Hvad kan det være?

Ja, jeg HADER også hvis kattene fejler noget, man bliver sgu så hjælpeløs og kan kun se til i afmagt. Det er FRYGTELIGT!!:frowning:

Selv er jeg virkelig på bar bund mht kattesygdomme og aner ikke mine levende råd når/hvis der opstår noget. Dejligt jeg har fundet kattegale, så kan man altid liige få et par ord med på vejen af de mange der har erfaringer - og så føler man sig heller ikke så alene i processen…:inlove:

Opdatering:

Olivers tilstand var meget kritisk og var muligvis dødsyg … Så havde valget mellem at lade ham indlægge eller aflive … At indlægge ham ville give ham 50/50% chance for overlevelse… Han havde det bare rigtig skidt :vræle: Så tog den hårde beslutning om at aflive ham … Min lille røde dreng … Havde heldigvis hans yndlings tæppe med som man kunne putte ham i mens … Jeg er helt ude af den, og har ikke bestilt andet end at græde lige siden, selvom jeg godt ved det er den rigtige beslutning… Nu lider han ikke længere… Kæft jeg savner ham … Glæder mig til at se dig igen lille skat :hjerte:

Det gør mig ondt :ked:

Hvad var diagnosen?

Mange tak… har det også bare rigtig elendig… Føler jeg har svigtet ham … at jeg måske kunne have reddet ham, du ved… Men sådan føler man sig vel altid… Han har muligvis været syg rigtig længe, uden der har været tegn på det… muligvis FeLV … det snakkede han om … alle symptomer passede…

:rip: lille misser …

God rejse …

Det gør mig ondt :ked:

Det gør mig oprigtigt ondt! :frowning:

PS: En test for FIV/FeLV kan tages her og nu og give svar i løbet af 10-15 min.

Åh nej da, sikke en tragisk udgang…ja, og dog, er katten meget syg, så er det jo kun en lettelse for katten. Men døden kommer jo aldrig belejligt, uanset HVAD katten ellers fejler.:ked:

Hej Bettemis. Det gør mig meget ondt for dig. Du er ung og har måske ikke stået i den situation før, men nej, du har ikke svigtet ham, og du må ikke bebrejde dig selv.

Man kommer altid lidt i tvivl bagefter, men du fulgte dyrlægens råd, og efter kattens tilstand at dømme, var han også meget dårlig,. Det er en tung beslutning, men noget vi katte-mennesker kommer ud for mere end én gang, simpelthen fordi mennesker lever længere end katte. Det er vores ansvar at gøre det, der er rigtigst for katten - og det tror jeg, du gjorde.

R.I.P. lille kat. -kramer

Det gør mig ondt, at du har mistet din lille Oliver :ked:

Men du gjorde jo alt, hvad du kunne for ham. Tog ham til dyrlægen, så snart du fik mistanke om, at der var noget galt. Og gjorde det rette, selv om det var og er svært, da du fandt ud af, at han led og var meget syg.

:rip:

Jeg forstår bare ikke, hvordan dyrlægen kan give prognosen 50/50, hvis der ikke er stillet en diagnose :?
Ingen tvivl om, at symptomerne nok passede på FeLV, men der er prognosen vist langt dårligere - og som Mega skriver, er det jo ret nemt at teste for, så du kunne have fået et klart svar.

Anyway … gør det mig ondt for dig :ked:

Det gør mig ondt for dig.

Hvil i fred smukke Oliver :lys:

Desværre er muligheden for din killing er smittet med FeLV rimelig stor da den er ud af udekatte.

HAr du en anden kat bør du få den testet!

Mange tanker til dig

Sikke en trist historie. Giv masser af knus til din anden kat.

Teresa

Han får også ekstrem opmærksomhed… for det har jo også taget hårdt på ham, sådan pludselig at miste en ven … Tænder stadig et lys for min lille oliver… Jeg græder ikke mere, men græder indenvendig… Hold op hvor gør sådan noget stadig ondt :brist:

Det gør mig ondt, kan godt forstå du er ked af det :frowning: Men du bør få checket din anden kat, bare så du kan være helt sikker på, at det Oliver fejlede ikke kan have smittet … det ville være for ondt, hvis den også blev syg …

Jeg har virkelig spekuleret meget over denne tråd,siden jeg så den den anden dag, og er nødt til at spørge,for jeg er lidt i vildrede… Skal jeg få tjekket Silke?
Hun har jo (udfra hvad jeg kan se på datoerne herinde og i dyrlægenbogen) gået sammen med Oliver?
Hun er jo ikke vac mod Fip/FelV…

Hvor tidligt kan man teste for om katten er bærer/smittet, efter smitten har fundet sted? Hvad er odd’sne for at katten IKKE får sygdommen, når den er i kontakt med en smittet?

FIV kander ikke vaccineres imod. Leukæmi kan der - men i det her tilfælde skal der testes først - der skal gå ca. tre måneder.

Killinger dør af Leukæmi - er man heldig kan den voksne kat godt komme sig.

Du burde, også for din egen sjælefreds skyld, få testet Silke

Det var egentligt også det jeg hældte mest til. Jeg var bare bekymret for hvornår man ka gøre det, hvornår der vil vise sig symptomer, hvis katten er smittet, og hvor stor risikoen er for at Tilde så også bliver/er smittet HVIS det skulle vise sig at Silke fejler noget…
Altså umiddelbart virker hun jo som en sund og veltilpasset killing, men jeg har absolut ingen forstand på de/den sygdomme der omtales her i tråden…

jeg spurgte også dyrelægen for noget tid tilbage, om jeg ikke også burde få Lucky tjekket, hvis han nu var smittet… men det mente han ikke gjorde noget, at det kunne man først teste i blodet senere hen i forløbet, så det var bare spild sagde han :S Ja det forstår jeg godt tildemis, for da jeg tog mig af Silke/Lucy først, og gjorde hende klar til et nyt hjem, virkede Oliver ikke syg der… så håber ikke :S
:rip: min smukke Oliver . mor savner og elsker dig skat!

:bangbang:Dumme sygdom

Jeg må bare håbe på det bedste, og så se hvad testen siger til april/maj… -Hvis der skal gå tre mdr, må det jo være der omkring den skal tages?

Bettemis, det gør mig rigtig ondt med Oliver, det er aldrig sjovt at skulle tage den beslutning, heller ikke selv om det er til dyrets bedste… KRAM