Hvad hører du nu og hvad vil du ha med på en øde ø?

Kunne godt tænke mig at finde lidt mere udaf hvad folk herinde finder interessant…

For tiden…
Musik/Sang
For tiden skamhører jeg denne sang, må ha været 100+ afspilninger sidste uge, og er i seriøs overvejelse om man skal ta turen til Hamburg for at høre dem, sidst jeg var til koncert med dem, er kanp 2 år siden, hvor de blæste mig væk, kendte dem ikke, så løb ud og købte de 2 cd’er de havde udgivet. Gothminister - Dark Side

Film
Har været så heldig at ha haft muligheden for at se The Wrestler og hvilken film. Hvis den ikke løber med 2 Oscars så er der snyd med i spillet. Mickey Rourke er uden tvivl min favorit til titlen som bedste mandlige hovedrolle, Marisa Tomei som bedste kvindelige birolle ligger også til højre benet. Bossen Bruce Springsteen blev i mine øjne snydt fo en nominering for hans titelsang til filmen.

Bog
Hvem har tid til at læse, men skal dog kæmpe mig igennem 400 sider om OTM telefoni system da jeg har overtaget det ansvar på arbejdet

Musik: Nirvana igen.

Film: Funny games

Bog: min egen nye på vej - Gymnastiktimen - en letgys til børn, som hænger mig UD AF HALSEN fordi jeg har læst korrektur og lixtal fem gange nu!

.-)

Musik: Et album jeg endnu ikke er blevet træt af trods de utallige gange, jeg har hørt det, er Ballad of the broken Seas af Isobel Campbell & Mark Lanegan. Musikken er skøn og deres stemmer supplerer hinanden SÅ godt.
En smagsprøve: - YouTube

Film: Ringenes Herre, alle 3 i extended edition

Bog: Noget med Dean Koontz - gerne alle hans bøger!

Musik:
Lige nu: hører jeg Brinck med Believe Again - igen og igen og igen. Pinligt men sandt…men den er altså god :ups:
Altid: A-ha. Bare det er med A-ha er det godkendt.

Film:
Lige nu: Genså i går aftes P.S. I Love You for første gang siden jeg så den i biografen og jeg tudede og grinede mig igennem alle 121 minutter. Men nu er den jo også med både Gerry og Jeffrey, så jeg var da helt oppe i det hjertebankende felt :tihi:
Altid: Stik mig Gladiator med Russell Crowe eller Phantom of the Opera med Gerard Butler, så er jeg altid tilfreds.

Bog:
Lige nu: er jeg faktisk imellem bøger…men der ligger en Koontz hardback og venter på mig, og det plejer hans bøger ikke at få lov til ret længe :tihi:
Altid: Den bedste bog jeg nogensinde har læst er Moskitokysten af Paul Theroux, den er genlæst utallige gange og bliver bare bedre for hver gang. Den kan anbefales :ok: Alternativt ville jeg vælge Sømanden der pådrog sig havets vrede af Yukio Mishima, også en klassiker i min bog, men den kommer ikke op på siden af Moskitokysten.

[quote=Gizzemissen;119706]Musik:

Film:
Lige nu: Genså i går aftes P.S. I Love You for første gang siden jeg så den i biografen og jeg tudede og grinede mig igennem alle 121 minutter. Men nu er den jo også med både Gerry og Jeffrey, så jeg var da helt oppe i det hjertebankende felt :tihi:
[/quote]

Den måtte jeg ikke se færdig er den god? Celina brød sammen da han døde og beordre mig at vi slukkede for den, det kunne hun ikke holde til :wehuu: Var en låner, men må se den en dag jeg er alene

hmm hvad er det sket med mit indlæg? mangler alle alltime? så må komme igen.

Musik:
Mercenary - 11 Dreams. Som titlen antyder 11 små mirakler på den cd, kan aldrig blive træt af den, hører noget nyt hvergang, kig på deres hjemmeside under billeder og jeg vil være at finde på et par stykker taget ved ders koncerter på forreste række :smiley:

Film:
Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Der er et eller andet specielt der fager mig ved den film, beviset på jeg er en mærkelig snegl :wink: Jim Carry som alvorlig, han gør det sku godt

Bog:
Amerian Psycho. Har ikke andre muligheder da det er den eneste jeg har læst fra ende til anden uden at snyde, elsker specielt afsnittet froksot med bethany. ADVARSEL link indeholder fragmenter fra bogen som er STØDENDE, læs på eget ansvar. AMERICAN PSYCHO by Bret Easton Ellis

[quote=lenschow;119697]Musik: Nirvana igen.

Film: Funny games

Bog: min egen nye på vej - Gymnastiktimen - en letgys til børn, som hænger mig UD AF HALSEN fordi jeg har læst korrektur og lixtal fem gange nu!

.-)[/quote]

Man kan heller aldrig få for meget Nirvana. Pesonlig favorit er Polly.

Funny games, original eller US genindspilning? Personlig foretrækker jeg den originale tyske

Hold da op, så fik I da kun set de første 20 minutter eller deromkring?

Jeg synes helt sikkert I skal se den igennem sammen, ja, det er en sørgelig film, men også utroligt livsbekræftende - og man sidder tilbage med en god fornemmelse i maven når rulleteksterne begynder.

Musik: MEGET blandet :slight_smile:
Men lige nu:
Britney Spears: Circus/Womanizer (ja lidt pinligt) - YouTube / - YouTube
The Guru Josh Project Infinity Guru Josh Project - Infinity 2008 (Official Video - Klaas Vocal Edit) - YouTube
Pink: Sober - YouTube
Laurent Wolf: No Stress Laurent Wolf - No Stress (Official Music Video) - YouTube
Lady Gaga: Poker Face - YouTube

Film: Også meget blandet… Men en film som virkelig har ramt mit hjerte er Pearl Harbor, i en periode så jeg den mindst en gang om måneden :slight_smile:

Bøger: Jeg er jo ikke nogen læsehest men jeg har gang i: De danske Tigre - en biografi af en af de første danske soldater i Helmand-provinsen, og næste bog bliver: Imorgen angriber vi igen, som også er en bog om de danske soldaters indsats i Afghanistan :slight_smile:
Grunden til de valg er (som nogen ved) at jeg selv skal sende min kæreste derned her til august og så i 6 mdr frem…

[quote=Gizzemissen;119733]Hold da op, så fik I da kun set de første 20 minutter eller deromkring?

Jeg synes helt sikkert I skal se den igennem sammen, ja, det er en sørgelig film, men også utroligt livsbekræftende - og man sidder tilbage med en god fornemmelse i maven når rulleteksterne begynder.[/quote]

Ja det var en meget kort film, men hun dur ikke til sådanne ligesom jeg ikke dur til animal planet medmindre man syns det er sjovt tårerne vælet ud. Tør heller ikke se A Walk To Remember med hende, selvom jeg syns den er super god (ja det er en tøsefilm, men psst sig det ikke til noget). Lille forsmag, får helt lyst til at smide den på - YouTube

MUSIK: Dire Straits, samtlige albums og naturligvis også Alchemy live…
Og så er der et par klassiske stykker, samt noget kormusik, som jeg også gerne vil have med…

BOG: Kaninbjerget (Watership Down) af Richard Adams… Tegnefilmen er en hån mod bogen!
Tolkien - samme holdning til LOTRfilmene (selv om de da er gode).
Chauser, Vilhelm Grønbech, Biblen, Koranen, Sagaerne og den slags for at tilfredsstille min trang til komparativ (religions)læsning og blod/død/vold :smiley:

FILM: hmm, tja… bom, bom… Stand By Me er goooo’… Men hvis bare jeg må tage en god bogsamling og ditto musiksamling med, så undværer jeg såmænd sagtens at skulle se film :slight_smile:

Den gamle Tyske naturligvis:-) Filmen altså:-)

Patrick bateman er dejlig syg og twisted - jeg elsker den bog!

Jeg vil høre Mark Knofler eller sangen Lady in Red

Jeg vil se Sound of Music eller an officer and a gentleman

og jeg vil læse noget af John Grisham eller Ken Folet

Musik:
Alt med Sarah McLachlan, koncert optagelser med Sheryl Crow og Bonnie Raitt - koncert optagelser fordi jeg syntes deres musik bliver så meget bedre.

Film:
Billy Elliot min ynglings film, en film jeg ser igen og igen.

Bog:
Er lige blevet færdig med Saga og skal nu i gang med Idun begge af Johanne Hildebrandt

Musik: Dire Straits samtlige albums og Mark Knopflers albums: Sailing to Philadelphia, The Ragpicker´s dream, Golden Heart, Shangri-La, Kill to get Crimson. Queen Greatest Hits vol 1-3. :thumbup::thumbup:

Film: Kaptajn Corellis Mandolin med Nicolas Cage og Penelope Cruz - Smuk Krigsromantik. Falling in love med Robert De Niro og Meryl Streep… :thumbup:

Bøger: Vejen hjem med Rosamunde Pilcher, og Stieg Larssons Luftkastellet der blev sprængt - den er jeg ikke færdig med endnu :slight_smile: