Hvad gør missemor, når alle killinger er flyttet hjemmefra?

Jeg er nysgerrig efter at vide, hvad mormissen laver, når alle killingerne er flyttet hjemmefra.
[ul]
[li]Hvad laver hun ‘på selve dagen’ hvor den første og/eller den sidste killing flytter væk?[/li][li]Savner hun dem? Kalder hun på dem? Og hvor længe varer savnet?[/li][/ul]Laver I en form for “farvel seance”, inden killingen kommer i en transportkasse og skal flytte hjemmefra? Tror I, at missemoren ved hvad der skal ske?

Mine killinger er mindst 16 uger når de flytter,og aldrig alle på samme tid.
Når de er så gamle er missemor ofte ret klar til de flytter, og er begyndt at skubbe dem fra sig. Så mine missemødre har aldrig reageret på at killingerne får nye steder at bo… Tror nærmest hun nyder roen :slight_smile:

Men JEG savner dem :tihi:

Her i huset er vi flytteklar når vi er ca. 17 uger - dem der flytter sker gradvist - og normalt bliver en boende til videre avl.

Mine abymødre er meget glade for deres uvorne afkom - flytter de alle på en gang - så kan hunkatten nærmest blive deprimeret, kalde og lede …

I betragtning af, at Fanny ikke mente, hendes killinger kunne tåle at komme til dyrlægen uden hende, var jeg lidt nervøs for deres flytning, men rent faktisk virkede hun næsten upåvirket af det. Jeg valgte at lade dem flytte over et par dage og derudover beholdt jeg en enkelt killing :slight_smile:

Jeg har aldrig, og vil heller ikke i fremtiden, lade alle killinger flytte samtidig …Og i de to kuld jeg indtil videre har haft, har jeg selv beholdt henholdsvis 1 og 2 killinger. Beholderen har egentlig været til stor fortrydelse for missemor, som mener at ALLE killinger bør flytte når hun er færdig med at opdrage på dem :slight_smile:

Jeg synes godt hun kan virke lidt søgende, men i de fleste tilfælde beholder jeg en killing, så det er ikke slemt.

Som andre skriver, bør man lade killingerne flytte gradvist. Det kunne en enkelt gang ikke lade sig gøre, da de to killinger i kuldet var solgt sammen. I dette tilfælde var morkatten faktisk meget ked og da hun stadig ammede killingerne, kom der også problemer der.
Det er ulempen ved mødre, der gider deres killinger længe.

Queenies killing, Haley, er nu over 4 mdr - og hun dier lystigt flere gange om dagen. Queenie forsøger også stadig at slæbe hende ind fra den meget farlige have hun render rundt i :tihi:

Maddie var mere end klar til at slippe Dellen…vi mennesker savner mere…suk… …heldigvis kan jeg nu glæde mig over at der snart kommer små Dellebørn

Jeg beholder alle tre:-)

haha Nej det VAR en spøg:-)

Jeg beholder normalt killingerne indtil morkatten er blevet lidt træt af dem. Og så flytter de jo ikke ud alle sammen på en gang. Oftest beholder jeg en fra kuldet ( det var lige
som hele ideen med at lave kuldet). Da jeg ikke bruger ret meget p.piller til mine hunkatte og sjældent giver p.piller til hunkatte der har killinger så betyder det også
at mine hunkatte ofte går i løbetid når killingerne begynder at blive rejseklare. Så har hun jo HELT andre ting i tankerne :klapper:

Men for mig er det vigtigste simpelthen at vente til jeg kan mærke at morkatten er klar til at lade killingerne gå. Det afhænger fra hunkat til hunkat men normalt omkring de 16 uger så “gider” hun dem ikke rigtig mere.