Hvad kan din kat slet ikke stå for?

Jeg lurer lidt på hvad der er gode snacks at lege og forkæle med. Lige nu kan jeg hverken lokke ham med det ene eller det andet - men det kommer nok. Tænkte bare om I var fulde af gode idéer til katte-snacks, der slår benene væk under enhver kat :slight_smile: Også gerne hjemmelavede, hvis I har nogle idéer? Læste f.eks. om at tørre kyllingetern i går. kan den slags bruges hjemme hos jer?

Der er flere ting, der er store hits herhjemme, men det største (som frøken Fanny tog til sig ca. 5 minutter efter, hun var flyttet ind :D) er frysetørret kylling eller fisk. De kan fås på zooplus under navnet “Thrive” (det skal være de hvide rør) eller på www.swallowhealthydiet.co.uk, hvor kg-prisen er noget lavere :slight_smile:

Rejer eller de der snacks man kan få hos zooplus der hedder Thrive som er rent tørret kød :thumbup:

Jeg kan slet ikke få Bamse ned fra mig når vi får kylling. Det er fuldstændig ligemeget hvad for noget kylling det er bare han får noget af det!

Og en kæmpe succe er at jeg har fundet noget Basil gider, hanvil ellers ikke spise andet end tørkost, men det er Gimpet Multi-vitamin og det er bare guf.

Jeps - også Thrives her. Jeg har også haft andre udgaver af frysetørret kylling, som jeg har købt i USA - og den slags er virkelig populært.

Nina, ejg tror han nok skal tø op. I fht. han ikke trivedes med de to andre, så tror jeg nok at han lige skal finde sig til rette hos jer. Det er gerne en alvorlig sag for katte at flytte, for de er nogle helt utrolige vanedyr. Jeg synes det lyder godt at han har været på bakke og faktisk også at han lå inde under din seng, mens du sov i den.

[quote=Dorthe Andersen;242833]Jeps - også Thrives her. Jeg har også haft andre udgaver af frysetørret kylling, som jeg har købt i USA - og den slags er virkelig populært.

Nina, ejg tror han nok skal tø op. I fht. han ikke trivedes med de to andre, så tror jeg nok at han lige skal finde sig til rette hos jer. Det er gerne en alvorlig sag for katte at flytte, for de er nogle helt utrolige vanedyr. Jeg synes det lyder godt at han har været på bakke og faktisk også at han lå inde under din seng, mens du sov i den.[/quote]

Jeg er også positiv - og har faktisk tænk det samme om at ligge under sengen. Han har masser af andre små gemmesteder, så det er da positivt nok at vælge et så nær ved os.

Jeg vil rigtig gerne have noget godt klar til ham når han kommer ud og skal belønnes lidt :slight_smile: Der er rejer i køleskabet, men de preller af på ham nu. Og de der Thrives vil jeg da indkøbe næste gang der skal ordre afsted til Zooplus. Tak!

Min minimis gider så ikke vrikke særlig meget med ørene for tørret kød. Nogle gange gider hun, andre gange ikke.
Men gærtabletter er altid gode her.

Jeg havde engang en kat der gik helt amok over agurk! den blev helt vild bare man gik forbi den med noget agurk i hånden:D han elskede det simpelthen… meeen det nok de færreste katte der bryder sig om det;) syntes bare det var sjovt…

Det er sikkert ikke ret sundt, men en godbid hist og her går nok :-). Det jeg snakker om er stiks fra “Fit og fun” (er det ikke det de hedder?) fra maxizoo. Det er deres billigeste mærke, og kvaliteten ret sikkert der efter. Men feks. min Unni har aldrig gidet en godbid, men de her synes hun er gode. Så hun får en hist og her.

Jeg har også haft nogle sticks fra Zooplus (faktisk temmelig mange, for det er dem, man kunne købe for points), men de indeholder sukker og røg lodret i skraldespanden, da jeg alligevel sorterede ud i evt. allergifremkaldende foderemner.
Straffen for at lade mig friste på kattens vejne :stuck_out_tongue:

Hej

Mine elsker Cat stickers fra Aldi, det er bare guf. også for det Porta våd mad købt hos Ann-dorrit og det er os bare guf. min sølv dreng sidder og venter på kl bliver 18 for så kommer der våd mad… mums siger han bare.

Det bedste guf her i huset er dåsemad fra Almo Nature (den slår Felina Porta med længder )

Ellers er tophittet dampet laks og kogt kylling. Jeg har luret at man i Rema 1000 butikker kan købe frosset hønsekød i tern…en portion op på en tallerken og 30 sek i microen, så er der dømt guf.

Hej Nina.

I mit hus er det bedste gærtabletter som tæller hvis det er færdigkøbte gufprodukter.
Hvis der skal være rigtig fest så er det bedste i verden råt oksekød ( selvfølgelig i små mængder) Mine katte har en særlig god hørelse når en pakke oksekød bliver åbnet :tihi:
Rejer falder også i rigtig god jord

Hilsen Dorthe

Ja, gærtabletter kan du købe i enhver dagligevarebutik henne ved dyreartiklerne - dem kan mine også godt lide. :slight_smile:

rejer… MASSER af rejer… og så flere rejer!!

Dreamies - kan købes på zooplus.co.uk (ved ikke lige med de andre sider…) og i Calle (tysk grænsehandel…)

Cat stickers (ligegyldigt hvilken smag) fra aldi.

Whiskas dentabits og hairball control (sikkert ikke særligt sunde, men han elsker dem…)

Laban går i selvsving når Lasse finder osten frem… og jeg holder mig i behørig afstand. Jeg er ikke ostefan…