Hvad kan gøre dig usikker?

Nu har Mona stillet så mange spørgsmål så jeg vil også have lov -høhø

Jeg kan blive usikker når jeg skal købe gave til en person jeg ikke kender ret godt. Er det det rigtige eller er det helt ved siden af :?

Jeg bliver usikker i skolen, hvis læreren er langsom til at sige, om mit svar er rigtigt eller forkert.
Jeg bliver usikker, når jeg skriver et langt ord, fordi jeg er “bange” for, om jeg staver det rigtigt eller forkert (perfektionist er, hvad jeg er).
Jeg bliver usikker, når jeg skal fremlægge en opgave eller lektier i klassen.

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Nææ det er ikke helt ved siden af :slight_smile:

Noget der gør mig usikker? Hm…om jeg tør stole nok på min egen vurdering i situationer der omhandler andre /har betydning for andre(fx fremtidigt arbejde som sygeplejerske hvor mine beslutninger kan få forskellige konsekvenser)… Tanken om det, jo det gør mig usikker…

• selvom det nok skal gå fint alt sammen når det kommer til stykket. Det er jo alt sådan noget man lærer under studiet. :ok:

Uuuuups…:S

Undskyld…
Nu bliver jeg usikker på; om jeg opretter for mange indlæg.

[quote=Mona Jensen;165832]Uuuuups…:S

Undskyld…
Nu bliver jeg usikker på; om jeg opretter for mange indlæg.[/quote]

Næ du stiller gode spørgsmål og får mange svar :slight_smile:

Hmm… Hvad gør mig usikker?? Eksamen! :S Min fremtid som ergoterapeut… Tør jeg stole på, at jeg træffer de rette valg? At jeg kan sætte lid til min faglighed?
Øhm… Bliver også usikker over for mennesker jeg tidligere har mødt, og som jeg ved ikke opfatter mig på en måde, som stemmer overens med den jeg egentlig er…

Iih… Træls at se der er så mange ting der kan gøre mig usikker…

Jeg blir usikker f.eks. hvis en kunde paa arbejdet stiller for mange spörgsmaal…
Jeg mener som udländing i forretningen hvor jeg arbejder (jeg som dansker i Tyskland)
Jeg har ikke det store ordvalg som de hjemfödte hernede…
Og hvis en kunde kommer med de enorm store spörgsmaal og bruger et ordvalg som jeg ikke rigtigt kan fölge…
Puha, saa kommer jeg nemt op og svede…

Jeg har min egen maade at sälge paa…
mine egne ord…
Jeg plejer at sätte min danske charme paa og et södt smil…
men det er svärt naar der maaske staar en umulig kunde og ikke er helt nem at omgaas…
Men OK det er ogsaa spändende… Og det er altid dejligt naar kunden nu gaar igen med et glad smil paa läben… det funger for det meste!!! :tihi:

Ellers blir jeg ikke saa´n usikker…

[quote=Bølle-missen;165874]Hmm… Hvad gør mig usikker?? Eksamen! :S Min fremtid som ergoterapeut… Tør jeg stole på, at jeg træffer de rette valg? At jeg kan sætte lid til min faglighed?
Øhm… Bliver også usikker over for mennesker jeg tidligere har mødt, og som jeg ved ikke opfatter mig på en måde, som stemmer overens med den jeg egentlig er…

Iih… Træls at se der er så mange ting der kan gøre mig usikker…[/quote]

Ja men det er jo dem der har et problem og ikke dig. Vid hvem du er og vær ligeglad med deres mening :slight_smile:

Men nu arbejder jeg ogsaa i en dansk forretning… saa det er ikke vildt underligt at der staar en lille lys pige med den dér danske dialekt og det kan de fleste lide…
Saa svedeturene forsvinder for det meste ogsaa hurtigt igen og usikkerheden er adé

Ja, det ved jeg godt… Kom også bare lige i tanke om det, fordi det var en af grundene til min nervøsitet omkring genforeningsfesten med min gamle folkeskoleklasse… :tihi:
Men det var heldigvis en dejlig oplevelse og snakkede med mange af de mennesker, som jeg slet ikke snakkede med den gang eller som havde mobbet mig dengang tilbage i “stenalderen”… Men derfor føler jeg nu den usikkerhed alligevel… :ups:

uha - hvad gør mig usikker… mange ting…

for sene indbetalinger fra vores debitorer… det kan betyde at momsen ikke kan nå at blive betalt eller andre problemer.
uforudsete udgifter over 15.000
katte der pludselig mangler -what-what-what-what-what
mails fra x’er der har fundet mig på facebook
min fortid… synes den er alt for sort…

pt omhandler usikkerhed for mig om hvad fremtiden bringer.

Jeg har startet et helt nyt liv op, det er virkelig skræmmende og jeg har da indrømmet ikke givet helt slip i det gamle, måske på grund af usikkerheden.

Ihh det var meget vævende hva… men tjah… det er lidt det jeg tumler med for tiden

Usikker… uha… når Cirkus Bennewiess lader mig møde Vlad - nok verdens dygtigste kattetræner - det giver neglebidning :tihi:

Men også en enorm forventning:thumbup:

Tror det er ca alt der kan gøre mig usikker mht nye mennesker…
Jeg er konstant bange for at kvaje mig, og når jeg bliver nervøs så snakker jeg ekstremt om alt og intet, eller også klapper jeg i som en østers…ingen af delene er spor fedt, og gør mig bare endnu mere nervøs, fordi jeg er bange for at fejle, og fordi jeg før er blevet bedømt til at være snobbet og “fint på den” overfor folk der ikke kendte mig, fordi jeg gemte mig bag næsten konstant stilhed…

Ligesom hvis jeg er i en diskution og folk begynder at køre rundt i emnet EFTER jeg har skrevet min mening…Nøøøøøj jeg kan blive fuldstændig ved siden af mig selv hvis folk ikke læser ordentligt hvad jeg allerede har skrevet, og begynder at stille spørgsmål til mig som jeg allerede HAR besvaret…

Eller hvis folk misforstår mig, så kan jeg sjældent gøre det godt igen fordi jeg pga nervøsitet og iver for at gøre tingene korrekt bare kvajer mig yderligere, så når der endelig kommer f.eks en 3. part og kan forstå mig, eller beskrive min mening bedre end jeg selv, SÅ bliver jeg sgu glad…

[quote=Ronja;166978]Tror det er ca alt der kan gøre mig usikker mht nye mennesker…
Jeg er konstant bange for at kvaje mig, og når jeg bliver nervøs så snakker jeg ekstremt om alt og intet, eller også klapper jeg i som en østers…ingen af delene er spor fedt, og gør mig bare endnu mere nervøs, fordi jeg er bange for at fejle, og fordi jeg før er blevet bedømt til at være snobbet og “fint på den” overfor folk der ikke kendte mig, fordi jeg gemte mig bag næsten konstant stilhed…

Ligesom hvis jeg er i en diskution og folk begynder at køre rundt i emnet EFTER jeg har skrevet min mening…Nøøøøøj jeg kan blive fuldstændig ved siden af mig selv hvis folk ikke læser ordentligt hvad jeg allerede har skrevet, og begynder at stille spørgsmål til mig som jeg allerede HAR besvaret…

Søde Ronja…:wehuu:

Det bliver bedre, som årene går. :slight_smile:

Jeg havde det på samme måde, da jeg var 23år.
Jeg har altid interesseret mig for astrologi,
og har altid beskæftiget mig med det - og gør det stadig.

Jeg skulle altid forsvare min interesse med næb og klør.

Jeg var ung - og jo mere folk spurgte - jo mere usikker blev jeg.
Ofte trak folk mig rundt i manegen og jeg talte og talte.
Og følte mig angrebet og blev rigtig ked af det.

I dag taler jeg kun astrologi med mine nærmeste veninder.

Og skulle fremmede sige: Det tror vi ikke på.
Svarer jeg blot: Det har ingen betydning - det virker alligevel :slight_smile:

ligsådan har jeg det med Naturtro…Jeg er stolt af at være registreret som wiccaner, det har jeg været i 9 år nu, ikke at det er alt indenfor det jeg støtter, men i de store træk så er det den religion der understøtter mine holdninger og overbevisninger mest…men det er de færreste jeg taler med om det, netop fordi der er rigtig mange der tror man er gak hvis man går op i urter, gamle husråd og naturens cyklus…

ligesom der er mange der tager afstand hvis man begynder at snakke om ånder og genfærd…jeg er bare glad for at jeg er født ind i en familie med hovedsageligt kvinder, og har opdaget at det ligger i mine gener at tro som jeg gør…er 3.generations “køkkenheks”…

Min kæreste gør mig usikker.
Han har en tendens til at spørge, hvad er det for en sang? eller hvad er det for en bygning, ja bare en masse spørgsmål når vi kører bil.
er faktisk usikker på om jeg svarer rigtigt og føler det sådan lidt eksamens agtigt.
Jeg er nok så usikker fordi jeg egentligt godt kan lide ham.

[quote=Heidi;166996]Min kæreste gør mig usikker.
Han har en tendens til at spørge, hvad er det for en sang? eller hvad er det for en bygning, ja bare en masse spørgsmål når vi kører bil.
er faktisk usikker på om jeg svarer rigtigt og føler det sådan lidt eksamens agtigt.
Jeg er nok så usikker fordi jeg egentligt godt kan lide ham. [/quote]

Det er en stor plus … at man kan li’ sin kæreste :sshh:

Jo det er da vigtigt G
Men når det medfører en del usikkerhed kan det jo også være ambivalent

[quote=Heidi;167013]Jo det er da vigtigt G
Men når det medfører en del usikkerhed kan det jo også være ambivalent[/quote]

Du behøver da ikke være usikker.
Ved han det selv :?

Spørger han, fordi han ikke ved det - er det OK.

Men spørger han; for at checke din viden.
Så fortæl ham, at det gør dig usikker.
Så holder han sikkert op :slight_smile: