Hvad læser du?

[QUOTE=kira v;1256726]Dotte - den er jeg spændt på hvad du synes om. Jeg er inkarneret king fan og var glad for den. Både som historisk roman, da jeg blankt indrømmer jeg ikke havde ret godt styr på den periode og omstændighederne omkring kennedy, men også fordi den er knap så syret som nogle af hans andre de senere år - Liseys story(bouya moon) og Duma key.

Må jeg forøvrigt slå et slag for Under the dome som bog - den er meget anderledes end tv serien og bestemt en læsning værd. Kuplen, en del personer og noget af historien er det samme, men meget er anderledes.[/QUOTE]

Jeg er ikke kommet så langt endnu, ca. 70 sider, da jeg i de næste fire måneder ikke har så meget tid til at læse. Men den har fanget mig fra side et, og stemningen i den er fantastisk.

Under the Dome har jeg læst - den åd jeg råt :-). Jeg har ikke set tv serien.

Jeg har lige læst Hanengalemig af Johannes Møllehave. Jeg elsker simpelthen hans brug af sproget :smiley:
Nu er jeg så ved at læse Brobyggerne af Jan Guillou, og første bind at Isfolket. Begge bøger tegner rigtig godt :slight_smile:

Jeg får ikke læst så meget for tiden, desværre.
Er dog lige gået i gang med en ny bog, Tarme med Charme, som er en bog om tarmsystemets vigtighed for hele kroppen og helbredet
Af det jeg har læst indtil nu lever bogen op til anmeldelserne.
Den er skrevet af en tysk medicinstuderende som har fattet særlig interesse for dette område…

[QUOTE=solveig;1257190]Jeg har lige læst Hanengalemig af Johannes Møllehave. Jeg elsker simpelthen hans brug af sproget :smiley:
Nu er jeg så ved at læse Brobyggerne af Jan Guillou, og første bind at Isfolket. Begge bøger tegner rigtig godt :)[/QUOTE]

de næste bøger i serien af jan Guillou er også rigtig gode, dem kan du glæde dig til.

Jeg har heldigvis også den næste til at stå. Det er virkelig fedt sådan at kunne få bøgerne leveret fra biblioteket :thumbup:

Jeg er lige blevet færdig med at høre ‘Den hundredårige der kravlede ud af vinduet og forsvandt’, før den hørte jeg ‘En mand der hedder Ove’. Begge er ikke en genre, jeg normalt ville vælge. Men især den om Ove var rigtig god - tak for anbefalingerne :thumbup:

Ja Ove er simpelthen herlig :høhø: Den hundredårig har nu også sine momenter :tihi:
Jeg fik et nyt læs bøger i fredags, men flere af dem jeg havde bestilt, var ikke hjemme. I stedet har de sendt nogle andre bøger, som jeg er spændt på at læse. Bøger jeg ikke lige har hørt om. Den første jeg er gået i krig med hedder Udødelighedens Eliksir og er skrevet af Gabi Gleichmann. Den er meget anderledes end hvad jeg ellers plejer at læse, men tror godt jeg kan li’ den

Jeg er gået om bord i Jim Butchers Codec Alera. Den første er egentlig skrevet som en udfordring. Du kan ikke skrive en god bog ud fra to tåbelige temaer jeg vælger. Det valgte var : pokemon og romerske legionærer.
Det er lykkedes så godt at det nu er en hel fantasy serie om en verden hvor folk har en “ledsagende kraft” som kan forskellige ting, blive træt etc ( pokemon) og hele militær strukturen er legionær.
Det er en HELT anden stil end bøgerne om Harry Dresden - men ganske glimrende også.
I ørerne har jeg The Godling Chronicles af en jeg ikke lige kan huske navnet på. Minder lidt rigeligt om David Eddings mesterværker, men uden at nå det til sokkeholderne. Den bliver ikke genhørt eller læst tør jeg godt love

Jeg kæmper med american pshyco, havde det ikke været fordi det var en bog til kollegiets nystartede bogklub, havde jeg opgivet…

Skaf noget kvalmestillende … den bog er noget af det mest ulækre, jeg har læst :S

Ih, ereolen har ikke ‘Britt-Marie var her’ som lydbog :venter:

Øv :frowning: Den er ellers også god! :smiley:

Aktuel info for de sidste 7 uger, hvor jeg ikke har været på job :yikes: :besvimer: :uha:

Lige blevet færdig med Doktor søvn, af Stephen King

Når nu Britt-Marie ikke gider være her, er jeg begyndt på serien Slægten. Er ved første bind (Den Hellige Knud af Maria Helleberg), men er spændt på, hvor mange af dem, jeg kan få fat i som lydbog :slight_smile:

Er lige blevet færdig med 11.22.63. Jeg elskede den fra side 1 til sidste side, helt igennem fantastisk. Læs den! :slight_smile:

Nu er jeg gået i gang med Bram Stoker: Dracula

Er lige blevet færdig med “Enhver lighed”, hvis man kan lide bøger, hvor slutningen er helt umulig at gætte, så kan den anbefales :slight_smile:

Jeg er lige blevet færdig med “og bjergene gav genlyd” af Khaled Husseini, og “Frederiks bog” af Kirsten Schmidth. Begge meget gode bøger, men meget forskellige. Nu er jeg gået i gang med “Britt-Marie var her”

Jeg hører serien Slægten.

Lige nu er jeg lidt træt af den. Er på bog 4. Bog tre handlede om en klaphat, bog fire om hans barnebarn, der er en endnu større klaphat…

Den fjerde hånd, af John Irving