Hvad kan man gøre ved det?

Jeg har en hankat som synes han skal pisse på måtten ude foran kattebakken og ikke i selv bakken :nix:
Er der nogen af jer kattegale som har nogen ideer til hvad der kan gøres ved dette så han stopper med det?? :?

Hver gang bakken bliver ordnet sprøjter jeg med rhodalohn ude for an bakken samt på måtten for at fjerne lugten, men dette hjælper overhovedet ikke…

Jeg har en anden kat også, en gammel hunkat som har været her før jeg fik min hankat…

Er din hankat kastereret ? Ellers ville det være en af de første ting jeg fik ordnet, men ellers ville jeg fjerne måtten helt

MVH
Gitte

Har du overvejet at give dem hver sin tissebakke? At tisse foran bakken er en klar markering overfor den anden.

ja, han er blevet kastereret for ca to-tre uger siden og han er ca 7 måneder gammel… Den måtte som ligger der er en gummi måtte med riller på, så ikke som sådan en som suger til sig af fugt…

Ja, vi har godt snakket om at købe en bakke mere, problemet er bare at vi ikke rigtig kan finde plads til en bakke mere lige i øjeblikket, men måske det var værd at se om der kunne findes en plads til en ny bakke…

jeg ville sørge får de fik hver deres bakke snarest og samtid fjerne måtten helt.

MVH
Gitte

[QUOTE=GitteS;741897]jeg ville sørge får de fik hver deres bakke snarest og samtid fjerne måtten helt.

MVH
Gitte[/QUOTE]

Ja, det er nok det der er den bedste løsning på problemet… Så må jeg rykke rundt på nogle ting så der kan komme en bakke mere :slight_smile:
Men denne måtte er ellers god til at fjerne grus fra deres poter når de har været i bakken, så de ikke slæber det med rundt :smiley:

Og så må du ikke bruge rodalon til at gøre rent med. I hvert fald ikke uden at du skylder det MEGET grundigt af bagefter. Det kan være utrolig farligt for katte.

Når det gælder bakken - har du sådan en af dem der har låg på ? For nogen katte bryder sig ikke om at gå ind i sådan en. Så er det jo venligt at ham
at han tisser udenfor istedet for at gå et helt andet sted. Han VIL gerne bruge bakken - men kan eller tør ikke. En anden bakke, en mere, en større, andet grus kan
måske være løsningen på problemet ( nogen katte kan ikke lide grus der lugter stærkt, eller er ubehageligt at gå på.).

Du kan evt. efter lidt tid købe en ny lignende måtte, hvis problemet går væk ved at de får hver sin bakke…

Hvilken slags grus bruger du? Hvor ofte tømmer du kattebakken? :slight_smile: Nogle katte vil ikke gå i den, hvis der ligger det mindste bare… :slight_smile:

Ja jeg har haft en lukket bakke til dem…
Men nu er bakken blevet sat ud på badeværelset og låget er blevet taget af og efterfølgende har problemet ikke været der, så muligt det var fordi han ikke brød sig om at gå ind i en lukket bakke :? Men dejligt det er stoppet :thumbup:

Ja, sådan kan løsningen jo nogle gange være den enkleste. :smiley:
Men godt, du fandt ud af det. :ok: