Hvad kan I lide?

Hvilken ret…
er jeres yndlingsret?? :slight_smile:

Jeg spiser ikke indvolde - derfor spiser jeg heller
ikke leverpostej.

Ellers spiser jeg alt…

Mange gode hilsner
Mona

En af mine ynglingsretter er desværre ikke så fedtfattig. Jeg gik ellers og troede den var så sund så sund :slight_smile:

man steger stykker af kylling (eller ko eller gris alt efter humøret den dag), i en god stærk karry i bunden af en gryde med noget fedtstof. Når kødet er stegt tilsætter man 2-6 (alt efter potopnstørrelse) dåser kokosmælk. Når det er kommet op og koge så tilsætter man 1-2 poser østen-mix (specielt sammensat grøntsager og nødder fra thailand) og så skal gryden næsten ramme kogepunktet igen.

Retten serveres i en dyb tallerken og med ris :smiley: MUMS!

Det er et meget vanskelig spørgsmål Mona :slight_smile:

Meeennn af favoritter kan jeg da nævne østers og skaldyr, et stykke brød med stærk ost og løg, en god bøf …

Tror egentlig at det er lettere og skrive hvad jeg ikke bryder mig om istedet for hvad jeg syntes der er min favorit :slight_smile:

:):slight_smile:

Jeg er ikke kræsen, blot jeg kan blive fri for alle former for kød - så kan jeg vist lide alt.

Der er dog ting, jeg aldrig-aldrig ønsker at putte i munden - bl.a. østers, snegle, blæksputte og så sådan noget sild/fisk i gennemsigtig gelé med ærter, tomat og gulerødder.

:prut:

Hjemmelavet kartoffelmos! Rigtig luftig og gennempisket :savle: Med masser af stegte løg til, ikke i alt for meget fedtstof :slight_smile:

Alt hvad der smager godt :tihi: Jeg elsker mad, men der er ting, som jeg simpelthen ikke gider røre, fx. leverpostej.

Det er vist umuligt for mig at vælge én ret!

Åh jeg har simpelthen en svaghed for lammekød og flødekartofler :savle:

Åååårh ja Anne! For sitan da!

Jeg kan lide det meste mad - men spiser ikke fisk med ben, grisehaler, grisetæer, østers, snegle og frølår.

Men skal jeg nævne noget, som gør særlig lykke, så er det stegt flæsk med persillesovs.

:savle::savle::savle::savle::savle::savle:

:ok:Ganske kort Mona:D

ALT mad undtagen rosenkål:S

hihi

[quote=Eva;112894]Jeg kan lide det meste mad - men spiser ikke fisk med ben, grisehaler, grisetæer, østers, snegle og frølår.

[/quote]

Frølår smager ellers fint - lidt som kylling, bare lidt mere vandet. :slight_smile:

Min moars boller i karry :savle::savle::savle: men jeg er nu ikke specielt kræsen, selvom der er en del jeg ikke sætter tænderne i :smiley:

jeg er ekstem kræsen, men noget der altid ka glide ned er en god pizza fra århus bedste pizzaria.
ellers elsker jeg en god steak med lækker tilbehør
indmad,fisk ka jeg bare ikke spise, gris og fugl spiser jeg kun i meget moderate mængder
fugl fordi jeg ikke ka tåle kylling
gris fordi jeg syntes det smager af salt og vand og intet andet, det er dog kun dansk gris der smager sådan

Andesteg med brune kartofler, rødkål og brun sovs lavet af fond fra stegen :savle:

Flødekartofler- mums. -høhø

Elsker også pitabrød med kebab + en masse salat og hjemmelavet pizza

Uuuha, jeg kan jo skrive meterlange lister, men nævner lige det ALLERbedste. -upssa Og det er ikke sundt. -tihi
Æbleskiver, pandekager, pitabrød, spaghetti bolognese, godt og frisk brød med en god ost, og ellers en stor skål Kelloggs All Bran Apple & Fig. -savle

Jeg spiser faktisk alt. Kan aldrig rigtig komme i tanke om noget, jeg slet ikke kan spise; der er bare ting, jeg foretrækker frem for andre. Det gør det utroligt nemt at spise hos andre, for de behøver ikke at tage hensyn til, at jeg evt. kunne være kræsen :wink:
Så ja… selv snegle, spiser jeg!
Men mest af alt, så holder jeg af mad, jeg ikke selv har lavet, haha! Det er kærestens opgave at lave aftensmad til hverdag.

Men men… jeg har en svær forkærlighed for sukker :frowning: Sådan ret meget, desværre. Så jeg har svært ved at tage på.

jeg er næsten også altædende. :smiley: Det eneste jeg aldrig nogensinde vil proppe indenbords, er lever og hjerter. -brækkesig Fy for fa´en da. -surrender
Smadder ærgeligt egentlig, da det jo er enormt sundt.

Faktisk kan jeg vist allerbedst li’ gratis mad :smiley:

Det er sørme svært at pege en ret ud, for jeg kan lide rigtig, rigtig meget mad.
Men noget af det der er øverst på listen er:

  • Boller i karry
  • Lammekød
  • Suppe, som regel hjemmelavet fra bunden
  • Ost

Nogle ting spiser jeg mest i perioder, det sidste lange stykke tid har jeg haft en svaghed for gorgonzola, det er både blevet spist koldt på brød, og i forskellige varme retter, oftest pastaretter.

Jeg har det sådan at jeg køber ikke færdig-mad, laver det fra bunden af selv. Det eneste jeg køber færdig er oksekødssuppe.
Det er dog desværre sjældent jeg laver mad til mig selv, dels fordi jeg synes det er trist at sidde alene og spise det mad man har lagt så meget energi i, dels fordi det simpelthen er for dyrt for mig at lave mad. Efter 4½ år på kontanthjælp er økonomien MEGET presset, er nu nede på ca 150 kr om ugen i rådighedsbeløb. For det beløb skal både købes mad, diverse husholdningsartikler såsom toiletpapir mm, og det er også ud af disse penge jeg skal betale hvis jeg fx går ud og drikker en kop kaffe…