Hvad forventer du som medlem af en katteklub?

Lone, der er en arbejdsdeling i katteverdenen, som du ikke bare gå på tværs af.

Og du er hamrende uretfærdig mod Bette. Det er ikke Bettes opgave at svare på dine spørgsmål, eller at vaske dine burgardiner, eller at tømme dine grusbakker, eller hvad du ellers kunne finde på at bede hende om.

Du er - formelt set - ikke medlem af FD. Katteklubben er medlem af FD. Du er medlem af en hovedklub. Katteklubben, kan jeg regne mig frem til. Det betyder, at din (og min og alle andre opdrætteres) kommunikation med FD skal gå gennem hovedklubben.

[QUOTE=Wijelo;1300046]Jeg er super glad for min klub, som jeg opfatter som åben, rummelig med plads til alle, lydhør og god til at informere.
[/QUOTE]

Det hænger overhovedet ikke sammen. Hvordan kan Katteklubben være “god til at informere”, når “de aner intet”. ??

Jeg stiller de samme spørgsmål, som du gør. Men jeg stiller dem til min klub, JYRAK, dvs. formanden = SusanneW. Og jeg får fyldestgørende svar.

Læg i øvrigt mærke til, hvem der - fyldestgørende - har svaret dig her på KG.

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1300050]Lone, der er en arbejdsdeling i katteverdenen, som du ikke bare gå på tværs af.

Og du er hamrende uretfærdig mod Bette. Det er ikke Bettes opgave at svare på dine spørgsmål, eller at vaske dine burgardiner, eller at tømme dine grusbakker, eller hvad du ellers kunne finde på at bede hende om.

Du er - formelt set - ikke medlem af FD. Katteklubben er medlem af FD. Du er medlem af en hovedklub. Katteklubben, kan jeg regne mig frem til. Det betyder, at din (og min og alle andre opdrætteres) kommunikation med FD skal gå gennem hovedklubben.

Det hænger overhovedet ikke sammen. Hvordan kan Katteklubben være “god til at informere”, når “de aner intet”. ??

Jeg stiller de samme spørgsmål, som du gør. Men jeg stiller dem til min klub, JYRAK, dvs. formanden = SusanneW. Og jeg får fyldestgørende svar.

Læg i øvrigt mærke til, hvem der - fyldestgørende - har svaret dig her på KG.

vh

Andreas[/QUOTE]
Det er IKKE min klubs skyld, når de ikke får informationer, så kan de heller ikke give dem videre. Kan godt være at FD KUN er for klubberne, men derfor skal de alligevel give informationen videre.
Det er 10 mdr. siden der blev holdt plenarforsamling, og indtil sidste uge havde vi ikke engang set et referat. Jeg ved at det blev lagt op lige så snart Web master fik det, og at det IKKE var syltet hos sekretæren i FD. Der blev ikke leveret en formandsberetning med - hvilket jeg finder meget underligt. Og dette selvom det jo i sagens natur må findes, da det vel blev oplæst på Plenarforsamlingen.
Kan man som menigt medlem mon få adgang til denne Plenarforsamling. Selvfølgelig uden tale og stemmeret, for det er tilsyneladende eneste måde, man kan få information på.

Jeg føler virkelig man skal kigge langt efter information og jeg kan ikke se MIN klub kan gøre det bedre end de gør pt.

[QUOTE=Wijelo;1300052]Det er IKKE min klubs skyld, når de ikke får informationer, så kan de heller ikke give dem videre. Kan godt være at FD KUN er for klubberne, men derfor skal de alligevel give informationen videre.
[/QUOTE]

Hvem mener du egentlig FD er?

Der er en formand + 4 gange 2 FU-medlemmer fra hovedklubberne + en kasserer + en stambogsfører. Dvs. FD er stort set hovedklubbernes FU-medlemmer.

Dvs. Katteklubben “får” ikke informationer. Katteklubben skal selv give sig selv informationer gennem sin deltagelse i FU.

Hvis Katteklubben “intet aner” (dette er din påstand, ikke min), så kan det kun skyldes, at Katteklubben ikke gør sit arbejde ordentligt (dette er ikke min påstand, det er bare den logiske konsekvens af din påstand).

Det er urimeligt, at du (både her og på Katteklubbens facebook side) kritiserer Bette Lind og andre, når fejl og mangler ligger et andet sted.

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1300057]Hvem mener du egentlig FD er?

Der er en formand + 4 gange 2 FU-medlemmer fra hovedklubberne + en kasserer + en stambogsfører. Dvs. FD er stort set hovedklubbernes FU-medlemmer.

Dvs. Katteklubben “får” ikke informationer. Katteklubben skal selv give sig selv informationer gennem sin deltagelse i FU.

Hvis Katteklubben “intet aner” (dette er din påstand, ikke min), så kan det kun skyldes, at Katteklubben ikke gør sit arbejde ordentligt (dette er ikke min påstand, det er bare den logiske konsekvens af din påstand).

Det er urimeligt, at du (både her og på Katteklubbens facebook side) kritiserer Bette Lind og andre, når fejl og mangler ligger et andet sted.

vh

Andreas[/QUOTE]

Hold da op… hvor ligger de fejl og mangler da så ? Bette Lind må som den øverste myndighed i FD og FU da have et ansvar uanset hvad. Og det er hendes beretning som jeg efterlyser.

Man må virkelig ikke være kritisk her.

Jamen så smutter jeg da bare ud af tråden igen…

Spørg din klub! :slight_smile:

Katteklubben er gennem sine FU-repræsentanter velinformeret om arbejdet i FD. Når du har valgt at være medlem i Katteklubben, så er det Katteklubbens opgave at forklare dig, hvordan FD fungerer.

vh

Andreas

[QUOTE=Wijelo;1300046]Der mangler i den grad information. F.eks. har vi endnu ikke fået formandens beretning fra Plenarforsamlingen. Referat og alle andre beretninger er offentliggjort. Spørger man formanden får man bare et k9oldt svar “Spørg din klub”
De har ikke ansvaret for denne beretning og aner heller ikke hvor den befinder sig.

Kattemagasinet er forsinket - spørger jeg den ansvarshavende redaktør - Bette Lind - får man igen bare svaret “Spørg din klub” Igen de aner intet og kan intet gøre.[/quote]
Andreas har allerede svaret uddybende, men jeg gentager gerne: Du er ikke medlem af FD, og såfremt dit Kattemagasin udebliver SKAL du henvende dig til din klub! Hvis din morgenavis udebliver, ringer du så også til ansvarshavende redaktør af avisen??? Eller henvender du dig til annonceafdelingen, fordi de MÅSKE kan give dig et svar på om avisbudet er sygemeldt? Eller forventer du virkelig at ansvarshavende redaktør har ansvaret for samtlige arbejdsopgaver?

Der er splittelse i katteverden i DK for tiden og Felis Danica gør IMO intet for at gyde olie på vandende og samle klubberne.

Undskyld mig, men hvad VED du egentlig om hvad der foregår i FU? Tydeligvis intet - der ER forsøgt at arrangere noget fælles. En klub vil ikke, en anden gider ikke engang svare.

Der er en larmende tavshed fra FD’s side pt. alle spørgsmål bliver bare smidt videre til klubberne, som heller ikke kan svare.

Det du mener er, at du har et personligt horn i siden på Bette Lind, fordi hun ikke vil svare dig personligt, hvilket heller ikke er hendes opgave. Det kan næsten ikke blive mere personligt, end det du igen og igen lukker ud om Bette Lind. Det er du selvfølgelig i din gode ret til, men du har ikke ret i det du lukker ud.

Jeg er rasende på den arrogance som udvises, og dette har INTET med min egen klub at gøre. Den og DARAK gør hvad den kan og har faktisk arrangeret nogle møder om det samme som Jyrak og RK, men med et mere nuanceret panel af oplægsholdere. Her vil ALLE sider blive belyst…

OK - og du ved så nøjagtigt hvad der skal foregå på begge møder? Eller er vi tilbage til at du skal have luftet noget personligt modvilje, for at bruge et pænt ord? For jeg synes faktisk du opfører dig uartigt lige nu…

Det er i min optik ikke klubberne som er problemet her. Der skal være noget for enhver smag, men FD’s ledelse. Jeg kan kun håbe på, at der rykkes nok medlemmer, således at flertallet på plenarforsamlingen ændres, og håbe på, at der ved næste formandsvalg, som skal være i 2017 (ulige år) stiller en person op, som i højere grad vil samle kattesporten herhjemme.

FD´s ledelse? FD´s ledelse består af 8 medlemmer af forretningsudvalget; 2 fra hver klub. Det er medlemmerne selv, der har valgt disse mennesker - hvis man er utilfreds med sin bestyrelse, så er det bare at se at få valgt nogle andre og få dem sendt i FU. Bette Lind er kun den, I vælger at svine til derude, men de daglige beslutninger træffes IKKE af Bette Lind - de træffes af forretningsudvalget = de mennesker de 4 klubber hver især har valgt at sende. Kun i de tilfælde forretningsudvalget ikke kan blive enige, og der er stemmelighed, så er formandens stemme afgørende. Du er dybt og inderligt uartig og urimelig overfor Bette Lind - og for god ordens skyld vil jeg gerne understrege at uden Bettes arbejdsindsats for FD, så var der mange ting, der sejlede!
Alt dette burde du også kunne have fået forklaret af din klub, som jo er åben, rummelig, lydhør og god til at informere…
VH
Susanne

Til info har jeg nu indberettet ovenstående indlæg - gider ikke at blive angrebet personligt på den måde.

Men du synes at det er OK at angribe Bette Lind, der ikke engang er medlem af forum og dermed kan svare igen på angrebene?

hvis jeg har angrebet Bette på det personlige plan beklager jeg, men at man ikke kan kritisere en formand i en organisation på et debatforum, det finder jeg underligt.
Jeg har på intet tidspunkt ytret mig om Bette som person eller menneske, er sikker på hun er både flink og fornuftig. Det er formanden for en klub jeg angriber.

Jeg har i øvrigt gentagende gange i dag været i kontakt med Bette via mail, og hun har haft fuld mulighed for at svare mig igen på evt. “angreb” men har ikke ønsket det. Denne tråd ligger i de åbne forum, og jeg kan kun opfordre Bette til at skrive til mig, hvis hun føler sig personligt angrebet.

Beklager, men der er ikke noget i denne sag, der kan få mig til at overveje et klubskifte fra min nuværende klub.

Jeg har ikke nogen forventninger til min klub. Jeg har nogle ønsker, og dem opfylder Jyrak * til fulde

  • En god og aktiv klub, der har styr på tingene. Hvor der hurtigt kommer svar på evt. spørgsmål, ansøgninger, tilmeldinger osv. og en god og overskuelig hjemmeside :thumbup:

Men på hvilket grundlag??? Du klager over at der er splittelse i dansk kattesport, men det bliver da ikke bedre af at I er nogen, der uberettiget klandrer Bette Lind - det ER FU der træffer afgørelserne, ikke Bette Lind - hun er “bare” arbejdshesten, der trækker læsset! (Og er iøvrigt en arbejdshest hvis indsats bliver svær at erstatte!) For min skyld må du skrive lige hvad du lyster, men når det er så fejlbehæftet som angrebene på Bette Lind, så vil jeg altså ikke bare sidde på mine hænder. Hvis vi skal diskutere dansk kattesport, så skal det være udfra hvordan den rent faktisk er skruet sammen.
VH
Susanne

Jeg er ganske enig med Susanne her - og nej, det er vi ikke altid! Bette er formand, ja, men hun træffer ikke en eneste beslutning i Felis Danica. Hun sørger ‘bare’ for, at de beslutninger som de 8 FU-medlemmer (og ja, Bettes stemme ville ligge på vægtskålen hvis den stod 4-4 i FU, det er vist forekommet en gang eller måske 2 i Bettes tid som formand, hvis jeg ikke husker helt galt …) bliver ført ud i livet og forsøger ihærdigt at holde trådene samlet. Og det er hun faktisk rigtig god til.
Så hvis man mener, at det er nogle lortebeslutninger, der er truffet i FU, så skyd for dælen på jeres egen klub - det kan godt være de blev stemt ned af de 3 andre klubbers repræsentanter, men ganske ofte er faktisk enstemmige beslutninger eller kompromiser, der ligger til grund for beslutningerne i FU.

:yikes::thumbdown::uha::surrender1:

Da jeg i sin tid valgt klub, blev det Jyrak, da den virkede mest indlysende, da jeg jo bor i Jylland :slight_smile: Efter jeg er begyndt at opdrætte og udstille, ja så kan jeg kun sige at det var det rigtige vlag, på trods af der ikke blev gjort de store overvejelser dengang. Jyrak er den bedste :slight_smile:

Jyrak arrangere nogle fantastisk shows med forskellige race events, som Breed BIS, special show eller hvad man nu kunne ønske sig, der skal nok blive et eller andet for racen uanset antal tilmeldt katte :thumbup: Jeg har aldrig oplevet andet end smil og tålmodig, uanset hvor travlt der har været :slight_smile:

Som opdrætter har jeg en klub, hvor jeg aldrig føler det er forkert eller dumt at spørge, en klub med stor forståelse for forskellighed og igen tålmodighed til at forklare selv simpel ting :slight_smile:
En klub , hvor jeg kan hente hjælp og rådgivning, når jeg har brug for det :thumbup:

Jeg ser ikke det er forkert at en klub arrangere noget som kun er for egne medlemmer :slight_smile:

Bla så kåre katteklubben jo bedste klubkat på deres udstillingerne, det er helt fin for mig, men så skal man ikke brokke sig over at andre klubber laver noget for deres egne medlemmer.

Da jeg ikke er medlem af en klub og ikke har planer om at blive det, har jeg ikke fulgt med i tråden, så jeg ved ikke, hvor kæden er hoppet af. Men sæt den venligst på igen og find kammertonen. Som - hvis man ikke ved det - er A. Som i agtelse for andre (find selv på andre gode ord med A).

[QUOTE=Susanne W;1299941]Helt enig - det kan hurtigt blive noget rod hvis enhver selv lige kan udskrive en stamtavle; det kan hurtigt blive endnu sværere for almindelige købere at gennemskue om der er tale om en rigtig stamtavle eller noget smart en BYBer lige har kreeret på sin pc. Men det er så let for os i FIFe, for A&R siger klart og tydeligt at en stamtavle skal underskrives og autoriseres af FIFe medlemmet.
VH
Susanne[/QUOTE]

Nu er det så ikke anderledes end I andre klubber hvor man sender stamtavle rekvisitation ind til klubben. I TICA skal man logge på med en speciel kode til sin specielle side hvor ens katte ligger - og kun de katte der ligger derinde ( i.e. er registreret I TICA) kan bruges når man vil registrere kuld. Så det er ikke sådan at man selv kan lave stamtavler mere end andre steder - blot at man istedet for at klubben printer ud selv kan printe ud. Så det hele går gennem TICA register - men det er bare så meget hurtigere at man selv kan printe det ud istedet for at vente på at få det tilsendt. Men papirerne er officielle og TICA’s. Så det har intet at gøre med BYB der selv laver deres egen stamtavle - tværtimod.

Teresa, det ved jeg godt :slight_smile: Men i Danmark er de fleste stamtavler Felis Danica, og der er det vigtigt at de skiller sig væsentligt fra det vi nogle gange ser BYBere sende med sine katte ud.
VH
Susanne

Tak for dit svar Teresa - jeg er så glad for at den bemærkning om stamtavle “fusk” ikke skulle stå alene.

MH
Linda

[QUOTE=Susanne W;1300159]Teresa, det ved jeg godt :slight_smile: Men i Danmark er de fleste stamtavler Felis Danica, og der er det vigtigt at de skiller sig væsentligt fra det vi nogle gange ser BYBere sende med sine katte ud.
VH
Susanne[/QUOTE]

Helt rigtigt - men hvis vi bekriger hinanden istedet for at respektere hinandens klubber og stamtavler/registreringer - så støtter vi jo BYB isteder for at modarbejde dem. I vores modern tider så finds der jo flere gode, respekterede klubber sådan at opdrættere kan vælge hvor de synes deres behov bliver bedst dækket.