kattegrus, legetøj, CD-rom m. billeder af killingen, en katteseng + en lille dagbog med killingens udvikling.
    Og selvfølgelig support herfra, når det ønskes ^^

Synes jo der er mange der sælger deres katte for ca 4500 kr inkl. neutralisation, og det gør jeg ikke, så der skal jo helst flere ting med i min pakke så gg så folk ikke føler sig snydt :smiley:

Cemile: Hvorfor giver du ikke Nando loppemiddel ?

Vi giver vores 3 bavianer, og har aldrig haft lopper i de 4 år, vi har haft hund samtidig med katte - 7-9-13 :smiley:

Loppemiddel? Altså han får Frontline Combo Vet (nej vent, har vist lige skiftet til et andet) og de skulle jo gerne holde 4-6 uger… Og så genbehandler vi ham. Men en gang imellem får vi alligevel lopper O.o og så bliver alle 4 behandlet…

Ja, tror også der er mest fokus på de semilanghårede katte… For synes nu ikke at der er mange BYB’er som reklamerer med Briter og deslige… men kan selfølgelig være jeg kun har set på de forkerte gg

Hehe, jeg har af skade lært at kattene også skal behandles, for Nando er ekspert i at tiltrække lopper -ked Så alle bliver behandlet herhjemme, for ellers har vi stensikkert lopper…

Synes faktisk en killingedagbog er en rigtig god idé :smiley:

Så tror den endelige liste må lyde sådan her:

Kontrakt
Stamtavle
Test og scanningsresultater fra forældredyrene (for FIv/FeLV, PKD, HCM)
Chip
Registreret i Dansk Katteregister (i den nye ejers navn, hvis dette vides ved chipningen, ellers i mit med ejerskiftepapirer)

  1. vaccination
    Ormekursbehandlede (hvis nødvendigt)
    Loppebehandlede
    Killingepakke indeholdende: Killingefoder, kattegrus, legetøj, CD-rom m. billeder af killingen, en katteseng + en lille dagbog med killingens udvikling.
    Og selvfølgelig support herfra, når det ønskes ^^

Synes jo der er mange der sælger deres katte for ca 4500 kr inkl. neutralisation, og det gør jeg ikke, så der skal jo helst flere ting med i min pakke så gg så folk ikke føler sig snydt :D[/quote]

Opklarende spørgsmål:
Dvs. 4500,- uden neutralisering men med de ting du ellers beskriver… tager jeg fejl?

Jeg spøger af almen nysgerrighed ANER ikke hvad en Brite koster

[bigloony]

Vi giver vores 3 Frontline hver 4-5 uge, og der har aldrig været noget, så det er da underligt, at jeres lille lækre fyr tiltrækker lopper…-øøøvvvs

JA…mine mislinger køres ud i deres nye hjem, for jeg vil have et bilede i mit hovede af hvordan det ser ud hvor La-Rissa og Li-Nea bor, hvor Inzaghi bor, hvor La-Kris bor (han er så godt nok flyttet ud på landet og med en større løbegård så det er dejligt, hvor Figo bor, hvor Oline og Nanoq bor og alle de andre.
Brita

Der skulle stå TO (som ikke blev øremærket da de blev neutraliseret) nemlig Kamikaze’s Kaiser Kalisto og Kamikaze’s Lo-Touli.
Deres ejere syntes det var grimt…så de fik selv lov at bestemme… -shhhh så også det eneste mine killingekøbere får lov at bestemme, resten tager jeg mig af. HURRA for enevældet [bigloony]

Glemte prisen…4500 penge og det fordi de fleste alligevel ender hos dyrlægen. Der ER en grund til jeg tager prisen, for de fleste penge er allerede lagt ud.
Du glemte også dèt ang. depositum. Nogle tager en sådan, og det må de gøre om de vil, det er jeg FULDSTÆNDIG ligeglad med, men jeg gør ikke og det fordi. ER der taget bare 25 øre i depositum er killingen for en vis del købers, er der ikke (taget et dep.) er det IKKE…i hvert tilfælde bliver det svært at bevise. Killingenen er nemlig MIN til kontrakten er skrevet under ude i købers hjem og bryder jeg mig ikke om hvad jeg ser, tager jeg kræet under armen og går.
Brita

Jeg tager 5000,- for mine små sølvkugler /briter + neutralisering - Ingen killinger forlader hjemmet her fertile.

Der medfølger :
Kontrakt + stamtavle
2 X vaccinationer
Chip og reg. i katteregister
Desuden får de en madpakke med til den første tid i deres nye hjem
1 CD med billeder fra fødsel til deres 12 uge
Lidt af deres ynglings legetøj

Loppekur får mine killinger ikke, da vi aldrig har set en loppe - Ormekur giver jeg heller ikke, hvis ikke det er nødvendigt, men jeg får testet en gødningsprøve hos dyrlægen.

Og som en selvfølge ydes der livslang support :slight_smile:

Jeg forlanger ikke depositum …Bla. af grunde som er samstemmende som Brita beskriver.

Ja, det er ihvertfald hvad jeg har givet for mine. Men der har så ikke været en så omfattende killingepakke med gg Har set at Briterne nu nogle steder er steget til 5000 kr… Det synes jeg er lige i overkanten, så vores kommer til at ligge på 4500 kr.

Ja :frowning: de elsker ham… Men måske de var blevet immune overfor Frontline Combo Vet, så vi prøver (argh, hvad er det nu den hedder? :? ) et andet mærke nu, i håb om at det hjælper…

Går nu i tanker om at skulle være sælger snart :slight_smile: Det første kuld bliver dog ikke med vores egen kontrakt, men resten følger med. Kontrakten bliver en Valhalla kontrakt, da det en en udstationeret kat.

Ja, det lyder jo egentligt tiltalende :smiley: Regner også med at “levere” kattene + tilbehør hjemme hos folk + jeg forventer at de kommer hos os og følger killingens opvækst.

Ok, ja 5000 kr med neutralisation er jo en fair pris :slight_smile:

Skal måske ændre lidt i teksten i kontrakten, så der står at der er lavet en gødningsprøve og HVIS den er positiv, bliver katten behandlet for orm…

Glemte at kommenterer lopper. Kender dem ikke.
Da vi fik Chelsea hjem i juli '98 havde han lopper…det blev der gjort noget ved og så har vi ikke set 1 loppe siden på matiklen. Har nogle gange brugt frontline, men det er fordi mine dyr færdes ude i vores indhegnede have som er SÅ grøn og SÅ fugtig til tider. OG jeg deler seng med dem OG vil ikke have tæger på mig.
Men sidste sommer fik ingen frontline og denne er der endnu heller ikke givet.
Mine dyr får det de har brug for HVIS der er brug for det og jeg MÅ tilstå jeg ikke forstår de der giver loppe og ormekure uden dokumentation for der ER lopper eller orm involveret.

Ok, ja 5000 kr med neutralisation er jo en fair pris :slight_smile:

Skal måske ændre lidt i teksten i kontrakten, så der står at der er lavet en gødningsprøve og HVIS den er positiv, bliver katten behandlet for orm…[/quote]

Jeg har sikkert fået formuleret mig lidt utydeligt - Jeg tar’ 5000,- pr. killing, og så kommer neutralisering oveni ( ca. 1000,- for drengemisser og ca. 1400 for pigemisser ) …Og det synes jeg er en fair pris :slight_smile:

Aaah ok :smiley: ja, for synes da godt nok det var en meeeeget fair pris -høhø men 1400 for sterilisation er da billigt? min egen dyrlæge er hammer dyr. spurgte om vi kunne få rabat, hvis vi kom med flere killinger, og så sagde de ca 1600-1700 pr hunkilling…

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley:
Hey
Tja, igen tænker jeg markeds føring :slight_smile:
Tja, hos os får man en turbu drevet over fræk social ENGEL. Der ikke forstår andet en at verden er tilrådighed kun lige for den.
Glemmer i ikke lige det, eller har det mindre relevans i forhold til hvad man kan få af matrielle ting med til killingen?
Dens opdrætter mor, sørger som en løvinde over sin opdrættet afkom, at denne lille ENGLE skal forstætte sit ubekymrede liv. Ved at være edder kritisk ved kommende hjem.
Og at denne killing aldrig vil opleve at være f.eks. ene kat.

Så nr. aboslut 1. er et super temperment fra udvalgte katte.
nr. 2 må være at være selektiv omkring forældre dyrene, at disse har deres sundhed helt i top.
og er tjekket for de sygdomme jeg som opdrætter finder vigtige.

Resten syntes jeg nærmest er oplagt, sorry. Men stamtavle, vac, neutralicering, sundhedsattest, kontrakt, evig support, ormekur, lopper hvis det er nødvendig, killinge pakker, chip osv.
Jamen er det ikke bare sådan det er i dag ?
Jeg oplever at købere nærmest, pendler mellem os opdrætter hvor får jeg mest for prisen, og derefter finder prisen rimelig, eller for dyr.
og jeg oplever nærmest at opdrætter faldbyder, mere eller mindre relevante ting med til deres killinger. Bla. pas til en kæle kat… hmmm hvad skal de lige bruge det til ? og især hvis der ikke er rabis med. Så skal de kære mennesker alligevel til doktor dyr og få rabis.
Tja, det er vist íngen hemmelighed at opdræt, er en dyr fornøjelse. Og at en kælekat ofte koster mere alt opdrætte end man realt får ind.
Så omkring priser, bliver jeg temmelig GRRRR… nå folk mener det er rimeligt. Og nærmest exploderer når folk kommer med den der… hmmm, det tjener du nok fedt på …tja ca. minus 1000 kr. pr kælekat. Jubbiii
Bare mine tanker Hilsen Pia
-engel