Hvad giver du

Jeg er meget bevidst om hvad jeg giver Buster, bl.a. fordi han er til den tunge side, rent vægtmæssigt.

Jeg køber aldrig “rigtig” guf til ham, det er simpelthen for fed.
I stedet får han noget fra prøveposer, det er supergodt. Nogle gange kaster jeg lidt hen ad gulvet, andre gange er det i hans aktivitetslegetøj.

Buster får indimellem vådmad, men slet ikek med fast interval, måske 2-3 gange om måneden.
Nogle gange er det en af de små portioner til 2,50 fra Netto (Når det er så lidt har jeg det ok med det, Buster er helt vild med det), men oftest er det noget fra dyrlægen.

Hvis jeg laver noget mad med kød eller fisk, så får han lov til at prøvesmage. Jeg har simpelthen ikke fred i køkkenet før han ahr smagt. Men når han så først har fået lidt, så går han bare stille og roligt ud i haven.
Får jeg tun, deler vi, han får vandet og jeg får kødet. (Og ja, jeg ved godt at katte kun an tåle det i meget små mængder, der er tale om 1-2 gange om måneden)
Makrel i tomat vil han også prøvesmage. Og Leverpostej. og kyllingepålæg. og meget, meget mere…
Men da mit køkken indeholder meget lidt mad er det alligevel sjældent han får noget af min mad, han elsker det bare når det sker.

Her får de en meget alsidig menu af guffer :wink:

Det er meget forskelligt, men det kan være:
Kogt kylling
Kogt laks eller sej
Rå oksefars
Felina porta 21
applaws
tun

MVH
Gitte

vådfoder, leverpostej, tun, råt oksekød, torskerogn…

det er meget forskelligt - kommer an på hvad der lige er :slight_smile:

Her får de rester fra aftensmaden… Og nej… jeg har ikke “tiggerkatte”… De ved alle som en at så længe vi spiser så er der ikke noget til dem… Når vi holder op med at spise og begynder at tage af bordet SÅ kommer de rendende… Og de får det selvfølgelig i deres gufskåle… Udover det får de vådfoder en gang i mellem… Ikke voldsomt tit, men ca. 1 gang om ugen… Der får de Lux (Aldi)… Så får de gærtabeletter med tranebær og b-vitamin.

Men det store hit her hjemme er de der stænger man kan købe til katte i Aldi. Man får 10 for 10kr. Og de æææælllsker dem!
De har selvf. tørfoder og vand stående fremme altid

Vi har naturligvis altid törmad staaende: en mix af RC og Sanabelle.
Vaadmad 2 til 3 gange om dagen : For det meste er det Almo Nature / Feline Porta med vitaminpulver drysset over maden 1 gang om dagen.

Men det kan ogsaa veksle lidt, da vi har to meget kräsne katte og det er ikke saa ligetil nettop at finde dét de gider at spise.
En overgang ville de kun have FELIX i poserne. Er ikke det bedste mad, men hovedsagen er at de gad det.

Een gang om ugen koger jeg alle misserne kylling.
Af og til mixer jeg raatköd (en kattemix) sammen med daasemadet.

Läkkerier faar de ikke ofte, Hvis de faar noget er det vitaminpiller.

Malt, græstabletter og gærtabletter.
Kogt kylling, dampet fisk, Almo Nature og Feline Porta 21.
De fleste dage får hun kogt kylling/kalkun til aftensmad, og ellers een af de andre ting i den gruppe. Den kogte kylling er god, fordi den bliver noget tør/sej og derfor kræver, at der tygges godt på den.

Herhjemme for mine guffer kl 22 hver aften, og Ollie begynder allerede at stirre på mig kl 21, men NUL det ER kl 22 og ikke et minut før hihi.(men gudnådetrøste mor her hvis man kommer senere hjem end 22 så sidder der 3 skrigende bimser hihi)
Men jeg køber altid god LØDIG dåsefoder fra zooplus, og de elsker det, jeg køber altid noget forskelligt, og ser hvad de bedst kan li.
Ellers har de KUN tørfoder til fri afbenyttelse, de får ikke noget det bordet eller noget.

Sjovt at læse at så mange bruger vådfoder som godbid/lækkerbisken…
Herhjemme er det en del af hverdagskosten… (Animonda Select, Porta 21 og Applaws… Hans højhed er blevet fin på den:S)

Ellers får han
rå og kogt kylling
Dreamies godbidder (kan købes på zooplus og i div. grænsehandler)
Tun
Makrel (begge dåsefisk hører til sjældenhederne)
Rå torsk (fra frost)

Jeg har gennem årene prøvet meget forskelligt vådfoder - og -brækkesig…det ene lugter og ser værre ud end det andet. Lækkert er det da ikke -surrender

Feline Porta er af en kvalitet, så det er en ren fornøjelse at åbne dåsen :slight_smile: (Så pas på, hvis jeg inviterer til middag en dag :muhaha:). Og det er MEGET mere drøjt i brug end de billige varianter. De små dåser 90 gram kan du få for 7,29 ved 24 stk.

Jeg bruger ikke som sådan guf, men har en lille dåse med en anden type tørfoder, end de normalt får, og det er de fuldstændig vilde med. De kravler op ad benene på mig. Jeg har vænnet dem til, at jeg kan rasle dem ind fra haven - og så er det bare om ikke at stå i vejen, når 4½ maine coon kommer med 80 i timen :tihi:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;138964]
Feline Porta er af en kvalitet, så det er en ren fornøjelse at åbne dåsen :slight_smile: (Så pas på, hvis jeg inviterer til middag en dag :muhaha:). [/QUOTE]

Det er faktisk også det, jeg godt kan lide ved dette produkt :ok:
Man kan jo SE kyllingestykkerne, fisken eller hvad der nu engang er i - det er så langt fra alm dåsemad man næsten kan komme - og jeg kunne nok nærmest overtales til at smage på det :smiley:

I øvrigt startede jeg med det, fordi min hunkat Bella, der havde killinger var meget kræsen mht vådmad. Feline Porta var - og er - faktisk det eneste hun gider spise - ellers vil hun hellere have tørfoder. Jo jo … kræet er kvalitetsbevidst :slight_smile: