Hvad katte sprog er dette?

Hej

Vores Kastrat Calli har aldrig lært at sige Miaw, i dag fangede jeg ham på video. og han siger gerne dette hvis han ikke for dåsemad kl 18.00 eller hvis han er utilfreds med noget.

Sommetider aner vi bare ikke hvad han er utilfreds med. se selv med her :høhø::høhø:

[video]Calli try to say Miaw - YouTube

I mine ører lyder det ganske normalt. Jeg tror katte har mange forskellige stemmer. Vores Maine Coon Nimbus lyder pjevset, mens vores Sphynx lyder som en lille gris blandet med en fugl. Det ændrer sig også efter hvad de gerne vil opnå. Især hvis de vil lege, kæles med og have mad.
Men det er da morsomt når de siger sjove lyde. :høhø:

Flot kattegård i øvrigt. :ok:

Jeg tror det er det samme, som min seychellois Alban gør en gang imellem. Når han keder sig, og synes, at der skal komme nogen og lege eller underholde eller kæle, så drøner han rundt i huset og kigger meget op i loftet samtidigt med at han kommer med disse sære lyde - som ikke helt er miaven :slight_smile:

Jeg vil også sige, det er ganske almindelig småsnakkeri :smiley: Men sådan kører den jo også det meste af deres vågne timer her hjemme :wink:

Tja sådan har jeg ikke hørt en kat sige før :lol:
Dog har jeg haft en kat der heller ikke kunne sige miaw, hun sagde miv og lød allermest som om hun halvvejs pev. Og til andre tider var det uden lyd, man kunne se hun miawede men ingen lyd. Hende havde vi masser af gode grin af.

Åhhhhh hvor er livet hårdt. :tihi:
Kender godt til det kald. :slight_smile:

Og wow han er lækker! :wehuu:

Han kalder da på nogen. Selv om han er kastrat, ved han da også godt, hvilken årstid det er. :smiley:

han kalder , som hankatte gør …
helt normalt hankatte lyd :slight_smile:

Sådan siger min Njord når han keder sig eller hvis jeg åbner vinduer uden at lukke ham ud.

Både min Nuka og Njord miaw’er ikke men de har ligesom de 2 andre af mine katte et rigt og meget gerne brugt sprog. Der bliver bla talt når maden ikke kommer hurtigt nok. Når der er fugle i haven. Når man vil kæles. Når der er optræk til lidt uvenskab. Når der skal tændes for vandhanen. Når der leges spændende lege og ikke mindst når Njord er ude på unoder.

Kan forresten fortælle at da jeg afspillede din video var der to meget interesseret katte her.

Hej

Jeg håber jeg kan fange ham en dag hvor han snakker meget længere.
nogle gange lyder det virkelig som en gamle mand.

da vi sad og så video på pc. kom han os selv og sad og kiggede med.
ligefrem se ham i ansigtet er det virkelig mig der snakker sådan. haha

LOL god video, Henrik - det lyder da helt, som om han råber ‘Ullo - ho’ (dvs hallo, halløj der), og uden den store erfaring, så lyder det også i mine øren som en “hankatte-lyd”.

Havde håbet på noget, der kunne belyse min snart 13 år gamle guts sære rk! lyd… Men Calli er da sød og sjov :slight_smile:

Han siger “Hubba hubba” på mandesprog. :slight_smile:

Tilmeld ham til X-factor.

[QUOTE=Sheer;801019]Han siger “Hubba hubba” på mandesprog. :slight_smile:

Tilmeld ham til X-factor.[/QUOTE]

Det hade jeg godt nok ikke tænkt over… ;):wink:

Jeg vendte mig for at sige noget til Mogens, da jeg havde startet filmen. Jeg troede lige det var Leopold der var i brokkehumør. Sådan lyder han, så det er vist helt normalt:høhø::høhø:
Knus Elin