Hvad giver du

…som ekstra guf?

Willow eeeelsker tun! men det får han meget meget sjældent fordi jeg ved det er en affaldsfisk og kender til problematikken med tungmetaller.

Torskerogn hører også til sjældenhederne, men nøj hvor der bliver guflet når der havner i skålen -love

Ud over det bruger jeg de der tandstens rensende tørfoderdimser fra hills, som guf. Har hørt noget om at de skulle være ret fede nemlig, så jeg vil ikke bruge det som grundfoder :slight_smile:

Jeg HAR været ekstremt grum til at give ham af min egen mad også så der faldt skinke og hamburryg og ost m.m. af til tider. Men efter jeg fik at vide at det var skidt at han tog på er jeg stort set holdt op med det.

Til gengæld har jeg så kastet mig over kitty´s pate. En slags vådfoder, men jeg har lagt mærke til at han gladeligt spiser 2 pakker om dagen og hellere dét end sit tørfoder, så det tror jeg at jeg vil holde op med en overgang igen. jeg kan gøre det til sommer hvor jeg er bekymret for hans væskeindtag, men han skal ikke både ad libitum af tørkost og vådfoder. det bliver for dyrt i længden.

ja og hvis jeg laver mad med kylling så falder der også en gang i mellem et lille stykke råt kylling af han kan få lov til at gumle i sig :slight_smile:

så har jeg købt nogle små poser med noget killingegodbider i. den ene skulle smage af kylling og den anden af fisk - og det er sandt ved jeg ikke for jeg har ved gud ikke tænkt mig at smage Gg

og han er heeeelt vild med sådan nogle knasende godbider fra vitakraft med eukalyptus i. de skulle give katten god ånde. om det er rigtigt kan jeg ikke helt afgøre, men han kan i hvert fald lide dem :tihi:

åh jeg kan godt se når man stiller det op at jeg snot-forkæler ham ud over alle grænser :wehuu::ups:-LOL

Nåja hva faen. Hvis jeg ikke skal have børn kan jeg jo lige så godt forkæle min misser :lys-ide::p:fløjte:

Åhh mange ting.

Dagdags gamle kyllinger.
Frisk toskerogn
Frisk tun
Rå og kogt kylling
Rå foder
Våd foder. Rc og Hill`s
Gulerødder.
Rejer.
Div. guf pinde

Hmm kan ikke lige husk mere.

[quote=Gry Gressbakken;138023]
åh jeg kan godt se når man stiller det op at jeg snot-forkæler ham ud over alle grænser :wehuu::ups:-LOL

Nåja hva faen. Hvis jeg ikke skal have børn kan jeg jo lige så godt forkæle min misser :lys-ide::p:fløjte:[/quote]

Sådan siger min mor også, men jeg synes faktisk det er forkert. Det er ikke super godt at overforkæle sin kat og de kan altså blive kropumulige af det, fuldstændigt lige som børn. :stuck_out_tongue:

Gode godbidder er kattemad, og aldrig sin egen mad, slet ikke fra tallerknen. Det er ikke sjovt, hvis man vænner kattene til de godt må og gæster helst gerne vil have sin mad i fred, det kan i hvert fald være mindre hensigtsmæssigt.

Vi giver gerne:
Lødige vådkost
Kogt kylling
Thrive godbidder (fåes hos Zooplus) -de er et kæmpe hit.
Kitty Kaviar
Kogt sejfilet

Og så er prøveposer man får på udstillinger altid spændende, fordi det er nyt.

KH

Sofie

[quote=Sofie P.;138039]Sådan siger min mor også, men jeg synes faktisk det er forkert. Det er ikke super godt at overforkæle sin kat og de kan altså blive kropumulige af det, fuldstændigt lige som børn. :stuck_out_tongue:

KH

Sofie[/quote]

Nej jeg ER jo også begyndt at skære ned på forkælelsen.

Jeg giver ham næsten ikke mad fra mig mere, og jeg har aldrig ladet ham tage selv fra talerkenen. Det ryger altid på gulvet til ham eller ned i hans gufskål. Det andet er ulækkert synes jeg.

Min kat skal ikke være på bordet eller på tallerkenen. Man må godt være lidt hygiejnisk :s:thumbdown:

[quote=Gry Gressbakken;138047]
Jeg giver ham næsten ikke mad fra mig mere, og jeg har aldrig ladet ham tage selv fra talerkenen. Det ryger altid på gulvet til ham eller ned i hans guf-skål.[/quote]

Princippet er det samme, for de lære hutigt, at det er okay at tigge ved bordet. :slight_smile: Men ikke mere om det, da det er lidt OT i forhold til dit spørgsmål.

/Sofie

Thrive med fisk thrive Cat Treats | zooplus.co.uk

Whiskas temptations

og noget der hedder Mikado (små hjerter) købt i Aldi (super til klikkertræning i øvrigt)

Det er det der er et hit herhjemme

Jeg har tidligere ikke fodret med vådmad pga. Vincent ikke kunne tåle det og han blev helt ustyrlig hvis de andre fik.
Men nu hvor Sookie er drægtig får hun vådmad, jeg bestilte noget forskelligt, men det bedste er almo nature og Feline porta ifølge Sookie.

Nå ja og i aktivitetsboldene hælder jeg som regel prøveposer fra udstillinger i, så det er lidt anderledes og spændende :slight_smile:

Kitty Kaviar var også et hit her hos misserne, men ikke hos Nikolaj pga. lugten :wink:

her får kattene vådfoder, kyllingepølser, rejer, tun eller råt oksekød når de skal forkæles, og de ELSKER det…kan love for skålen er slikket ren når de får sådan en omgang, og de skal have en skål hver næsten…My vil nemli ikke dele…gg

INTET - kort og godt. Mine katte får ikke guf - og får aldrig noget serveret andre steder end på gulvet i køkkenet. Jeg gider ikke tiggekatte.

Til gengæld får de noget ordenligt foder, for det prioriterer jeg, fremfor at købe en masse usunde guf-ting.

De har altid tørfoder stående - Hills og Royal Canin af forskellig slags.
Derudover får de vådfoder 2 gange dagligt. Helst Feline Porta, som de er meget glade for, men ellers er jeg begyndt at købe Lux (Aldi), der skulle være noget af det bedre dåsefoder fra supermarkeder.

Meget, meget lidt guf her… verdens kedeligste hjem :slight_smile:
De kan da godt ind i mellem få lidt ekstra og Tjalfe og Aske er især slemme til at komme og tjekke, hvad Jan og jeg spiser… men kun, hvis vi sidder i sofaen. Jan har jo det princip at hunde ikke fodres ved bordet - og at katte ikke er hunde :smiley:
Sjovt nok respekterer de at spisebordet (hvor deres madskål normalt står) er no-go område ved menneskemiddagstid.
De har tørfoder ad libitum… en gang dagligt serveres der vådfoder almo nature eller feline porta… og en sjælden gang lidt hakket oksekød, rå kylling eller lignende - mest fordi de ikke rigtig gider at spise den slags.

jeg synes bare det der felina porta er lidt pebret i prisen. især hvis det skal være en fast bestanddel af deres foder også.

altså hvis willow skal have ad libitum af begge dele så bliver jeg sgu en meget meget fattig kvinde…mere fattig end jeg er i forvejen

[quote=Gry Gressbakken;138127]jeg synes bare det der felina porta er lidt pebret i prisen. især hvis det skal være en fast bestanddel af deres foder også.

altså hvis willow skal have ad libitum af begge dele så bliver jeg sgu en meget meget fattig kvinde…mere fattig end jeg er i forvejen[/quote]

Han behøver vel heller ikke få vådmad ad libitum :?
Jeg synes priserne på Zooplus er meget fair

[quote=Nevadaisy;138130]Han behøver vel heller ikke få vådmad ad libitum :?
Jeg synes priserne på Zooplus er meget fair[/quote]

nu har jeg så ikke kigget priser på det, men jeg mener at have hørt i min øresnegl noget om at det kostede 10-20 kr. pr. dåse og så er 2,50 for en lille dåse et eller andet i netto altså væsentligt mere økonomisk :slight_smile:

Mine dyr får alt muligt - især under træningen når jeg skal finde de forskellige forstærkere.

Mest får de Opticat vådmad og kyllingetern/kyllingepølser skåret i tern. Det sidste bruger jeg som aktiveringsmiddel i legetøj og til at strø ud, så de skal finde det.

De får også tit en håndfuld Hills T/D - for tænder og hygge.

Og så får de lidt malt ind imellem - det elsker de:-)

Jeg vil så hellere give lidt mindre vådfoder og så give en ordenlig kvalitet.

Du kan jo selv tænke dig til, hvor god kvalitet du får for 2,50 kr.?

En af de store dåser (400 gr tror jeg) holder 1 1/2 dag til 3 katte her i huset, så det er for lidt over 11 kr om dagen. Det synes jeg ikke er galt til 3 katte.

p.s. og hvis du så skærer det unødige “guf” væk, har du også tjent lidt der :slight_smile:

Så vidt jeg lige kan regne ud koster det ca. 14kr for 400g feline porta på zooplus. Det synes jeg ikke er dyrt af 2 grunde

1. meget af det billige du kan købe i supermarkedet er næsten kun vand…så vil jeg hellere tappe det fra vandhanen
  2. de gange jeg har købt noget i et supermarked har der i hvert fald ikke været 400g i dåsen til den pris du nævner

og en 400g dåse bør efter min mening holde til flere dage, når du kun har en kat

For 2,5 kr er der 100 gram i dåsen. I f.eks. brugsen koster 400 gram omkring 9 kr. Så et eller andet sted vil jeg da hellere give 5 kr mere og så få kvali :wink:

Det er MEGEt nemt her hjemme… Nynne vil hverken have laks, rejer, tun, makrel i tomat, eller noget af vores mad… Hun vil have sit kattegræs, sine godbidder som er formet som tænder, sine godbidder med malt, sit kattemalt, og så selvfølgelig whiskas vådfoder (Og jo, den er god nok… her hjemme ville katte vælge whiskas!)
Vi har forsøgt… men hun vil sgu kun ha sin basis kost indtilvidere :S

Mine får faktisk tit lidt godbidder fra min aftensmad, hvis jeg synes, eller hvis nogen stjæler, har nogle stjælere det skal ingen hemmelighed være. Jeg spiser meget fisk (for det er let at lave).

Wulfi elsker også ost. Men det er egentlig ikke så tit jeg giver en hel skål fuld af eet eller andet. Det kommer for det meste bare til at stå urørt, nemlig. Tror de synes det smager bedre hvis jeg også spiser det.

Af indkøbte kattesnacks giver jeg gærtabletter, kattemalt, kattegræs og de der gufstænger fra Aldi også en sjælden gang.

Må lige nævne for en ordens skyld at de selvfølgelig også får tørfoder og vådmad til daglig.

[QUOTE=Sheer;138212]Mine får faktisk tit lidt godbidder fra min aftensmad, hvis jeg synes, eller hvis nogen stjæler, har nogen stjælere det skal ingen hemmelighed være. Jeg spiser meget fisk (for det er let at lave).
[/QUOTE]

Mine får også ofte vores levninger, men det betragter jeg som deres mad og ikke som godbidder :slight_smile:
De får det altid i køkkenet, hvor de får serveret alt deres mad.

Vores får vådmad fra Opticat og tørkost dagligt.
Som guf har vi pinde fra Vitacraft og Temtation fra Whiskas.
De får også råt oksefars og kogt kylling og fisk, det elsker de.

Knus Elin

Nå jo vand fra tun er bare det rene slik. De spiser ikke tun, men er helt fjollede med vandet:)