Hvad læser du?

Åhh jo - min samling er næsten komplet. Det begyndte med firestarter og cujo for mere end 20 år siden :slight_smile: Er også flad for hans noveller, der er nogle virkelige guldkorn imellem. Og du må ikke bede mig om at vælge en favorit- det tror jeg ikke jeg kan. Dog er needful things ( begærets butik), firestarter, tommyknockers og et par stykker mere læst virkelig mange gange.

Jeg lytter til Lincoln child og douglas prestons serie om Pendergast. moderne sherlock holmes/spænding medovernaturligt/videnskabeligt tvist og et fantastisk persongalleri.
Kan kun på det varmeste anbefale dem !

Bind 15 er lige kommet og det var jo en god anledning til at starte forfra. Mange af dem fås også på dansk på biblioteket :slight_smile:

De to herrer skriver også glimrende hver for sig. Den ene med lidt overnaturligt twist og den anden techno thrillere ( AI styret dating side får fixe ideer. Fuldautomatisk forlystelses park går amok osv)

Jeg er i gang med serien om Anne fra Grønnebakken. Meget hyggeligt og afslappende :slight_smile:

Den har jeg lige hentet som lydbog… nu er jeg da lidt spændt :relaxed:

Jeg er begyndt at lytte til Forfulgt af Mahtob Mahmoddy, det er datterens, fra Ikke uden min datter, beretning.

er den lige så sensationelt rædsom som moderens udlægning?

Er ikke nået så langt i den endnu:)

ok…
“Ikke uden min datter” irriterer mig nemlig i den grad… frygtelig ensidig - kun velegnet til at bekræfte et fordomsfuldt fjendebillede, som var fremherskende, da bogen i sin tid udkom.

Jeg er i gang med Svend Brinkmanns “Stå fast”.

Den er eminent - I love it :tihi: - den burde være et must for alle, der har taget en lederuddannelse, og som er blevet stopfodret med alle mulige og umulige måder at udvikle os selv, hinanden, arbejdspladsen, samfundet, verden, hunden på - ja whatever… Og også et must for alle andre, der lever i og med udviklingstendenser …og hvem gør ikke det?

Lige blevet færdig med Eventyret om fjeren og rosen af Josefine Ottesen

ÅÅÅÅHHH den er fantastisk! Det er mange år siden, jeg har læst den sidst, men jeg elskede den:-)

Jeg fik den anbefalet fordi jeg faldt i snak med en online, som så kunne lide mit navn, fordi hun havde læst den bog som barn. Så måtte jeg jo lige læse den og jeg er heldigvis ligeglad med om en bog er en børnebog, ungdomsbog eller voksenbog, bare jeg kan lide bogen. :ok:

Jeg synes heller ikke dens lags bøger er enten børne-, ungdoms- eller voksenbøger. Hvos de er skrevet godt kan de læses af alle, og så får man bare noget lidt forskelligt ud af det. Tror jeg er nødt til at læse den igen nu:-)

Har bestemt at dovne resten af dagen, fandt det eventyr på mofibo som lydbog. Så de næste 6 timer daser jeg i solen med lydbog og hjemmelavet rabarbersaft :slight_smile:

Lad mig høre hvad du tænker - jeg var ikke ovenud begejstret.

[QUOTE=Ann K;1293960]ok…
“Ikke uden min datter” irriterer mig nemlig i den grad… frygtelig ensidig - kun velegnet til at bekræfte et fordomsfuldt fjendebillede, som var fremherskende, da bogen i sin tid udkom.[/QUOTE]

Jeg læste den dengang og har den stående i min reol endnu, måske den skulle genlæses? Husker den som naiv og meget sort/hvid.

Jeg er lige ved at være færdig med bind tomat Outlander serien: Dragonfly in Amber. Den har sine op- og nedture, men overordnet er den god. Og så er jeg vild med, at hvis man læser dem på engelsk, så er den skotske dialekt forsøgt skrevet som talt, sjov detalje :slight_smile:

Så blev jeg færdig med den :slight_smile:

Har nu gang i Arabian Nights (1001 Nats Eventyr) på Kindlen og Jordens Søjler i papirversion - den har stået på min reol siden 2009, hvor jeg gik i stå med den, fordi jeg ikke kunne finde den flyttekasse, den var havnet i, og så var det lige en masse andre bøger, der fik mast sig ind foran :slight_smile:

Efter at have forsøgt tre gange og alligevel falde i søvn efter 15-30 minutter, har jeg slettet den igen… Livet er for kort til kedelige bøger :slight_smile:
Som trøst har jeg hentet Jan Guillou, Vejen til Jerusalem. Har godt nok læst serien, da jeg var i Australien, men jeg trænger til lidt hyggeligt genkendeligt…

Jumbobog “Feriedrømme” :slem: - mens jeg skæver til kalenderen, der siger 3 uger til sommerferie :juhu: